Så fungerar slumpgenererade dungeons i Bloodborne
Hoppas coop blir lättare att utföra i detta spel än tidigare souls spel. Förstår inte varför så många företag "är så emot" det.
Köper inte det där med att man "behöver ändra taktik hela tiden" beroende på dungeon. Jag tror nämligen inte att de har en monster generator som ändrar sig. Så du kanske kommer ha 20st olika fiender och ett 10 tal bossar som du lär dig taktiken till. När du kan det så blir de precis som vanligt som i Demon´s souls.
den dagen ett spel med procedual generated spel kommer på en teknik att göra "procedual generated bosses" det spelet kommer sälja som smör!
nu syftar jag ej dåligt system som RNG system som diablo, utan bossar med väl fleshade mekaniker och abilities och looks som blir olika.
DÄr det finns ofantliga kombinationer.
that my friends will be GOTY meterial 100%
men än är vi inte där och jag förstår inte varför det inte har kommit än, samma gäller mobs alla mobs gör samma saker i en precedual generated värld.
ändra vanliga mobsens abilities även, precis som bossar.
Procedual generated dungeon/world räcker oftast inte, det ger det lite mer replayabilitiy, men det faller plat om resten utav spelet är "bestämt"
Tror nog flesta håller med här, första procedual spelen vart sjukt roliga när du satte foten i dom riktigt kul!, men när allting resten i världen alltid vart statiskt, så insåg man att det blev väldigt tråkigt.
Hoppas coop blir lättare att utföra i detta spel än tidigare souls spel. Förstår inte varför så många företag "är så emot" det.
Coop kampanjer är helt underbar, och kan tom rädda spel som är mediokra.
Har så roligt i Dying Light just nu i coop. Men tveksam om jag spelat det själv.