STALKER: Call of Pripyat filmat, får DX 11-stöd
Och det hela med grafikkraven.
Jag spelade båda tidigare på en intel pentium 4 processor men högsta texturer och ganska lagom på det andra i 1920x1200.
Det enga stället som laggade var den stora Loner basen där Duty hade sin bas I CS.
Så så krävande kan det la inte vart, så som jag körde det såg det riktigt bra ut tyckte jag.
Stämningsfullt iaf Så man vill springa å krypa ner under täcket..
Pissar på mig av längtan, Clear Sky var värdelöst med SoCH är ett av dom bästa spelen som någonsin gjorts, å detta verkar vara en värdig efterföljare
Håller med lite där även om jag långtifrån tycker Clear Sky var värdelöst. Clear Sky tappade en hel del av stämningen från SoC då miljöerna kändes överbefolkade. Det här känns som sagt som de går tillbaka till SoC och jag hoppas verkligen att så är fallet.
Hoppad även på att de gör spelet mer öppet från början till slut, gillade inte alls slutet av SoC då det blev som vilken shooter som helst.
tror inte jag kan minnas att jag kört något DX10 spel, (kör fortfarande win XP) och det verkar ju inte finnas överdrivet mycket DX10 spel... DX11? Är 10:an så dålig?
Dx10 är allt annat än dåligt men har blivit "dödat" av utvecklare som inte varit riktigt mogna att utveckla för plattformen samt en ovilja att gå ifrån den gamla standarden. I princip alla grafikmotorer med Dx10-stöd idag är i grunden Dx9 med påklistrat Dx10-stöd. När det kommer renodlade Dx10/11-motorer lär vi se betydligt större förbättringar.
Inte förrän nästa generations konsoller kommer kommer vi slippa dessa "fejk" dx10/dx11 titlar. Det är tack vare att både 360/ps3 är mest lik DX9 spelen, därför är dom flesta dx10 spelen bara dx9 spel med påklistrade DX10 effekter som "bazooka" beskrev så bra. Förhoppningsvis kommer nästa xbox720 och PS4 snart, så slipper vi denna situation för våra kära pc spel? Annars tycker jag som sagt att trailerna såg trevlig ut, fast håller med om många som tycker att ljuden rakt av suger i detta och andra stalker spel? Och hoppas ukrainarna som sagt lärt sig avbugga koden innan release, men har inte jag heller väldigt höga förhoppningar på det?
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)
tror inte jag kan minnas att jag kört något DX10 spel, (kör fortfarande win XP) och det verkar ju inte finnas överdrivet mycket DX10 spel... DX11? Är 10:an så dålig?
Dx10 är allt annat än dåligt men har blivit "dödat" av utvecklare som inte varit riktigt mogna att utveckla för plattformen samt en ovilja att gå ifrån den gamla standarden. I princip alla grafikmotorer med Dx10-stöd idag är i grunden Dx9 med påklistrat Dx10-stöd. När det kommer renodlade Dx10/11-motorer lär vi se betydligt större förbättringar.
Vadå? Realistiskt vatten?
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.