Se bilderna från Notchs inflyttningsfest
Kändisar, spelutvecklare och godisfrossa när Markus Persson ställde till med fest.
Pfft, hade också kunnat ha en sån fest, jag vill bara inte.
Detta hjälper till att normalisera och ge en coolhetsfaktor till spelprogrammering och data-communityn överlag!
Ifall det inte finns personer likt Notch här inom spelvärlden, så kommer alla som vill leva det här livet söka sig till investment-banking och quantprogrammering och liknande, och dessa är nödvändigtvis inte korkade människor utan raka motsatsen.
Det är bättre, tycker jag, om vi kan få fler kreativa och smarta människor att utveckla spel och saker som gör nytta.
Det kunde ha slagit åt andra hållet, att han hade likt odjuret i "Skönheten och Odjuret" låst in sig i sitt slott och levt ensam.
Kan man hoppas att FZ snart börjar intressera sig för Notchs kärleksliv? Eller kanske något härlig skandal-skvaller? Jag satt nämligen härom om dagen och tänkte "Vore det inte bättre om FZ blev lite mer som Aftonbladet?"
Tycker att denna artikel svarar på detta med ett rungande - SJÄLVKLART!
Kan man hoppas att FZ snart börjar intressera sig för Notchs kärleksliv? Eller kanske något härlig skandal-skvaller? Jag satt nämligen härom om dagen och tänkte "Vore det inte bättre om FZ blev lite mer som Aftonbladet?"
Haha, intresset för Notch förehavanden är stort - till och med större än Nintendos närmsta framtid eller Cities: Skylines. En och annan nyhet om honom som person, och inte mer Minecraft, kan därför motiveras. Utan att bli kallade i Hänt i Vecket.
Haha, intresset för Notch förehavanden är stort - till och med större än Nintendos närmsta framtid eller Cities: Skylines. En och annan nyhet om honom som person, och inte mer Minecraft, kan därför motiveras. Utan att bli kallade i Hänt i Vecket.
Nej kanske inte. Men det är ju allas vårat ansvar att se till att ni håller er i schack och inte ballar ur
Det där var en jävla massa bilder på "literally who?"
Hade gärna sett John Romero salongsberusad, tjafsandes med Carmack om varför han blev sparkad för 20 år sedan.
Nej kanske inte. Men det är ju allas vårat ansvar att se till att ni håller er i schack och inte ballar ur
Haha! Bra att ni är våra hängslen och svångrem
var är spriten då?
Festen föregicks av ett veckolångt Minecraft-LAN: folk var snurriga nog.
Kände igen Notch och Vince Zampella, vilka är resten? Barndomskamrater / mojang-folk? "Kändisar?"
Jag var bjuden, men kunde inte gå. Var tvungen att köpa mjölk Grattis till Mr. M!
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego