Första bilderna från Gran Turismo 5
jag skrev inte min kommentar som en "forza-är-bättre" kommentar, jag bara menar att gt såg bättre ut för ett år sedan än vad det ser ut idag. jag menar mer att andra har kommit ikapp med grafiken så den ser inte så otrolig ut som den gjorde innan. jag tycker fortfarande att det är snyggt...
Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942
jag skrev inte min kommentar som en "forza-är-bättre" kommentar, jag bara menar att gt såg bättre ut för ett år sedan än vad det ser ut idag. jag menar mer att andra har kommit ikapp med grafiken så den ser inte så otrolig ut som den gjorde innan. jag tycker fortfarande att det är snyggt...
Tråkigt nog kan inte vissa ta en enkel kommentar som den, utan går in i fullfjädrad attackformation på en gång.
Vad du säger stämmer dock. GT5 är fortfarande ett av de snyggaste bilspelen, men den där riktiga "wow"-känslan som man hade får något år sedan är borta om ni frågar mig. Andra spel har börjat komma ifatt rent grafiskt sett och det är inget som någon fanboy kan försöka ändra på med hjälp av en "lol"-kommentar.
Väx upp någon gång...
Inte lika snyggt som Forza 3. Men snyggt!! Jag tror det blir ett kanonspel!
Undrar seriöst om grafiken spelar så stor roll hos dom som verkligen gillar bilspel, utan ett fåtal fanboys och några såna där casuals som tycker det är ascoolt att åka omkring i en bil dom aldrig antagligen kommer få se i verkligheten.
Vill hellre se gameplay footage än footage från replay mode eller galleria mode.
Inte lika snyggt som Forza 3. Men snyggt!! Jag tror det blir ett kanonspel!
Undrar seriöst om grafiken spelar så stor roll hos dom som verkligen gillar bilspel, utan ett fåtal fanboys och några såna där casuals som tycker det är ascoolt att åka omkring i en bil dom aldrig antagligen kommer få se i verkligheten.
Vill hellre se gameplay footage än footage från replay mode eller galleria mode.
Klart grafik spelar roll, nästan lika viktigt som spelkänsla, den som säger nåt annat ljuger bara för sig själv.
Och nej, GT5 har inga problem med fysikmotorn.
XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine
Tecknen på att Gran Turismo 5 faktiskt hittar på att bli färdigt någon gång innan tidernas skymning blir allt fler.
Optimismen sprudlar som vanligt när det gäller Gran Turismo, Tomas? I övrigt, tack för en _JÄTTEBRA_ skriven artikel. Go go, moar!
Bilderna, usch. Väldigt väldigt trist att släppa såntdär svammel just med tanke på hur länge en hel del har väntat på GT5.. Är inte första gången dock men oh well.
G4TV's intervju med Yamauchi tycker jag kan sammanställa _all_ definitiv information gällande Gran Turismo serien efter tvåan.
G4: What are your plans for Tokyo Game Show?
Yamauchi: At E3, we showed a concept video and this time at Games-Com, we have a playable demo with damage, and I think you can expect a similar major advancement at TGS.
Länk/källa
M.a.o. Han håller truten till TGS. Dom kände sig väl mest troligt tvugna att säga "Lulz vi har åsså skado!!" efter dom sett Forza's presentation på E3 och daskade ihop demot man fick se på GamesCon.
Får väl se vad det är för "superförändringar" dom hittar på. Pffft säger jag.
Det viktiga är ju att spelet är bra online. Det kan vara hur snyggt som helst och ha uberfysik men om det saknas vettigt onlinespel håller det inte länge. Inte för mig iaf.
Sen är det ju bara att inse att både Forza och GT är soffliggarsimulatorer. Vill man ha riktig realism och körkänsla får man vända blicken nån annanstans.
Hmm.. måste håll med många andra här. Blir inte alls impad över de där bilder. Antingen har man "höjt" sin standard, eller så levererar dom helt enkelt inte det som dom visat tidigare.
Skulle vilja se lite andra bilder ifrån bana m.m.
Hoppas det får en go körglädje och körkänsla, men rent grafisk så skriker inte jag av häpnad.
Speciellt inte med tanke på all den tid dom lagt ned på detta...
Spelet så äckligt snyggt ut när bilderna kom för ungefär ett år sedan ( Bilderna på bilen på torget , you remember? )
Sen att GT serien har kylskåps känsla i styrningen är något helt annat, Forza 2, är kung, Forza 3, kommer domminera GT så det sjunger om det.
GT lever på sitt namn, helt klart. Jag gillade GT3 A-spec till PS2, men det var innan jag spelade forza. Tyvärr äger jag inte en xbox längre, utan en ps3.