Se livesändning om framtiden för Guild Wars 2

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Syftar du på gear när du säger tamt? Ville man ha svårt endgame är vertikal gearprogression det sista man ska lägga till. Hade inte WoW droppat rejält bra gear i mythic hade massor aldrig haft en suck att ta sig igenom hela HM.

Kanske lite, men inte riktigt så.
Jag tänker mest på djupheten hos karaktären. När jag spelade, vid release. Hade man låst upp alla 5 skills till alla vapen som man nu kunde använda redan vid lvl 15. Sen nötte man samma skills resterande 65 lvlar och efter det. <- Det ser ju inte ens roligt ut när man läser det.

Det kändes aldrig som att min gubbe utvecklades och blev starkare. Förståeligt för WvW och PvP. Men riktigt kasst för PvE känslan där iaf jag kände att min gubbe inte blev så intressant, utöver att siffrorna på mina slag och fiender var högre. Jag tycker inte det bästa ska gå och köpa med guld, eftersom det bara uppmuntrar till 3epart.

Och det mesta man gör vid 80 känns väldigt faceroll, eventen som uppstår behöver man knappt ha någon aning om vad man ska göra så får man massa creds för det. Jag vill ha något där det kräver mer kordination, svårare och som ger unika saker. ^^


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Ja inte va det Blizzard kvalité på trailern iaf

Medlem

FFS FZ SLUTA MED AUTO PLAY!

Medlem
Skrivet av dTexN:
Skrivet av v1ctory:

Syftar du på gear när du säger tamt? Ville man ha svårt endgame är vertikal gearprogression det sista man ska lägga till. Hade inte WoW droppat rejält bra gear i mythic hade massor aldrig haft en suck att ta sig igenom hela HM.

Kanske lite, men inte riktigt så.
Jag tänker mest på djupheten hos karaktären. När jag spelade, vid release. Hade man låst upp alla 5 skills till alla vapen som man nu kunde använda redan vid lvl 15. Sen nötte man samma skills resterande 65 lvlar och efter det. <- Det ser ju inte ens roligt ut när man läser det.

Det kändes aldrig som att min gubbe utvecklades och blev starkare. Förståeligt för WvW och PvP. Men riktigt kasst för PvE känslan där iaf jag kände att min gubbe inte blev så intressant, utöver att siffrorna på mina slag och fiender var högre. Jag tycker inte det bästa ska gå och köpa med guld, eftersom det bara uppmuntrar till 3epart.

Och det mesta man gör vid 80 känns väldigt faceroll, eventen som uppstår behöver man knappt ha någon aning om vad man ska göra så får man massa creds för det. Jag vill ha något där det kräver mer kordination, svårare och som ger unika saker. ^^

De har gjort om levlingen, dels för att nerfa keyfarming antar jag, den är mkt annorlunda nu och känns oxå segare, antar att jag vande mig och gillade att få mina skills snabbt, Dessutom finns det flera nya elitskills för samtliga proffessions som kräver att du gör lite speciella saker för att få dem, tex att du är med och dödar Karka-drottningen på SouthSun Cove och liknande..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av dTexN:
Skrivet av v1ctory:

Syftar du på gear när du säger tamt? Ville man ha svårt endgame är vertikal gearprogression det sista man ska lägga till. Hade inte WoW droppat rejält bra gear i mythic hade massor aldrig haft en suck att ta sig igenom hela HM.

Kanske lite, men inte riktigt så.
Jag tänker mest på djupheten hos karaktären. När jag spelade, vid release. Hade man låst upp alla 5 skills till alla vapen som man nu kunde använda redan vid lvl 15. Sen nötte man samma skills resterande 65 lvlar och efter det. &lt;- Det ser ju inte ens roligt ut när man läser det.

Det kändes aldrig som att min gubbe utvecklades och blev starkare. Förståeligt för WvW och PvP. Men riktigt kasst för PvE känslan där iaf jag kände att min gubbe inte blev så intressant, utöver att siffrorna på mina slag och fiender var högre. Jag tycker inte det bästa ska gå och köpa med guld, eftersom det bara uppmuntrar till 3epart.

Och det mesta man gör vid 80 känns väldigt faceroll, eventen som uppstår behöver man knappt ha någon aning om vad man ska göra så får man massa creds för det. Jag vill ha något där det kräver mer kordination, svårare och som ger unika saker. ^^

Det är delvis ändrat nu och skills/traits portioneras ut jämnare till maxlvl. Tveksamt om det är så mycket bättre då väldigt få nya har lagts till. Nya systemet för specializations verkar desto bättre dock. Fler skills/vapen har man väntat på en stund.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

12
Skriv svar