Dragon Age : Inquisition - domen!

Testpilot
Dragon Age : Inquisition - domen!

Det kom , det såg , det segrade. Redan nu kan jag säga att detta är årets spel!

Dragon Age Inqusition del 3 av serien.

Jag gillade första Dragon age. "Det drog in rollspelen i 2000 talet": så att säga.
De byggde bra story och hade ett ”okej” stridssystem.

Ganska magstarkt av mig att säga det nu då många såklart har de rosa brillorna på och tycker #Dragon Age: Origins är de bästa spelet sen skivat bröd uppfanns.

Jag har spelat denna typ av spel sedan länge , för att ta några gamla exempel: Pool of radiance , champions of krynn , dark queen of krynn , dungeon master , eye of the beholder , lands of lore , neverwinter nights och sist men inte minst då deras egna Baldurs Gate spel .

Dragon Age tänkte nytt på många fronter och gjorde hela spelet lite mera personligt , lite mera nära , du hade val och stark story. Spelet kändes inte lika utzoomat och känslokallt som många andra spel gjorde. Dragon Age har mycket som är underbart.

Det trista i kråksången:

Men i Dragon age så är strider betydligt mindre taktiska och tyvärr blir det sämre på den fronten . Dragon Age 2 var rent skrattretande dåligt i striderna , de försämrade allt och lite till.

Nu då jag spelar 3an så känns det inte som nån mening att öka svårigheten , denna svårighet ökar inte motståndet utan den ökar bara din frustration med kontrollinterfacet och den stendumma Ain dina medspelare har.

Lite förlåtande är jag dock med att det har ju alltid varit så att för att lyckas bra så måste man micromanagera alla sina gubbar , men i dagens spelmotorer är detta svårare och mer frustrerande än innan , därför har jag insett att jag kör på som i Dragon Age 2 med låg svårighet och koncentrerar mig på allt som inte är strider.

Det finns ju så mycket annat som är välgjort och mycket trevligt i denna 3e del av serien.

Att inventory systemet är rätt osmidigt och mycket annat säkert går att förbättra är mindre saker att irritera sig på , det är mer eller mindre kutym att det finns saker som inte funkar i alla spel.

Det roliga , det som gör detta till ett underbart spel:

Ny grafikmotor gör underverk , de kan bygga stora världar och bre ut sig ordentligt.
Dragon Age Inqusition är enormt stort , det finns massor av saker att göra och man får verkligen valuta för sina pengar!

Sen kan de även kötta på i grafikdetaljer och göra spelet riktigt vackert , miljöerna är vackra och omväxlande.

Dina val du gör påverkar världen , du bygger upp din styrka och du ser resultat då folk tilltalar dig eller att dina baser du sätter upp tar in resurser och öppnar upp nya vägar.
Extra kul är det att gå runt och prata med folk och läsa böcker och annat som ligger runtomkring och vips så öppnar man upp nya sidouppdrag.

Dina companions är verkligen en brokig skara av personer som har vitt skilda agendor och de är lite som att stoppa in folk i big brother huset . Det skär sig mellan dem då alla har sin egen stil och väldigt roliga diskussioner uppstår då man springer runt. Tex . Iron Bull och Sera har så sjukt roliga diskussoner ibland så man sitter där och gapskrattar.

Craftingsystemet är rätt avancerat och ganska skoj att experimentera med , även om det i vissa fall kan vara svårt att förutse resultatet av det man bygger.

Det är verkligen matigt , för mig tog det runt 20-30 timmar att köra igenom vad man kan anse vara prologen i spelet , innan man pushat huvudstoryn framåt till en ganska avgörande fas och då hade jag knatat runt i Hinterlands och i princip rensat hela den arean.

Nu är jag i en fas av spelet där jag har flera enorma areor kvar att utforska och har lite beslutsångest vilken jag skall ta .

Beslutsångest av den goda typen , vart skall man gå härnäst i den enorma världen , eller ska man crafta vapen , eller sitta och verkligen maxa ut rustning och vapen på sina kompanjoner , eller prata med sina companions i högkvarteret och få nya uppdrag i världen , eller gå tillbaka till en gammal karta och utforska allt man missat eller inte kunnat öppna innan.

Eller .. eller . Eller oj så kul!

Kiri OUT!

#blogg

Medlem
Dragon Age : Inquisition - domen!

Jag gillar spelet när jag spelar det men att starta det tar emot och jag vet inte varför...

Testpilot

Klockade 129 timmar innan spelet var klart.

Då hade jag dammsugit i princip alla areor och hade endast några quest kvar där man hade kartbilder samt 2-3 buggade quests.

Hade löjligt många 260+ power points då jag klockade in sista uppdraget

1
Skriv svar