Time Team - härlig mys-TV

Flakmonkey
Time Team - härlig mys-TV

Någon annan än jag som gillar att titta på Time Team? Jag har alltid uppskattat det programmet och när jag nu upptäckte att de har flera säsonger av det på Viaplay så har jag tittat på flera avsnitt per dag. Faktiskt ofta samtidigt som jag lirat #Destiny när jag gjort något mindre viktigt som att köra daily och jaga bounties. Jag har en tendens att gilla småmysiga program där man får underhållning kombinerat med fakta och kunskap och det är precis vad Time Team är.

För de som inte har någon koll på alls så är det ett TV-program där ett gäng arkeologer och programledaren Tony Robinson (Baldrick från Black Adder) resa runt till olika intressanta platser i Storbritannien (ibland gör de avstickare till andra länder) och gör det som arkeologer gör. De kör lite geofysik, tyder landskapet och gräver en hel massa för att göra nya upptäckter och försöka förstå vad som funnits och skett på platserna. Och de har bara tre dagar på sig.

Självklart är det hela skruvat hit och dit för att få det hela att bli mer intressant. Jag tror ju knappast att det är såhär lätt. Var de än tar sig så tycks de göra fantastiska upptäckter, men det är något som jag inte har något problem med eftersom det nog hade varit extremt trist TV annars. Det roligaste är dock att få hela historiken kring deta hela och se experter in action. Det är verkligen fascinerande att se och försöka förstå hur mycket de egentligen kan, eller kanske framförallt hur lite man kan själv om saker och ting.

#blogg

Medlem
Time Team - härlig mys-TV

Det var nog 10 år sedan jag kikade på det programmet, får nog ta och spana in igen. Intressant faktiskt.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Jag brukar titta på Time-team, trevligt program.

1
Skriv svar