Origin: "Steam Machines finns inte längre"

Robot
Origin: "Steam Machines finns inte längre"

Vardagsrumsdatorer är idag så pass vanliga att namnet inte betyder något, menar pc-byggaren.

#valve


Medlem
Origin: "Steam Machines finns inte längre"

Tyvärr är Valve ofta lite långsamma när det kommer till att göra saker. Men dem brukar iaf stå där med välskapta saker i slutändan på senare år iaf.

Medlem

Steammachine kommer floppa. Hellre en highend PC med mus och tangentbord eller en Xbox eller playstation för en 1/3 av priset.

Medlem

Hellre att de tar sin tid med utvecklingen istället för att stressa ut något som är halvfärdigt. EA borde testa att göra samma sak någon gång.

Edit: Såg nu att det var någon helt annat Origin. Men faktum kvarstår att EA borde göra samma sak

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Hellre att de tar sin tid med utvecklingen istället för att stressa ut något som är halvfärdigt. EA borde testa att göra samma sak någon gång.

Vad babblar du om egentligen? Det är inte någon från EA som sagt detta..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Bojkott:

Hellre att de tar sin tid med utvecklingen istället för att stressa ut något som är halvfärdigt. EA borde testa att göra samma sak någon gång.

Vad babblar du om egentligen? Det är inte någon från EA som sagt detta..

Vilket var anledningen till varför jag ändrade mitt inlägg direkt. Läs edit.

Medlem
Skrivet av laxan96:

Tyvärr är Valve ofta lite långsamma när det kommer till att göra saker. Men dem brukar iaf stå där med välskapta saker i slutändan på senareår iaf.

De*

Medlem

handkontroll är ute ändå, det är inte framtiden att bara gå 30 år bakåt i utvecklingen och göra ännu en handkontroll.


signatur

//monster

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av monsterbenke:

handkontroll är ute ändå, det är inte framtiden att bara gå 30 år bakåt i utvecklingen och göra ännu en handkontroll.

Vad är de moderna alternativet?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av monsterbenke:

handkontroll är ute ändå, det är inte framtiden att bara gå 30 år bakåt i utvecklingen och göra ännu en handkontroll.

Vad är de moderna alternativet?

finns massor av tekniker som är mer moderna, allt som uppfanns efter handkontrollen ungefär. bara att gå loss på google för att se ju


signatur

//monster

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av monsterbenke:

handkontroll är ute ändå, det är inte framtiden att bara gå 30 år bakåt i utvecklingen och göra ännu en handkontroll.

Vad är de moderna alternativet?

finns massor av tekniker som är mer moderna, allt som uppfanns efter handkontrollen ungefär. bara att gå loss på google för att se ju

Haha, försökte inte låta dryg, utan var bara nyfiken på vad du tyckte. For realsies.


signatur
Medlem

Är det inte SteamOS ändå som är det intressanta med Steam Machines; Ett OS baserat på linux som fungerar bra till spel. Eller har jag fått det om bakfoten?
Annars är ju Xbone, PS4 och Steam Machines egentligen bara PCs i olika skal.

Medlem

tankestyrda grejer är vad jag vill ha, då jävlar skulle det vara ös i multiplayer


signatur

//monster

Medlem

I min mening så var det dött redan när dom annonserade det. Vill man spela pc spel på tv'n så är det inte så vansinnigt svårt att koppla in en hdmi kabel.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

tankestyrda grejer är vad jag vill ha, då jävlar skulle det vara ös i multiplayer


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av monsterbenke:

handkontroll är ute ändå, det är inte framtiden att bara gå 30 år bakåt i utvecklingen och göra ännu en handkontroll.

Vad är de moderna alternativet?

finns massor av tekniker som är mer moderna, allt som uppfanns efter handkontrollen ungefär. bara att gå loss på google för att se ju

föredrar du att styra bilen med joystick eller pekplatta istället för ratt också?
nyare är inte alltid bättre

Medlem

Flopp redan från början. Fattar inte vem kundbasen är. Folk som vill spela på en PC kan få tag i en billigare än de svindyra överprisade steam machines jag sett hittills och resten har sina konsoller. Vem ska köpa konceptet??

Medlem
Skrivet av boota:
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av monsterbenke:

handkontroll är ute ändå, det är inte framtiden att bara gå 30 år bakåt i utvecklingen och göra ännu en handkontroll.

Vad är de moderna alternativet?

finns massor av tekniker som är mer moderna, allt som uppfanns efter handkontrollen ungefär. bara att gå loss på google för att se ju

föredrar du att styra bilen med joystick eller pekplatta istället för ratt också?
nyare är inte alltid bättre

nej, mus och tgb till allt ger bäst precision om man bara är skicklig och snabb nog i fingrarna. talar inte för alla, men så ere för mig. tror bara inte på handkontroller, det känns lite mer barn/nintendo 8-bit ungefär


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

nej, mus och tgb till allt ger bäst precision om man bara är skicklig och snabb nog i fingrarna. talar inte för alla, men så ere för mig. tror bara inte på handkontroller, det känns lite mer barn/nintendo 8-bit ungefär

fast... musen är ju från 60-talet, qwertylayouten från 1800-talet och tangentbordet i sig från 30-talet

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av monsterbenke:

handkontroll är ute ändå, det är inte framtiden att bara gå 30 år bakåt i utvecklingen och göra ännu en handkontroll.

Vad är de moderna alternativet?

finns massor av tekniker som är mer moderna, allt som uppfanns efter handkontrollen ungefär. bara att gå loss på google för att se ju

Haha, försökte inte låta dryg, utan var bara nyfiken på vad du tyckte. For realsies.

Förstår inte riktigt hur han tänkte efter jag läst has kommentar. Tänkte svara för skojs skull vad jag kom och tänka på när han skrev det. Det fick iaf mig att tänka på VR, rösstyrning, projektorer som kan proektera objekt som iron man ;).

Sedan kom jag och tänka på ett par artiklar som jag sätt innan. varför inte bara styra med hjärnan hjärnvågor: Som exempelvis:
Next gen flight simulator www.cnet.com/news/mind-pilots-steer-a-plane-with-thoughts-alo...
I can tell if yoru lieing www.cnet.com/news/muse-brainwave-reading-headband-mind-contro...
Eller varför inte the next iteration of google translate www.cnet.com/news/no-more-woof-reads-dog-brainwaves-translate...

Medlem

många tror på flopp jag tror tvärtom. Modulära "tv-spel" är framtiden. SteamOS o deras handkontroll kommer göra stor skillnad o HL3 som dragplåster kommer dra mycket folk(om det nu kommer men som jag tippar på)

Medlem

Folk som tror att det floppar pga hur läget ser ut nu' har inte förstått' vilka Valve är.


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem

Finns ju redan Xbox kontroll till PC och massvis med spel som stöder den fullt ut.

Medlem

tycker meningen ska vara att slippa kontroller och bara ha något som filmar händerna perfekt lr så. finns ju även redan såna grejer på g. allt utom en ny handkontroll, känns osmidigt


signatur

//monster

Medlem

eventuellt om handkontrollen ensam är hela datorn (och en väldigt bra sådan) så kanske jag skulle överväga, men då är man ju rädd att slå sönder datorn istället


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av laxan96:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av monsterbenke:

handkontroll är ute ändå, det är inte framtiden att bara gå 30 år bakåt i utvecklingen och göra ännu en handkontroll.

Vad är de moderna alternativet?

finns massor av tekniker som är mer moderna, allt som uppfanns efter handkontrollen ungefär. bara att gå loss på google för att se ju

Haha, försökte inte låta dryg, utan var bara nyfiken på vad du tyckte. For realsies.

Förstår inte riktigt hur han tänkte efter jag läst has kommentar. Tänkte svara för skojs skull vad jag kom och tänka på när han skrev det. Det fick iaf mig att tänka på VR, rösstyrning, projektorer som kan proektera objekt som iron man ;).

Sedan kom jag och tänka på ett par artiklar som jag sätt innan. varför inte bara styra med hjärnan hjärnvågor: Som exempelvis:
Next gen flight simulator www.cnet.com/news/mind-pilots-steer-a-plane-with-thoughts-alo...
I can tell if yoru lieing www.cnet.com/news/muse-brainwave-reading-headband-mind-contro...
Eller varför inte the next iteration of google translate www.cnet.com/news/no-more-woof-reads-dog-brainwaves-translate...

VR är för ögonen och är icke interaktivt,
röststyrning är fortfarande inte mer än 20% maximalt av den interaktiviteten som handkontroller/datamus och tangentbord ger, holografi-projektorer är 10-25 år borta likt huvudband som kan styra spel via hjärnvågor, är lika långt borta.
Det finns de facto inget "bättre" nuvarande alternativ till antingen handkontroll, eller datamus och tangentbord.
Varken nu, eller inom 5 år.
Och igen, VR är inte 2-vägs interaktivitet som krävs, det är lika interaktivt som en vanlig datorskärm eller tv.

1
Skriv svar