Ta dig an personliga uppdrag i World of Tanks

Robot
Ta dig an personliga uppdrag i World of Tanks
Medlem
Ta dig an personliga uppdrag i World of Tanks

Om nån tänkte börja lira så rekommenderar jag att rekryteras av nån som redan spelar. Ger mycket bonus-xp i början.

Medlem

Någon som lirar detta och vet om det är bra? Dvs, inte ett pay 2 win-spel.

Medlem

Enda pay to win skillnaden är i stort sett s.k premium ammo, den är bättre än annan ammunition, högre skada samt penetrering.
dock så spelar spelares roll högre tycker jag. Kör du rakt mot fienden lär du dö i vilket fall.

Utöver ammunition så finns premium som ger ökad xp samt in-game Credit. Har ingen effekt mot andra spelar utan hjälper dig bara få mer pengar/xp till tanks snabbare.

Medlem
Skrivet av Snubbz:

Någon som lirar detta och vet om det är bra? Dvs, inte ett pay 2 win-spel.

Det är ett riktigt bra spel, men svårare än det ser ut. Man kan köpa tanks för cash, men de tanksen är inte på något sätt bättre än andra tanks i samma tier. Det som kan kännas obalanserat är när folk använder premium-ammo, men sån kan du köpa för nåde krediter och riktiga pengar. Kolla in wargamings kanal på Youtube, kolla speciellt på den videon som tar upp penetration & armor,det förklarar hur djupt wot är.

Medlem

Match makingen i spelet är mycket knepig och jag skulle vilja påstå rent ut kass.
Sen finns det mängder av kioskmongon i spelet som drar ner hela laget du hamnat i.
Jag har spelat sen betan och jag blir fortfarande upprörd över spelet och hur obalanserat det ofta blir i matcherna.
Men spelet har sin charm och man dras in i det hela tiden. Jag spelar ju fortfarande trots att jag hatar skiten

Medlem

@Mindrax, Matchmakingen är det inget fel på. Läs igenom hur den fungerar så får du en bättre uppfattning och tänk efter vad för slags missions och specials dom slänger upp med jämna mellanrum, då får du mer förståelse.

@Snubbz, det är inget spel du sätter dig ner och lär dig på en månad. Men jag förstår hur folk skuttar in och spelar lågtiers för att ha roligt.

Den stora nackdelen är endgame. Jag har tillhört två av de bästa klanerna på EU servern i snart 3 år. Det som börjar som en rolig grind slutar i ett evigt tråkigt Clan Wars krig på en världskarta som egentligen ingen av toppklanerna bryr sig om längre. Aktivitet i toppklanerna bara störtdyker och folk slentrianspelar mestadels. Själv lägger jag av, för mycket tid har redan lagts ner. Men lycka till i framtiden.


signatur

"You look like you need a monkey."

Medlem

Jag tycker nog det spöar alla andra free-to-play spel. Sen premium-ammo började gå att köpa för vanliga credits så är det väldigt lite pay-to-win. Dessutom får man ibland premiumvagnar och guld vid events och missions. Men som sagt, se till att bli rekryt åt nån som kan spelet om man ska testa.

Medlem

"pansarvagnar..."

Du går ju sällan plus med premium-ammon, det kostar mer än det smakar oftast, så helst försöker man ju använda den vanliga ammunitionen så långt det går. Det lönar sig inte om du inte bekämpar vagnar av högre tier i stor utsträckning. Du får ju mer i belöning för att beskjuta vagnar (och upptäcka) om de ligger högre i tier än dig själv, men kraftig mycket mindre om de är lägre.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

1
Skriv svar