Rykte: The Elder Scrolls Online slopar månadsavgiften

Robot
Medlem
Rykte: The Elder Scrolls Online slopar månadsavgiften

Hoppas det för vill gärna testa spelet när det släpps till ps4 men kommer aldrig betala månadsavgift för det

Medlem

Om de slopar månadsavgiften kan jag tänka mig att ge det en chans. Testade betan men kunde inte riktigt bestämma mig för vad jag tyckte.

Skribent

Jag gillar ESO, men mest som co-op-spel i korta stunder. Därför känns månadsavgiften lite omotiverad för mig – de gånger jag har betalat har jag mest hoppat in och kört en handfull gånger, vilket inte känns särskilt värt.

Om ryktet stämmer och de inte sätter upp dryga betalväggar och pay-to-win-transaktioner kommer jag förmodligen installera igen.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Så Zenimax bad Sony och MS att sluta ta betalt för deras produkter för att Zenimax ska kunna ta betalt för sina? Wtf, vem skulle någonsin göra det? -_-

Medlem
Skrivet av Birchoff:

Så Zenimax bad Sony och MS att sluta ta betalt för deras produkter för att Zenimax ska kunna ta betalt för sina? Wtf, vem skulle någonsin göra det? -_-

Mer troligt är att Zenimax bad MS/Sony att slopa kravet på guld/PS+, och att de istället skulle få en del av månadsavgiften för spelet för att täcka upp för förlusten.
De flesta skulle se rött och vägra betala bara för att det blir 2 olika bolag som ska ha pengar för att de ska kunna spela online, även om totalsumman kanske skulle bara bli 100kr (drar siffror ur rumpan här som räkneexempel). Skulle ett bolag istället kräva 140kr så skulle fler vara villiga att betala det eftersom det känns rätt att bara betala en avgift.
Simpel psykologi kan jag tänka mig; man köper hellre något som kostar $9.99 än $10, godiset i affärerna står vid kassorna för att det blir svårare stå emot suget när du tvingas stå i kö precis bredvid de, m.m

Medlem

Det är väl seden när ett spel failar totalt och man försöker hålla det vid liv genom mikrotransaktioner istället, eller att betala för innehåll i spelet.


signatur

I drank what?

Spelar gärna när det är F2P.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent
Skrivet av Mirage:

Det är väl seden när ett spel failar totalt och man försöker hålla det vid liv genom mikrotransaktioner istället, eller att betala för innehåll i spelet.

Japp. Det verkar dock inte vara fallet den här gången, åtminstone inte om man kollar på siffrorna från fyra månader efter release. Då hade de runt 700 000 spelare. Det kan förstås ha hänt mycket sedan dess, men att det är någon katastrofal fail som ligger till grund har jag svårt att tro.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Hur funkar FFXIV: A Realm Reborn på PS4? Vad jag vet så måste man betala subscription för det men kräver det också PS+?

Edit: Och har inte Sony åtminstone sagt tidigare att man inte ska från deras håll kräva PS+ för att spela spel som är helt onlinebaserade? Hur MS står i frågan har jag inget minne av dock.

Skribent
Skrivet av Doed:

Hur funkar FFXIV: A Realm Reborn på PS4? Vad jag vet så måste man betala subscription för det men kräver det också PS+?

Edit: Och har inte Sony åtminstone sagt tidigare att man inte ska från deras håll kräva PS+ för att spela spel som är helt onlinebaserade? Hur MS står i frågan har jag inget minne av dock.

Ingen Playstation Plus-prenumeration krävs för FFXIV på PS4.

Senaste infon om ESO-månadsavgifter till konsolerna kom i januari i år (vilket alltså kan vara förlegade uppgifter). Då sas det att ESO inte kräver Playstation Plus men kommer kräva Xbox Live Gold.

Om det är så att de vill skippa månadsavgiften till Xbox One (så att de spelarna inte behöver betala två avgifter) kan det mycket väl vara så att de slopar kostnaderna även till PS4 och datorer.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Att ett sådant spel med så mycket potensial går rakt ner i diket, man undrar ju vad det är för spelutvecklare som kommer med ideer i abilitiiesen.

och vem som hade hand om skills och ability usage för den snubben borde aldrig få det jobbet någonsin ever igen.

Livsfarligt att anställe en sådan snubbe ju

jag hade iaf mitt roliga med polarna, men vi insåg ganska snabbt att spelet hade extrema problem och det vart utrushat och skulle ta dom minst ett år till innan det vart spelbart.

Och ärligt talat nu har det gått ett år och fortfarande är problemen kvar

Inaktiv

Jag hoppas då verkligen att de slopar månadsavgiften helt och väljer istället en engångsavgift!

Medlem

Slopar dom den så ger jag det helt klart en ny chans.

Medlem
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av Birchoff:

Så Zenimax bad Sony och MS att sluta ta betalt för deras produkter för att Zenimax ska kunna ta betalt för sina? Wtf, vem skulle någonsin göra det? -_-

Mer troligt är att Zenimax bad MS/Sony att slopa kravet på guld/PS+, och att de istället skulle få en del av månadsavgiften för spelet för att täcka upp för förlusten.
De flesta skulle se rött och vägra betala bara för att det blir 2 olika bolag som ska ha pengar för att de ska kunna spela online, även om totalsumman kanske skulle bara bli 100kr (drar siffror ur rumpan här som räkneexempel). Skulle ett bolag istället kräva 140kr så skulle fler vara villiga att betala det eftersom det känns rätt att bara betala en avgift.
Simpel psykologi kan jag tänka mig; man köper hellre något som kostar $9.99 än $10, godiset i affärerna står vid kassorna för att det blir svårare stå emot suget när du tvingas stå i kö precis bredvid de, m.m

Vart har du läst detta? Lägg gärna till en källa.
Eller kanske försöker du bara leka smart och komma med massa påstående som mest troligt är inkorrekta?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Vart har du läst detta? Lägg gärna till en källa.
Eller kanske försöker du bara leka smart och komma med massa påstående som mest troligt är inkorrekta?

Har ingen källa, bara vad jag antar. Sen om du tycker det är att leka smart får stå för dig. Ett tips när man diskuterar något är att vara trevlig och respektfull. Om du tycker det lät så osannolikt, vad tror du själv då?

Medlem

Jag tycker spelet skulle bli ett utmärkt sidospår som tidsfördriv om man hade en modell likt GW2 eller så. Jag vet att de nog måste svälja stoltheten efter alla uttalanden men jag tycker helt enkelt inte man får nog spel för den - kanske har WoW gjort så att månadsavgifter numera känns omöjliga före ett spel har nog content för 5 stycken mmos...

Men, det krävs att man tänker till med f2p-modellen. Är det för ogeneröst skapas det bara negativ PR - det är fortfarande något jag ofta hör om t.ex. TOR, och då jag inte spelat det tidigare dör intresset lite. Tycker återigen att GW2 har en modell som man borde följa - jag skulle definitivt installera det igen.

Medlem

Me like ESO, spelar för fullt

Medlem

Nu blev detta spel en självklarhet för mig, är ju riktigt billigt nu med

Medlem

Hm ja, om så blir fallet kommer jag garanterat börja spela. Något som jag idag inte har så stort lust med då för mig andra mer intressanta titlar har släpps vid konsolreleasen.

Medlem
Skrivet av robbis:

Me like ESO, spelar för fullt

Gillar det med, blev riktigt kär i spelet under beta perioden, och nu när dom ska slopa månadsavgiften så är detta spel en självklarhet, synd att många klagande människor fortfarande kommer gnälla, vet inte hur många gånger jag läst om folk som gnäller och säger att det är ju inte som WoW och är det tydligen inte roligt... förstår inte varför spel måste vara exakt som ett annat spel för att ses som spelbart.

Medlem

Jag har inte spelat det på månader, men blir det gratislir blir det nog mycket spelande igen! Riktigt bra spel ju!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

inte så konstigt, det e väl ingen som spelar det skitspelet


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Jag skulle vilja ha en mod till Skyrim så att man kan spela multiplayer (även genom LAN), men de försök jag sett är skit och väldigt hackigt


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

nog för att det är lockande, gratis är ju alltid gott och ESO verkar faktiskt intressant, men har nyligen lyckats bryta mig ut ur wow träsket, så vore inte så lyckat om jag föll i ett annat träsk direkt efter:P. men kanske i framtiden.

Medlem
Skrivet av LordOfTerror:

Jag skulle vilja ha en mod till Skyrim så att man kan spela multiplayer (även genom LAN), men de försök jag sett är skit och väldigt hackigt

finns ju en multiplayer mod till skyrim som tydligen ska funka riktigt bra. Minns inte bara vad den hette, den funkar dock bara genom din steam friendlist men det är ju bättre än inget alls.

Medlem

dom kommer bara tjäna på det bra initiativ!

1
Skriv svar