Jämför Dying Light på pc och Xbox One

Skrivet av marsson90:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Sisyr:

Kraschat ett par gånger när jag spelat, men det kan mycket väl bero på att skiten är installerad på en extern hårddisk, antar jag...

Kraschade för mig på pc i dag. Nyinstallerat Windows, fräscha drivrutiner, osv.

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Är det nån annan som har jätte låg fps utomhus på PC? Vad jag förstått va det nån dag 1 patch som sabbade för många

Sänka draw distance tipsar många om.

den är i botten och allt på medium. Ser att grafikkortet bara jobbar i 40-50 %...

Skrivet av marsson90:

De har släppt en patch nu som ökade prestandan enormt för mig med mitt GTX 980.

Ingen skillnad what so ever på mitt 970. Hur kan jag va säker på att patchen är nedladdad?

Ifall du äger spelet lagligt på steam så laddas patchen ner innan du kan spela det.

Jaja det är lagligt. Men patchen släpptes i natt?! och har spelat både innan och nu idag, utan att märka nån prestanda skillnad. GPU:n går fortfarande bara på halvstång


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Digital Foundry har testat alla versioner:

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-dying-l...

Citat:

Between the two console versions we definitely have to give the nod to the PS4 version with its improved frame-rate and better texture streaming, its higher resolution, and a near complete lack of screen-tear. However, anyone with a decent gaming PC should definitely stick to the computer version as it offers excellent scalability alongside further improved visuals.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Har ett fucking 970 men utanför tornet vill den attan bara jobba i 30% av sin kapacitet så yay för 30 fps på medium :-[

Illa, måste vara att 970 har uppdelat minne

Medlem

Det är förmodligen CPU som inte orkar med om grafikkortet bara ligger på 50%.

Medlem

Ser ut som Polen har fått retail versionen redan Polare plockade hem just en >_<
Men så kanske är de får att de är deras hemma plan

Skrivet av Ichabod:

Det är förmodligen CPU som inte orkar med om grafikkortet bara ligger på 50%.

amd 8350 som inte flaskar i nått annat spel + att allt fungerar ypperligt i "the tower". Många som har samma problem
http://steamcommunity.com/app/239140/discussions/0/6139480938...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Ichabod:

Det är förmodligen CPU som inte orkar med om grafikkortet bara ligger på 50%.

amd 8350 som inte flaskar i nått annat spel + att allt fungerar ypperligt i "the tower". Många som har samma problem
http://steamcommunity.com/app/239140/discussions/0/6139480938...

8350 flaskar i rätt många spel. Många svaga kärnor är en nackdel om spelen är dåligt trådade. MMOn i synnerhet har oftast störst load på första kärnan och där är en 8350 riktigt dålig.

I överlag är det ingen dålig CPU men svaga kärnor är en stor nackdel. Prisvärd är något vad 8350 är om man ska bygga en snabb dator billigt men felfri är den inte.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Tur att jag inte kör MMO då ;)... Nä men vägrar tro att det är cpu:n som är problemet. Nått konstigt är det för på vissa platser i spelet typ i nord västra hörnet har jag 70 fps och kortet går upp i %


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Spelet har fått blandade betyg, tänker inte köpa det fullpris. REA-backen, there you go!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Allt på max i 1080p, i7-4771, gtx 760 8GB ram och Windows 10 TP. Flyter på hur bra som helst

Edit: Ser nu också att jag har Dx12 men vet ej om spelet kör i DX12. :3

12
Skriv svar