Heroes of the Storm – många nya hjältar framöver

Robot
Heroes of the Storm – många nya hjältar framöver
Medlem
Heroes of the Storm – många nya hjältar framöver

Personligen tycker jag att Heroes of the storm är det sämsta moba spelet som jag spelat.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kleptoman:

Personligen tycker jag att Heroes of the storm är det sämsta moba spelet som jag spelat.

Vadårå?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Kleptoman:

Personligen tycker jag att Heroes of the storm är det sämsta moba spelet som jag spelat.

Vadårå?

För att?


signatur

IDKFA

Medlem

Hur lång tar en match att spela egentligen? Jag minns när det utannonserades att matcherna skulle bli betydligt kortare än ett vanligt moba spel vilket jag spontant tyckte var bra.

Hur är balansen i spelet?

Medlem
Skrivet av KaVa-KaVa:

Hur lång tar en match att spela egentligen? Jag minns när det utannonserades att matcherna skulle bli betydligt kortare än ett vanligt moba spel vilket jag spontant tyckte var bra.

Hur är balansen i spelet?

En match tar allt mellan 10-30 min. Den längsta matchen jag spelar var 37 minuter. Men oftast tar du en vinst eller förlust runt 20.

Balansen är lite upp och ner... Ibland känns vissa heroes helt OP, Thrall är otroligt stark men han är också det senaste tillägget. Men det kommer balance pather och så. Roligt spel


signatur

The spiders won,t find us here.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Kleptoman:

Personligen tycker jag att Heroes of the storm är det sämsta moba spelet som jag spelat.

Vadårå?

För att?

Aha, så inte "därför".


signatur
Medlem

Tycker det är helt okej. Så otroligt mycket mer casual än dota, men trevligt att plocka fram när man inte har så mycket tid. Däremot är det helt sjukt att en hero kostar 80 spänn. EN hero. Jämför det med LoL eller Dota.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Kleptoman:

Personligen tycker jag att Heroes of the storm är det sämsta moba spelet som jag spelat.

Vadårå?

För att?

Aha, så inte "därför".

Nääääääääääääääää....

ääääääääääääääääääääää

Medlem

Jag gillar det skarpt!

Alltid kul med nya hjältar också, finns ju en hel del att ta av

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Kleptoman:

Personligen tycker jag att Heroes of the storm är det sämsta moba spelet som jag spelat.

Vadårå?

Har över 2000 spelade timmar i Dota 2 och tycker fortfarande spelet är kul för det har verkligen ett djup där erfarenheter lyfts fram.

Efter ca. 10 timmar i HotS har jag redan tröttnat och tycker spelet saknar djup. Visst är det lite småcharmigt med sin snabba action och sitt Blizzard-universum MEN finns t.ex. inga items att bygga hjälten på olika sätt med, eller hjältar som är någon större utmaning och spela. Dö kan man göra hur som helst och hur kass/grym man än är så är man fortfarande jämsides med sina kamrater. Abilities-systemet är det enda som påverkar hur hjälten blir men det känns magert och vilken väg man än väljer så känns det inte som att det spelar någon större roll egentligen. Sen tycker jag man kan spamma abilities hur som helst utan några större förluster eller inverkan. Hade hellre haft knapert med mana och abilities med 3x inverkan och längre cooldown. Sen att dom plockat bort dom köttiga blod-effekterna är en stor besvikelse, speciellt när dom som gillade det inte ens kan aktivera det under inställningar.

Jag kanske är Dota-skadad men det är sjukt trist att spela support/carry/whatever i HotS och jag saknar konstant min Blink Dagger och andra Dota-items i HotS. Lite gnälligt kanske men det är MIN åsikt om spelet. Ska spela det mer i fortsättningen men så känns det just nu iaf.

Medlem

Det är riktigt kul, och har en del features som helt klart distanserar sig från de andra som ser alltför lika ut i mina ögon. För tidigt att säga ifall de andra behöver känna sig hotade eller inte, men jag hoppas att Blizzard inser hur giriga de framstår med deras priser. HearthStone känns rätt balanserat kostnadsmässigt, men priserna i HotS är helt uppåt väggarna.

Jag ser hur många vill tjäna så mycket som möjligt med mikrotransaktioner, men de flesta gapar alltför stort. Om man tänker sig att en tung AAA-titel kostar runt en 600-700 kr för ett helt spel, och sätter en standard därefter, så finns det inte en chans i världen att jag skulle betala 3-4 tusen för ett spel som HotS för tillgång till allt innehåll.
Mikrotransaktioner är helt OK, men de behöver generellt sänkas rejält.

Medlem

De va två veckor sen de gick in i beta. De gick in i beta den 15e januari.

Medlem

Har varit fast sedan jag fick nyckel av Svenska IGN (tack skall ni ha!).

Riktigt förbaskat kul men jag saknar mer djup. Items är inget krav men då får de gärna lägga till ännu fler "talents"!

Vill ha Imperius, Mephisto och Baal som nästa hjältar! Fy fan vad episkt det kan bli!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Varje gång jag ser Nova så blir jag otroligt besviken över att StarCraft: Ghost blev inställt!

Medlem

Har omkring 1600 timmar i Dota 2, och ett antal tusen till om man drar in orginalet i bilden. Till genren i överlag är HOTS en frisk fläkt och passar väldigt bra in till de som inte njuter av 40-60minuters matcher vilket väldigt lätt kan hända i exempelvis Dota 2.

HOTS har även väldigt objektbaserat, vilket kommer med sina egna för och nackdelar. Jag kan inte identifiera ett "laning stage" i HOTS, och du är extremt utsatt för/till det laget du spelar tillsammans med. Om någon eller några i ditt lag inte deltar i de olika eventsen så är matchen med all sannolikhet förlorad. I Dota är detta även något som inträffar, men när matcherna är kortare med mycket mer konstant aktion blir konsekvenserna större i vilket fall jag gärna skulle vilja ha en FF funktion när det inträffar:)

+ Väldigt intensivt
+ Lätt att sätta in sig i (även för nya MOBA spelare)
+ Anpassa varje hjälte efter egen spelstil med talent systemet
+/- Kartorna
- Betydligt mer utsatt för ditt lag
- Pathingen behöver arbetas betydligt mer på

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Har varit fast sedan jag fick nyckel av Svenska IGN (tack skall ni ha!).

Riktigt förbaskat kul men jag saknar mer djup. Items är inget krav men då får de gärna lägga till ännu fler "talents"!

Vill ha Imperius, Mephisto och Baal som nästa hjältar! Fy fan vad episkt det kan bli!

och Butcher!

Det är väl bara sitta och vänta att dem slänger en nyckel på en så man får testa dårå!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Kleptoman:

Personligen tycker jag att Heroes of the storm är det sämsta moba spelet som jag spelat.

Vadårå?

För att?

Aha, så inte "därför".

Kan ha fel, men jag får lite intrycket av att det var den du ursprungligen citerade som du tror svarade lite drygt. Tror snarare att även MrFluffy ville veta varför Kleptoman inte gillar spelet.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Kleptoman:

Personligen tycker jag att Heroes of the storm är det sämsta moba spelet som jag spelat.

Vadårå?

För att?

Aha, så inte "därför".

Kan ha fel, men jag får lite intrycket av att det var den du ursprungligen citerade som du tror svarade lite drygt. Tror snarare att även MrFluffy ville veta varför Kleptoman inte gillar spelet.

Jag skojsade bara lite


signatur

IDKFA

Medlem

Tänkte det verkar vara många korkade personer där ute som ger detta spelet skit när dem inte ens har testat det tillräckligt.

Är förvarande rank 1 i Heroes of the storm ranking system.

Men till saken

PROS
Det är nytänkade inte som dem andra MOBA spelen där ute
Du har inga items vilket betyder du kommer aldrig behöva vara en bitch utan items som behöver dö och dö för det finns flera med items som oneshottar dig
Olika builds med talents
Öppnar upp för supports, alla som spelat MOBA spel vet hur jobbigt det kan vara att vara den där supporten som måste lägga alla pengar på wards
Väldigt fast paced combat, med objectives i spelet så gör det att man måste göra vissa saker för att vinna eller dem hjälper dig vinna betydligt lättare, ungefär som Baron och Dragon i League of Legends för ni som vet vad det är. Demma objectivesen hjälper dig med att antigen göra så dina lanes pushar automatiskt, eller så kommer du kunna kontrollera stora bossar eller templen som hjälper dig att döda fiendens bas snabbare, detta gör också att inte fienden sitter bakåt och farmar items som på dota och lol vilket innebär att det går inte dra ut på matchen så himla mycket för att du ska få en carrya som ska farma i 50 min innan han kan göra något

Cons:
Dålig balansering just nu
Väldigt få gubbar
Vädelös matchmaking
sjuka priser på deras shop.

Så tänkte avsluta med att säga att eftersom det inte är så att man lvlar sin egna gubbe också så kommer du som support i HOTS bli underlvlad vilket också gör att du slipper bitch scenariot där du är den underlvlade personen som bara dör för laget efter du hunnit kasta en spell eller två. I hots så farmar alla XP tillsammans och det kallas för lanesoaking och är väldigt viktigt att man både hinner med objectives och samtidigt hinna med i xpn, och om du dör så får fienderna en bra del med XP så man vill försöka att inte dö alls tills teamfights kommer!

Okej hoppas detta klarade upp lite iaf^^

Medlem

Jag och min sambo fick varsin key nu i torsdags och har sen dess spelat runt 50-60 games.

Vill bara ge en applåd till Blizzard som lyckats återuppfinna Moba-genren fast på ett unikt sätt som kan stå på sina egna ben med alla de ändringarna som Pjeyyy nämde här förut.
Vill även tillägga att attityden är bättre än i Dota/HoN.

Antar att det inte passar alla, men om ni får tag på en key så passa på och ge det en chans.

(som fotnot har vi båda 2000 timmar var i Dota 2. + 800 timmar i HoN)

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av jonis:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Kleptoman:

Personligen tycker jag att Heroes of the storm är det sämsta moba spelet som jag spelat.

Vadårå?

För att?

Aha, så inte "därför".

Kan ha fel, men jag får lite intrycket av att det var den du ursprungligen citerade som du tror svarade lite drygt. Tror snarare att även MrFluffy ville veta varför Kleptoman inte gillar spelet.

Ville inte vara dryg alls, genuint nyfiken eftersom jag är nyfiken på genren. Är en total noob. Därför vill jag tacka alla som gett utförliga svar i den här tråden!


signatur
Medlem

Har själv precis börjat spela strife (aldrig spelat moba innan) och tycker det är ok. Väntar på en nycket till h.o.t..s

Någon som har spelat och kan jämföra strife med h.o.t..s?
Båda skall ju vara bra för nybörjare och mindre komplexa än dota.

Själv tänkte jag såhär. Jag vill gärna spela dota men det verkar för svårt att lära sig från grunden med så tufft klimat. (Har fått en del skit i strife åxå .. men förvånansvärt lite)
När jag lärt mig grundmekaniker så kanske jag kan växla upp till dota.

Är det en bra idé eller är det bättre att lära sig dota dirrekt?


signatur

Den lättjefulla spelaren. Som även bygger hemsidor.
Billig hemsida till företag

Medlem
Skrivet av jondoe:

Har själv precis börjat spela strife (aldrig spelat moba innan) och tycker det är ok. Väntar på en nycket till h.o.t..s

Någon som har spelat och kan jämföra strife med h.o.t..s?
Båda skall ju vara bra för nybörjare och mindre komplexa än dota.

Själv tänkte jag såhär. Jag vill gärna spela dota men det verkar för svårt att lära sig från grunden med så tufft klimat. (Har fått en del skit i strife åxå .. men förvånansvärt lite)
När jag lärt mig grundmekaniker så kanske jag kan växla upp till dota.

Är det en bra idé eller är det bättre att lära sig dota dirrekt?

Skulle säga att så mycket av grunden skiljer sig mellan dota och hots att det inte ger dig något att börja med hots för att sen gå över till dota. Det enda som är likt är i princip att lägga spells och gå med din gubbe. Hela grunden om vad du gör och inte gör med olika typer av heroes skiljer sig markant spelen emellan.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Personligen tycker jag att Heroes of the storm är det sämsta moba spelet som jag spelat.

Personligen tycker jag att Heroes of the storm är det bästa moba spelet som jag spelat.

Skrivet av caracarn:
Skrivet av Kleptoman:

Personligen tycker jag att Heroes of the storm är det sämsta moba spelet som jag spelat.

Personligen tycker jag att Heroes of the storm är det bästa moba spelet som jag spelat.

voffå då ra


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av Eight08:

Skulle säga att så mycket av grunden skiljer sig mellan dota och hots att det inte ger dig något att börja med hots för att sen gå över till dota. Det enda som är likt är i princip att lägga spells och gå med din gubbe. Hela grunden om vad du gör och inte gör med olika typer av heroes skiljer sig markant spelen emellan.

Eight träffade huvudet på spiken - "MOBA" är en enormt bred genre (exempelvis Hots/strife/tome vs LoL/Smite vs Dota/Hon). Vill man lära sig spela dota är det bara att hoppa in i dota och börja spela.

Medlem

Helt klart det bästa MOBA spelet jag spelat, att kunna ta över camps för att få extra minions som pushar ger spelet en helt ny neans jämfört med DOTA2 eller LoL. Me like so far

Medlem

Har spelat dota sen 2003-04 k. (ej helt säker på året)
Sen hon ett par år och kanske 60tim i lol.

Spelet kändes från början roligt nytänkande och alltid action typ. Tog mig 2 matcher att fatta hur det funkar. Det var roligt ett tag. Hjältarna som jag tyvärr fick välja mellan sög. Tog lång tid att få ny gubbe.

Pros
Lätt att komma in.
Perfekt att spela om du bara har 30 min eller ej orkar vara super seriös.
Roliga små mini spel.
Alla är samma lvls så man kam fokusera på att ganka.

Cons.
Spelet är sjukt dåligt optimerat. Använder 30% cpu 100% på 4 sen typ 2 % på resten. Användrr 20% gpu och har 40 fps.
Har laggspikes och så istöllet för delay så hackar spelet med spikes vilket är värre.
Disconnectar du tar det sjukt lång tid att komma rillbaks. Tog mig 25 min (skämtar ej då den försökte synka med servern)
Hjältarna är sjukt obalanserade.
Finns talents men typ bara 2 builds som är något att ha.
Hjältarna är för dyra. Jag gav upp och köpte ett booster paket och har lyckats köpa 2 at nu en 4k en 8k

Har redan tröttnat på spelet. Finns ingen depth i spelet du kan ej experimentera med saker själv då det wj finns saker att göra det med.

Om dom wj ökar så man har mer val att göra med sin hjölte så kommer spelet dö snabbt.

För dyrt att köpa gubbar. För några gubbar. För lite att välja själv med gubbarna.

Spelet är wjukt trpkigt i längden och kommer floppa hårt om dom ej ut ökar vad du kan göra med det.

12
Skriv svar