Få pengar för källkod

Robot
Medlem
Få pengar för källkod

Är det ett spel som funnits där källkoden "tappats bort" som någon skulle ha, eller ska man skriva om den själv ? reverse-engineera spelet om det är något sådant det betyder.
Jag hänger inte riktigt med

Medlem

Dom vill säkert ha en kopia av källkoden, reverse-engineering av ett spel för 1500$ är inte värt pengarna...

Som dom skriver på sin twitter: "Clarification: the original source code must be C or C++. No assembly, sorry!"


signatur
Inaktiv

Definitivt som fegis säger.

Damon Slye och några andra på Mad Otter Games är de som gjorde Red Baron och ett antal stora flygsim spel i början av 90-talet från Dynamix. Sen försvann han från spelindustrin i 12 år tills han dök upp i och med Mad Otter Games.

Damon Slye är en av flygsimulatorspellegenderna.

Mad Otter Games verkar inriktade på webbspel.

Inaktiv

tycker det är smart och nu dom som gör det antar jag gör det för skoj.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Inaktiv

haha vad lata dem är!


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

är inte riktigt med på vad de menar heller. om de köpt rättigheterna så borde de väl få orginalkoden, om den nu inte är borta. och om så är fallet. Vad får dem att tro att någon annan skulle sitta på den?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv

Med all sannolikhet så har inte Sierra/Vivendi kvar källkoden. Slarvigt av dem, sånt borde det göras ordentlig backup på och om backupsystem uppgraderas så ska backuperna föras över till de nya.

De ska väl göra webbspel av red baron serien...

Inaktiv

Klart de har kvar källkoden, så korkade kan de inte vara.
Antar de har rättigheterna men inte koden.

Kanske några kinesiska studenter som tar sig besväret men man skulle väl i princip lika gärna kunna göra allt från scratch.

Medlem
Skrivet av nkembo:

haha vad lata dem är!

http://www.iklartext.se/skrivklart_5mars2003.htm

1
Skriv svar