Köp dig in i betan av Heroes of the Storm

Robot
Medlem
Köp dig in i betan av Heroes of the Storm

Hahaha tack men jag fortsätter nog med Dota 2 istället.

Medlem

betala för beta nej tack har en hel katalog med klara spel ja visst inte klarat nu när man kollade den dära steam saken :_D

Medlem

40 dollar, som hittat <.<

Medlem

Tryckte ut detta direkt. 350 kr för beta access + ingame items som man ändå skulle betala för senare (behöver äga 10 heroes för att köra ranked). Hur nice som helst.

Dock känns det lite cash-grab över det hela, men whatever, spelet är kul.

Medlem

Ruggigt skeptisk, samtidigt som jag inte har något emot att betala för mig. Hade gärna provat det innan jag börjar slänga ut pengar på det (som med HearthStone), men ska kolla med några polare som kör Alpha/Beta idag för att se ifall det är prisvärt eller inte.

Tror att spelet är värt det utan tvekan, men hade jag lagt sådana pengar på de sakerna man får, eller hostar man bara upp kulor för sin egen otålighet?

Medlem

Betala för betatest? Aldrig.
Man kommer kunna skaffa hjältarna utan cash ändå om jag fattat det rätt?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Betala för betatest? Aldrig.
Man kommer kunna skaffa hjältarna utan cash ändå om jag fattat det rätt?

Det går, men det tar tid..
33 chars, 4k -> 10k st, lite olika, säg 7k st i snitt = 210k gold.
Idag hade jag relativt "bra" daily-quests så får typ 1700 gold om jag gör alla, vilket kräver minst 8 matcher played.
Tar väl i snitt 15-20 min per match skulle jag säga.
Så typ minimum 120 min = 2h.
Nu minns jag inte om det fanns fler sätt att få gold på, inte spelat så mycket. Men baserat på detta så är det ungefär 4 dagar * 2h för att dra in gold nog till en hero, så 8 timmar.

Jämför man då att ett pack som kostar 35 euro = 24h speltid = ~1,5 euro i timmen. Så vill man låsa upp gubbarna är det ju vettigare att bara försöka jobba och dra in stålar istället..

Med förbehåll för att mina kalkylationer hittils kanske är heeelt fel, så skulle det alltså ta 210k/1,7 =~ 123 dagar av att spela 2 timmar om dagen för att låsa upp allt.

Jag gillar att kunna betala, så jäkla trött på att allt från FPS till MOBA och även singleplayerspel nuförtiden har level-system. För mig som gammal så är tid ett problem, inte pengar. Jag vill bara kunna uppleva hela spelet direkt, för jag har inte tid att lägga månaders speltid för att låsa upp allting. Saknar dom gamla tiderna när det inte fanns någe levels, inga onlineraknings, ingenting. Man hoppade in i en match BF1942 eller Vietnam och spelade för att vinna just den rundan, inget annat. Laget hjälptes åt tillsammas för att vinna.
Nuförtiden handlar allt om så mkt personlig statistik och levels.

Sen att "betala för en beta", det du får för 35 euro följer ju med in i live-spelet sen.
Bara packet med 3 gubbar/3 skins/1 mount kostar normalt 58 euro.
Så det du köper är exakt samma grej som du ändå kan köpa när du väl har betan.

Jag gillar F2P, men tycker helhetskonceptet är fel. Problemet är att mikrotransaktionera snabbt stackar upp till absurda pengar. Redan nu kan man typ droppa 3k kr på packs om man betalt fullpris. (Är "rea" hela tiden, antagligen ett knep från deras sida, sätt höga ursprungspriser och skylta med rea för att få folk att "passa på").
Jag hade hellre sett F2P som så att man _även_ hade haft ett alternativ att bara betala "fullpris" för en "vanlig kopia av spelet" och sen få tillgång till "allt".

Medlem

Vänta vänta... Då kommer några viktiga frågor:

Antar HoTS är gratis precis som LoL och Dota 2? Så man behöver inte köpa fullständiga spelet sen?

Alla de här gubbarna och skinsen och mounten följer över till fullständiga spelet sen???


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Aldrig I helvete!
Tänk då att detta kommer vara F2P när det släpps,
tänk på att de fortfarande skickar ut GRATIS beta nycklar med tiden, tänk på att du KÖPER dig in i ett gratis spel som inte ens är färdigt, tänk på hur sur, arg, ledsen du kommer vara när du upptäcker att saker inte fungerar som de kanske ska,
tänk på att du har varnats.

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Betala för betatest? Aldrig.
Man kommer kunna skaffa hjältarna utan cash ändå om jag fattat det rätt?

Ja, det kommer att gå att köpa dem med ihopgrindat in-game gold.

Dock tycker jag ändå att det är ett okej sätt att bredda betan på. För paketet som är till salu nu kommer ju att säljas till samma precis efter att spelet har släppts också. Det är åtminstone ett bättre tillvägagångssätt än typ Planetary Annihilation där de sålde betan dyrare än slutprodukten. Blizzards "erbjudande" tycker jag påminner mer om förköp eller early access.

Jag föredrar dock att spela spel som är släppta, så jag kommer att vänta. Spelar Shovel Knight under tiden.

Medlem
Skrivet av Remus:

Vänta vänta... Då kommer några viktiga frågor:

Antar HoTS är gratis precis som LoL och Dota 2? Så man behöver inte köpa fullständiga spelet sen?

Alla de här gubbarna och skinsen och mounten följer över till fullständiga spelet sen???

Givetvis:
"Will carry over to the full version of Heroes of the Storm."

Så var det redan i alphan, har ju gått att köpa saker sen minst då jag började spela, och det var typ i mitten av oktober.

Och som jag skrev i min post ovan, packet man får är ett av dom pack som finns att köpa ingame, 58 euro, 35 nu när det är "rea" (som då som sagt varit sen jag började, så nice med en 3 månadersrea )

Så man blir ju inte "blåst" på nått sätt, men visst, har man inte för avsikt att betala en krona så går man ju back.
Så beror ju helt och hållet på vilken typ av spelare man är.

Mer generella tankar:
Jag ser det hela som min bror sa redan för 10 år sedan när WoW kom, och folk ifrågasatte månadskostnaden på typ 120:-. "Jag spar pengar på att vara hemma och spela".
Mycket riktigt, en restaurangmiddag + förkrök + festkväll + fyllekäk + taxi brukar lätt sluta kring 2-3kkr för mig, så ja, jag kan byta en kvälls fest mot att gå all in i HoTS

Eller jämför med vad som helst, en bio + lite popcorn är ju lätt 180:- idag, så två biobesök ger en access till beta..
~4h film, mot obegränsad speltid?

Nä, fattar inte varför folk klagar på kostnader över tv/datorspel, tycker det är extremt prisvärt utslaget i kostnad / timme.

Medlem

Fick en betanyckel för några månader sedan, inte testat än, är det kul?

Medlem
Skrivet av Shuriko:

Aldrig I helvete!
Tänk då att detta kommer vara F2P när det släpps,
tänk på att de fortfarande skickar ut GRATIS beta nycklar med tiden, tänk på att du KÖPER dig in i ett gratis spel som inte ens är färdigt, tänk på hur sur, arg, ledsen du kommer vara när du upptäcker att saker inte fungerar som de kanske ska,
tänk på att du har varnats.

Varnats och varnats, jag har spelat sen oktober och inte tyckt att det är några problem.
Sen igen, ta dig tid att läsa mina posts, det man betalar för är exakt samma sak som det man betalar för om man fått inviten men vill köpa på sig fler chars. Det är alltså ingen _EXTRA_ kostnad för att bli insläppt.

Sist men inte minst, återigen till mina andra posts, F2P, varför ska allt behöva vara gratis hela tiden?
Jag betalar gladeligen 330:- för att spela ett spel jag har kul med, det är inte direkt några jättesummor.
Kostar ju att utveckla, är ingen välgörenhet. Vet inte vad du jobbar med, men vad det nu än är så kanske du vill komma och göra lite "free 2 work" åt mig?

Medlem

Valve gjorde exakt samma sak med Dota 2 när det var i beta, och då tyckte jag inte man hörde särskilt många klagomål över att man kunde köpa sig in i betan. Kanske jag som lyckligt förträngt det i och för sig.

Medlem

HoTs är tråkigt, glad att jag fick testa iallafall.

Medlem
Skrivet av whoo:
Skrivet av Kimpur:

Betala för betatest? Aldrig.
Man kommer kunna skaffa hjältarna utan cash ändå om jag fattat det rätt?

Det går, men det tar tid..
33 chars, 4k -&gt; 10k st, lite olika, säg 7k st i snitt = 210k gold.
Idag hade jag relativt "bra" daily-quests så får typ 1700 gold om jag gör alla, vilket kräver minst 8 matcher played.
Tar väl i snitt 15-20 min per match skulle jag säga.
Så typ minimum 120 min = 2h.
Nu minns jag inte om det fanns fler sätt att få gold på, inte spelat så mycket. Men baserat på detta så är det ungefär 4 dagar * 2h för att dra in gold nog till en hero, så 8 timmar.

Jämför man då att ett pack som kostar 35 euro = 24h speltid = ~1,5 euro i timmen. Så vill man låsa upp gubbarna är det ju vettigare att bara försöka jobba och dra in stålar istället..

Med förbehåll för att mina kalkylationer hittils kanske är heeelt fel, så skulle det alltså ta 210k/1,7 =~ 123 dagar av att spela 2 timmar om dagen för att låsa upp allt.

Jag gillar att kunna betala, så jäkla trött på att allt från FPS till MOBA och även singleplayerspel nuförtiden har level-system. För mig som gammal så är tid ett problem, inte pengar. Jag vill bara kunna uppleva hela spelet direkt, för jag har inte tid att lägga månaders speltid för att låsa upp allting. Saknar dom gamla tiderna när det inte fanns någe levels, inga onlineraknings, ingenting. Man hoppade in i en match BF1942 eller Vietnam och spelade för att vinna just den rundan, inget annat. Laget hjälptes åt tillsammas för att vinna.
Nuförtiden handlar allt om så mkt personlig statistik och levels.

Sen att "betala för en beta", det du får för 35 euro följer ju med in i live-spelet sen.
Bara packet med 3 gubbar/3 skins/1 mount kostar normalt 58 euro.
Så det du köper är exakt samma grej som du ändå kan köpa när du väl har betan.

Jag gillar F2P, men tycker helhetskonceptet är fel. Problemet är att mikrotransaktionera snabbt stackar upp till absurda pengar. Redan nu kan man typ droppa 3k kr på packs om man betalt fullpris. (Är "rea" hela tiden, antagligen ett knep från deras sida, sätt höga ursprungspriser och skylta med rea för att få folk att "passa på").
Jag hade hellre sett F2P som så att man _även_ hade haft ett alternativ att bara betala "fullpris" för en "vanlig kopia av spelet" och sen få tillgång till "allt".

Har spelat League of Legends sedan 2010, har snart alla hjältar, så jag är inte otålig vad gäller speltid, kanske spelar 20h / vecka i dagsläget. kör kanske 50-60 matcher så kan jag köpa en ny karaktär, vilket jag tycker är helt okej eftersom jag inte spelar alla "klasser" vad gäller "tanks, AP, DPS, jungler" osv


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Gen
Medlem
Skrivet av purjo:

Fick en betanyckel för några månader sedan, inte testat än, är det kul?

Ptja, svårt att säga. Spelar själv inte MOBA så jag tänkte testa det och se om det var så lätt som alla sa. Visst, men folk är fortfarande arga när man är noob så det kommer man inte ifrån.

Medlem
Skrivet av Remus:

Vänta vänta... Då kommer några viktiga frågor:

Antar HoTS är gratis precis som LoL och Dota 2? Så man behöver inte köpa fullständiga spelet sen?

Alla de här gubbarna och skinsen och mounten följer över till fullständiga spelet sen???

Det är jag helt övertygad om.

Medlem
Skrivet av whoo:
Skrivet av Shuriko:

Aldrig I helvete!
Tänk då att detta kommer vara F2P när det släpps,
tänk på att de fortfarande skickar ut GRATIS beta nycklar med tiden, tänk på att du KÖPER dig in i ett gratis spel som inte ens är färdigt, tänk på hur sur, arg, ledsen du kommer vara när du upptäcker att saker inte fungerar som de kanske ska,
tänk på att du har varnats.

Varnats och varnats, jag har spelat sen oktober och inte tyckt att det är några problem.
Sen igen, ta dig tid att läsa mina posts, det man betalar för är exakt samma sak som det man betalar för om man fått inviten men vill köpa på sig fler chars. Det är alltså ingen _EXTRA_ kostnad för att bli insläppt.

Sist men inte minst, återigen till mina andra posts, F2P, varför ska allt behöva vara gratis hela tiden?
Jag betalar gladeligen 330:- för att spela ett spel jag har kul med, det är inte direkt några jättesummor.
Kostar ju att utveckla, är ingen välgörenhet. Vet inte vad du jobbar med, men vad det nu än är så kanske du vill komma och göra lite "free 2 work" åt mig?

Skulle väl inte kallat ett spel gratis där man måste köpa hjältar. Dota är gratis på riktigt. Där får du tillgång till alla hjältar utan kostnad, utan betalar bara för hjältars utseende och andra saker.

Medlem

Spelindustrin har gått och blivit sjuk... Numera betalar konsumenter för att betatesta ofärdiga spel som senare kommer vara gratis...

Det mest skrämmande är inte hur vidriga utvecklarna är, snarare hur dumma konsumenterna har blivit och faktiskt går på skiten..

Skrivet av whoo:
Skrivet av Kimpur:

Betala för betatest? Aldrig.
Man kommer kunna skaffa hjältarna utan cash ändå om jag fattat det rätt?

Det går, men det tar tid..
33 chars, 4k -&gt; 10k st, lite olika, säg 7k st i snitt = 210k gold.
Idag hade jag relativt "bra" daily-quests så får typ 1700 gold om jag gör alla, vilket kräver minst 8 matcher played.
Tar väl i snitt 15-20 min per match skulle jag säga.
Så typ minimum 120 min = 2h.
Nu minns jag inte om det fanns fler sätt att få gold på, inte spelat så mycket. Men baserat på detta så är det ungefär 4 dagar * 2h för att dra in gold nog till en hero, så 8 timmar.

Jämför man då att ett pack som kostar 35 euro = 24h speltid = ~1,5 euro i timmen. Så vill man låsa upp gubbarna är det ju vettigare att bara försöka jobba och dra in stålar istället..

Med förbehåll för att mina kalkylationer hittils kanske är heeelt fel, så skulle det alltså ta 210k/1,7 =~ 123 dagar av att spela 2 timmar om dagen för att låsa upp allt.

Jag gillar att kunna betala, så jäkla trött på att allt från FPS till MOBA och även singleplayerspel nuförtiden har level-system. För mig som gammal så är tid ett problem, inte pengar. Jag vill bara kunna uppleva hela spelet direkt, för jag har inte tid att lägga månaders speltid för att låsa upp allting. Saknar dom gamla tiderna när det inte fanns någe levels, inga onlineraknings, ingenting. Man hoppade in i en match BF1942 eller Vietnam och spelade för att vinna just den rundan, inget annat. Laget hjälptes åt tillsammas för att vinna.
Nuförtiden handlar allt om så mkt personlig statistik och levels.

Sen att "betala för en beta", det du får för 35 euro följer ju med in i live-spelet sen.
Bara packet med 3 gubbar/3 skins/1 mount kostar normalt 58 euro.
Så det du köper är exakt samma grej som du ändå kan köpa när du väl har betan.

Jag gillar F2P, men tycker helhetskonceptet är fel. Problemet är att mikrotransaktionera snabbt stackar upp till absurda pengar. Redan nu kan man typ droppa 3k kr på packs om man betalt fullpris. (Är "rea" hela tiden, antagligen ett knep från deras sida, sätt höga ursprungspriser och skylta med rea för att få folk att "passa på").
Jag hade hellre sett F2P som så att man _även_ hade haft ett alternativ att bara betala "fullpris" för en "vanlig kopia av spelet" och sen få tillgång till "allt".

Det tog mig ett nån vecka att låsa upp 9 heroes med guld (köpte en hero efter det).

Du får 500 guld för level Hero level 5 och 6000 Guld från level 1 till 15 för Character level.

Att nå level 5 tar inte lång tid, men man har bara tillgång till 7 gratis heroes varje vecka.

7x500 * 3500 + 6000 = 9500 guld första dagarna av hero och character level + rewards och guld per match

1
Skriv svar