Är zombiespelet H1Z1 pay-to-win?

Medlem

Fortf hela konceptet att betala för att få något/något ska hända i spel. Nejtack. Blir inge.

Medlem

EA Games gjorde exakt samma skit med Battlefield Heroes när det var på G.

Spelade betan som fan och man kunde endast köpa kosmetika och det var många av oss som gjorde det i betan också, nog aldrig lagt så mycket pengar på kläder i ett spel.

Dag #1 på release så fylldes butiken med pay2win vapen,ammo,plåster osv osv osv.

Tack för att ni knullade varenda en av era testare i röven EA!
Och tack till er också SONY! Skitbra jobbat!

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Spelet är säkert OK, men affärsmodellen suger.

Sedan undrar man över namnet "H1Z1"?

"Hizi"?

Have 1, Zell 1

eller nåt..


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av gorman:

Spelat 7DTD mycket o tyckte d var skitkul o undrar ifall d e värt o skaffa dayz, om d är liknande, bättre osv.

Menar du Stand alone DayZ, så.. nej.. för guds skull. Det är helt sönder just nu. Menar du att köpa Arma 3 och ladda ner moddar? Japp, go ahead. Det kommer du inte att ångra.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av SenapsBread:

Fortf hela konceptet att betala för att få något/något ska hända i spel. Nejtack. Blir inge.

Det kommer att gå att få utan att betala också. typ som i planetside 2 om jag fattat de rätt.

Medlem

Går det att spela nu?

Medlem

det är roligt att se allt rage specielt när dom lag upp en ny "News" på deras hemsida om att inget är Balancerat, Mycket är Place holders Ect men jag antar folk skapar rage där dom vill ha det

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av gorman:

Spelat 7DTD mycket o tyckte d var skitkul o undrar ifall d e värt o skaffa dayz, om d är liknande, bättre osv.

Menar du Stand alone DayZ, så.. nej.. för guds skull. Det är helt sönder just nu. Menar du att köpa Arma 3 och ladda ner moddar? Japp, go ahead. Det kommer du inte att ångra.

Kan rekommendera Breaking Point till Arma3.

Medlem

hur gör man för att se streamen?

Medlem
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av thaiming:
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av nhagyavi:

Sen sämsta med H1Z1, är ju att de lovar oss ett spel som är 100% gratis, och kanske 5 timmar efter lanseringen, så säger de att spelet kommer att kosta cirka 205 SEK under tiden spelet är i Early Access-stadie, för att sedan bli helt gratis när det väl är helt klart. Aldrig i hela mitt jävla liv att jag kommer betala för ett spel, som sedan kommer vara helt gratis, även om kostnaden endast är för utvecklingssyfte! Nu må jag låta hård, men har de lovat en sak, så ska de fanimej hålla det också. Betalningen kunde ju liksom ha varit valfri och inte ett krav, som det är nu.

Dom sa sedan långt tidigare innan dom ens själva visste vilken datum early access skulle släppas att early access skulle kosta omkring 200 kr.

Det är fortfarande dålig stil av dem! Om man gillar spelet, så betalar man det såklart, men aldrig att man betalat i förväg! Tänk om det är rena rama skräpet? 200 SEK åt helvete!

Du menar som man måste göra med nästan alla andra spel, som då
också vanligtvis ligger över 500 spänn?

Precis. GTA V vet jag kommer bli svinbra, så det köper jag till fullpris. Utan tvekan!

Så om det blir en pissig konsollport så vet du att den pissiga konsollporten är bra?

GTA IV var minst sagt en horribel port, när det kom ut på PC. Se hur bra det funkar nu, förutom vidriga Games for Windows Live. Nu flyter GTA IV på som fan och är en bra port Kunde de med GTA IV, så kan de lika gärna med GTA V, och de verkar ju ha lärt sin hårda läxa sedan dess.

Tur att det fortfarande finns någon som är positiv iaf, jag var också det en gång i tiden, tills jag märkte att portarna bara blev sämre och sämre.

Medlem

Se de lyssnar..lite iaf

http://www.reddit.com/r/h1z1/comments/2sn8k6/status_update_11...

Citat:

Airdrops - many fixes including how close they drop to you, how wide a radius they drop in.. airplane speed.. and of course making guns way, way less common

Medlem

Hur hittar man streamen?

Medlem

ser bara negativa användarrecensioner på spelet så skippar nog detta. Mycket negativa på Rust o DayZ också märkte jag, kollade på 7 days to die o mest positiva o det kan jag personligen rekommendera att köra pve på med polare. Tack vare det blev jag intresserad av dessa survival spel (efter minecraft då :9 )
Läste att dayz sålt i ca 2milj exemplar vilket gör att d nästan fått in en kvarts miljard om d nu stämmer, kommer dröja år innan d släpps om d ens gör d överhuvudtaget, varför bry sig om man drar in såna summor? Som Blizzard sa om wow, de skulle inte göra mer än 3 expansioner, tills d insåg att d drar ju in miljarder på det.

Medlem

Ångrar att jag köpte det just nu, men det blir nog bättre får man hoppas.

1) Kartan är enorm (tror jag) och det är omöjligt att hitta till sina polare (iom att man inte har en karta utan får kolla på typ fast uppsatta "turistkartor").
2) Finns knappt någon loot
3) Man blir hungrig och törstig väldigt fort, så man måste farma massa Blueberries, sen går det inte äta allihop direkt utan man måste sitta och välja eat på varje och det ger bara 1-2% hunger. :/
4) Dom enda servrarna man kommer in på är US-servrar och det är ungefär 15-30 sekunders fördröjning på dom. Jag försökte sätta mig i en bil, hände inget, gick iväg och sen en stund senare teleporterades jag in i bilen med några zombies som stod och bankade å ville in.
5) Regnet = jobbigt för ögonen rätt fort, och det regnar så jävla länge.
6) Enda sättet att ändra kontrollerna är genom att edita en .xml-fil.

Men annars så var det väl skoj att gå runt och prata med andra spelare, hittade ett rätt skoj gäng jänkare, dock dog jag av hunger efter 5 minuter då jag inte hittade fler blueberrybuskar.

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Ångrar att jag köpte det just nu, men det blir nog bättre får man hoppas.

1) Kartan är enorm (tror jag) och det är omöjligt att hitta till sina polare (iom att man inte har en karta utan får kolla på typ fast uppsatta "turistkartor").
2) Finns knappt någon loot
3) Man blir hungrig och törstig väldigt fort, så man måste farma massa Blueberries, sen går det inte äta allihop direkt utan man måste sitta och välja eat på varje och det ger bara 1-2% hunger. :/
4) Dom enda servrarna man kommer in på är US-servrar och det är ungefär 15-30 sekunders fördröjning på dom. Jag försökte sätta mig i en bil, hände inget, gick iväg och sen en stund senare teleporterades jag in i bilen med några zombies som stod och bankade å ville in.
5) Regnet = jobbigt för ögonen rätt fort, och det regnar så jävla länge.
6) Enda sättet att ändra kontrollerna är genom att edita en .xml-fil.

Men annars så var det väl skoj att gå runt och prata med andra spelare, hittade ett rätt skoj gäng jänkare, dock dog jag av hunger efter 5 minuter då jag inte hittade fler blueberrybuskar.

1. Jag tycker kartan är ganska liten (något mindre än DayZ faktiskt)och lättnavigerad. Det finns små turistkartor här och där, och det i kombination med gatuskyltar och en karta (antingen den som finns som steamguide eller myh1z1.com) är det väldigt. lätt att hitta.

2. Åtgärdas i detta nu.

3. Håller med, sjukt störigt. Skulle avhjälpas väldigt med en "Eat all"-knapp.

4. På tisdag kommer det finnas ytterligare 200 EU-servrar.

5. Jag tycker inte det är så jävligt (även om jag håller med om att det regnar onaturligt mycket), dessutom har zombierna svårare att märka dig när det regnar.

6. Det ligger högt på prio-listan hos utvecklarna. Personligen hade jag bara problem med en bind: Ändra från första till tredjeperson är enligt menyn bunden till Mouse 4. Det funkar att trycka på T.

Det är mycket som saknas och inte funkar, men det är ju bara i version 0.26, så uppdateringar kommer. Och det är ju ett personligt val att lägga ner pengar på spelet, och jag har haft kul den tid jag hittills har lagt ner på det.

Angående airdrops så har jag inte personligen stött på några problem med det. Alla som gnäller refererar till samma stream som fick tre bra drops. En streamer dog innan han hann fram till sin första, och en annan spelare snodde hans andra. Så frågan är hur stort "problemet" egentligen är. Men det är ändå patchat nu.

Medlem

det finns folk som fan tycker spel är pay 2 win så fort du fan kan köpa en tshirt eller nått i ett spel,

Gillar verkligen inte spel där du kan köpa "power" men än så länge av runt 20 timmars speltid i spelet har jag inge problem med det, och har sätt möjligtvis 1 spelare som har fått lite "power" av att han slängde pengar på spelet, Medans jag själv lyckades hitta både en 1911 med en box av ammo, och en .308 rifle med också en box av ammo.. å det var inne i en supermarket. dom flesta springer bara runt med knytnävarna och jagar varandra ändå så, Snälla om ni läser detta, använd det lilla ni har i huvudet å spela spelet, istället för upp med nävarna å försöka hitta första bästa spelare att slås imot, sprang förbi under dagen några ställen där folk spawnar in, och dom är fan mer som zombies än just NPC zombies fick en kille som sprang efter mig bra jävla länge, tills jag mötte en annan spelare som jag sprang förbi, då bytte han från jaga mig till att jaga den andra spelaren istället. Läre vara bra roligt att istället för att spela spelet, så spawnar man in å springa runt med nävarna i luften tills man dör

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Jag kan förstå grundtanken i att skapa Hunger Games-liknande konflikter i världen. Men att låta spelarna själva bestämma när de startar? Nja..

Vad händer när 10 kompisar eller en samspelt klan går ihop och kör igång air drops? Kommer någon ha en rimlig chans att bekämpa dem?

Ja visst, en annan klan av låt säga två till tre spelare som kan spelet bättre,
precis som i planetside 2.
Det har vi gjort i över två år och det är inga som helst problem.

Jag brukar kalla affärsmodellen "Play to win"


signatur

MattiAceGaming

det blir indirekt pay2win för den som får krafset, även om det inte va han som betalade.

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Busko:

så spelet var free dom första 5 timmarna sen la dom på en pris lapp på early access ? eller fatta jag de fel

Nej, dom har aldrig sagt early acces skulle vara gratis. Långt innan release datum för early så sa dom att det skulle kosta omkring 200 kronor för att kunna vara med och söka buggar etc.

Ahh i see Tack

123
Skriv svar