Molyneux är inte mytoman – enligt Molyneux

Medlem

Nu blev jag bara påmind att jag vill ha ett nytt Dungeon Keeper.

Medlem
Skrivet av Komured:

Man kan kalla honom vad man vill och jag har inte haft något förtroende för honom på länge och har det definitivt inte nu heller men.. seriöst, hota honom och hans familj? Eller är även det en lögn från hans sida?

Det kvittar om det är en lögn eller inte, det måste tas på fullaste allvar. Vi som gamers får inte tillåta att folks familjer blir hotade på grund av missnöjdhet med en person i spelindustrin. Vi har ett kollektivt ansvar, som gamers, att se till att vi kan hålla vår kritik rumsren, och att den inte blandar in oskyldiga människor i något som kan vara fruktansvärt obehagligt, om än farligt. Jag tycker på grund av det att det inte är relevant huruvida det är en lögn eller inte, eftersom i den stora bilden så har vi alldeles för mycket att förlora på att inte ta det på allvar när människor hävdar det. Det får inte ske att en familj blir indragen.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Stelefan:

RPS är ju dumma i huvudet... Vem fan öppnar en intervju med frågan; "Do you think that you’re a pathological liar?"

Detta om något visar varför vi behöver GamerGate.
Speljournalister saknar all form av vett och etikett.

Fast vänta nu. Du får gärna tycka att den här journalisten går för långt, och att yrkeskåren är kass. Men blanda inte ihop de två åsikterna, för det där är verkligen ingen typisk fråga från en speljournalist.

Sedan kan man ju fråga varför det inte är ok att fråga honom en sån fråga, men det skulle inte ha ifrågasatts om man t ex gjort det i kalla fakta eller uppdrag granskning. Branschen i allmänhet behöver bli granskad tillsammans med de "ledande" individerna. Människan har ju uppenbarligen varit med och lurat folk, tillsammans med andra anställda.

Det ligger mycket i det där. Men att inleda en intervju med att anklaga någon för att vara psykiskt sjuk är fortfarande något lågt. Även för en speljournalist.

Fast det gjorde han ju inte.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Ravenknight:

Det ligger mycket i det där. Men att inleda en intervju med att anklaga någon för att vara psykiskt sjuk är fortfarande något lågt. Även för en speljournalist.

Fast det gjorde han ju inte.

Eh, "pathological lying" är en rätt het potatis bland psykatriker. Många ser det som just en psykisk sjukdom, men det är fortfarande ett relativt outforskat fenomen - därav råder ingen konsensus. Klart är i alla fall att det är en bra jävla dum fråga att inleda en intervju med.

Medlem

Räknas det inte lite som falsk marknadsföring?

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Stelefan:

RPS är ju dumma i huvudet... Vem fan öppnar en intervju med frågan; "Do you think that you’re a pathological liar?"

Detta om något visar varför vi behöver GamerGate.
Speljournalister saknar all form av vett och etikett.

Fast vänta nu. Du får gärna tycka att den här journalisten går för långt, och att yrkeskåren är kass. Men blanda inte ihop de två åsikterna, för det där är verkligen ingen typisk fråga från en speljournalist.

Håller du med om att intervjun är tarvligt genomförd?

Medlem

Gubben är ju känd för att dels komma med annorlunda grejer som ofta har blivit väldigt underhållande och dels för att han aldrig någonsin infriar sina löften.
Om man gör en investering helt blind, utan att göra en bakgrundskoll kan man lika gärna spela på lotto. Hoppade själv på Godus rätt tidigt eftersom Populous var en av de häftigaste spelupplevelserna någonsin och har spelat många iterationer av Godus, börjat om så många gånger att jag tröttnat och visst, är väl inte så förtjust i spelet längre trots att det inte ens är färdigt, men med tanke på de timmarnas underhållning jag har fått får jag nog säga att jag fått valuta för pengarna - och då har jag ju inte spelat det färdiga spelet.
Har jag fått vad jag förväntade mig? Ja, jo, Jag vet ju hur han är så...
Har jag fått vad som utlovades? Näeh, men seriöst, vilket spel levererar? Miins ni alien-spelet med fejkad grafik? Skillnaden är att här står en person med stort ego upp och sätter ett ansikte på spelet.
Om man kunde ta hans kreativitet och idéer, ge honom ett ordentligt team med utvecklare *som han absolut inte får bestämma över*, en PR-chef som inte låter honom öppna munnen utanför kontoret och en projektledare som kan sitt jobb så har han mycket att ge än.
Kul att Fable nämns för det var ju också ett spel som inte alls levererade vad som förväntades, men *ändå* är spelhistoria.
Jag tittade på en del av uppdateringsfilmerna med honom och som 40+ gubbe som kunnat följa hans "karriär" tycker jag alltid han är underhållande just för att jag inte tror på något han säger och det är fascinerande att höra någon som är så självcentrerad i hans ålder och inte har någon som helst självdistans, men också för att han genuint älskar sina spel, spelskaparprocessen och sina visioner. Om han bara själv kunde bli lika besviken när han inte levererar som alla de där som envisas med att tro på honom gång på gång

Medlem

om molyneux skulle pitcha battlefield eller call of duty hade han inte pratat om att ljudet ska ge dig en så verklig upplevelse att du tror att du är på plats. Han hade pratat om hur vi ska få följa med på en soldats inre resa.

jag tycker faktiskt att branschen behöver fler med visioner som Molyneux. Det känns som att han ofta (till viss mån rättmätigt) får skit för att han inte lyckas leverera vad han lovat, men anledningen till det är ju att han tänker på spel som något annat än "64 spelare i mulitplay" eller "välj bland 694 klasser och ett kilometerlångt skilltree".

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Ravenknight:

Det ligger mycket i det där. Men att inleda en intervju med att anklaga någon för att vara psykiskt sjuk är fortfarande något lågt. Även för en speljournalist.

Fast det gjorde han ju inte.

Eh, "pathological lying" är en rätt het potatis bland psykatriker. Många ser det som just en psykisk sjukdom, men det är fortfarande ett relativt outforskat fenomen - därav råder ingen konsensus. Klart är i alla fall att det är en bra jävla dum fråga att inleda en intervju med.

Vet inte vad du pratar om, jag rättade personen då frågan som ställdes inte var vad han påstod frågades.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

verkar som att den där intervjuen kan bli en backfire för RPS


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Ravenknight:

Det ligger mycket i det där. Men att inleda en intervju med att anklaga någon för att vara psykiskt sjuk är fortfarande något lågt. Även för en speljournalist.

Fast det gjorde han ju inte.

Eh, "pathological lying" är en rätt het potatis bland psykatriker. Många ser det som just en psykisk sjukdom, men det är fortfarande ett relativt outforskat fenomen - därav råder ingen konsensus. Klart är i alla fall att det är en bra jävla dum fråga att inleda en intervju med.

Vet inte vad du pratar om, jag rättade personen då frågan som ställdes inte var vad han påstod frågades.

Nä, jag märker att du inte förstår vad jag pratar om. Men det är ok, jag ska till sängs!

Medlem

enda lösningen på det här för mig är att helt och hållet sluta prata med pressen...ele sluta med spel helt så slipper vi ditt skit snack

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Komured:

Man kan kalla honom vad man vill och jag har inte haft något förtroende för honom på länge och har det definitivt inte nu heller men.. seriöst, hota honom och hans familj? Eller är även det en lögn från hans sida?

Känns väl inte som ett långskott att han skulle blivit hotad. Vardagsmat på internet att folk hotar andra, inte minst när man anser sig blivit "bestulen".

Nej och det är absolut möjligt att det är så, men det känns inte heller som ett långskott att han bara hittat på alltihopa i bara farten för att försöka vinna sympatier.

Redaktör
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Stelefan:

RPS är ju dumma i huvudet... Vem fan öppnar en intervju med frågan; "Do you think that you’re a pathological liar?"

Detta om något visar varför vi behöver GamerGate.
Speljournalister saknar all form av vett och etikett.

Fast vänta nu. Du får gärna tycka att den här journalisten går för långt, och att yrkeskåren är kass. Men blanda inte ihop de två åsikterna, för det där är verkligen ingen typisk fråga från en speljournalist.

Håller du med om att intervjun är tarvligt genomförd?

Beror på vad du menar med "tarvlig". Den är kompromisslös, okänslig och kasst utförd eftersom många i Molyneux roll hade gått därifrån (konfrontationsjournalistik är inget bra sätt att få folk att tala). Men han satt kvar, vilket är rätt starkt gjort. Samtidigt slingrar han sig, trasslar in sig i felaktigheter och pratar strunt, och det kan visa varför den här intervjutekniken behövdes denna gång. Eller så gör den honom nervös och bidrar till slingrandet. Man kan se det på olika sätt.

Men ja, intervjun kan ses som tarvlig. Och nödvändig.


signatur
Medlem

Jag gillar Molyneux, han har skapat väldigt många bra spel, och jag tror att de hade aldrig kommit om han inte satt sina mål och visioner högt. Sen att hans Kickstarter projekt inte bar frukt, det är väl inte inte så mycket att säga om det? Alla som Kickstartar gör en investering i ett projekt, det är inte första gången något sånt går åt pipan. Händer dagligen överallt. Han Har inte lurat folk, bara grovt feluppskattat magnitituden av det arbete som krävts för att göra Det han sagt. Han borde lärt sig kan man tycka, men det borde Vi också ha gjort.

Medlem

Frågan är hur långt ifrån säljare är mytoman.

På 90-talet när jag började arbeta inom IT så var det kutym att man sålde in features som inte fanns eller ens kunde uppnås för att det kunde man "lösa" sedan. Det är inte ett tillvägagångssätt som fungerar nu för tiden dock undrar jag om herr Moly inte är en kvarleva ifrån en svunnen tid och tillåts komma undan med det i modern tid.


signatur

^Katten, idle extreme.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Ravenknight:

Det ligger mycket i det där. Men att inleda en intervju med att anklaga någon för att vara psykiskt sjuk är fortfarande något lågt. Även för en speljournalist.

Fast det gjorde han ju inte.

Eh, "pathological lying" är en rätt het potatis bland psykatriker. Många ser det som just en psykisk sjukdom, men det är fortfarande ett relativt outforskat fenomen - därav råder ingen konsensus. Klart är i alla fall att det är en bra jävla dum fråga att inleda en intervju med.

Vet inte vad du pratar om, jag rättade personen då frågan som ställdes inte var vad han påstod frågades.

Nä, jag märker att du inte förstår vad jag pratar om. Men det är ok, jag ska till sängs!

Jao, detsamma, vilket antagligen är varför du inte håller dig till ämnet.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag spelar Godus några gånger i veckan. Gillar vad dom gör med det, sedan första versionen har det hänt massor. Tar lite lång tid bara. Men det blir klart när det blir klart... Sluta whina hela tiden. Molyneux är fortfarande gud i spelbranschen enligt mig. Låt han köra sitt sätt

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Stelefan:

RPS är ju dumma i huvudet... Vem fan öppnar en intervju med frågan; "Do you think that you’re a pathological liar?"

Detta om något visar varför vi behöver GamerGate.
Speljournalister saknar all form av vett och etikett.

Fast vänta nu. Du får gärna tycka att den här journalisten går för långt, och att yrkeskåren är kass. Men blanda inte ihop de två åsikterna, för det där är verkligen ingen typisk fråga från en speljournalist.

Håller du med om att intervjun är tarvligt genomförd?

Beror på vad du menar med "tarvlig". Den är kompromisslös, okänslig och kasst utförd eftersom många i Molyneux roll hade gått därifrån (konfrontationsjournalistik är inget bra sätt att få folk att tala). Men han satt kvar, vilket är rätt starkt gjort. Samtidigt slingrar han sig, trasslar in sig i felaktigheter och pratar strunt, och det kan visa varför den här intervjutekniken behövdes denna gång. Eller så gör den honom nervös och bidrar till slingrandet. Man kan se det på olika sätt.

Men ja, intervjun kan ses som tarvlig. Och nödvändig.

Tack. Det kändes skönt att få det bekräftat från en annan speljournalist. Jag håller med om mycket av kritiken mot PM och visst tusan slingrar han sig och kommer med felaktigheter och dylikt men intervjuarens frågor gjorde mig både arg och upprörd - det är rena personangrepp som går över gränsen många gånger om varför det inte kan uteslutas att PMs slingrande är en direkt konsekvens av pressen han måste känt under intervjun.

Med det sagt så vill jag även inflika att jag inte håller med den föregående talarens kritik mot speljournalistik i allmänhet, mer specifikt så tycker jag medarbetarna på FZ i regel gör ett alldeles utmärkt jobb.

Medlem

Jag är helt på RPS sida efter att ha läst hela intervjun.
Ja, det är taskigt utfört på ett sätt, men de trycker på och begär raka svar, och då kan man behöva vara lite av ett rövhål.
Efter att ha läst hela så tror jag även att PM fullständigt saknar självinsikt.
Det är alltid någon annans fel, utanför hans kontroll eller helt normalt att saker blir som de blir, och hans offermentalitet är bara sorglig.
Han verkar inte vara någon som medvetet försöker lura folk på pengar utan att leverera, utan mer som att han gärna lovar guld och gröna skogar utan att ha tänkt igenom och planerat sina projekt först.
En drömmare som inte kan leverera helt enkelt, och på det viset tycker jag synd om honom, men han har inget förtroende kvar i gamingvärlden.

Inaktiv
Skrivet av Gagoff:

Jag är helt på RPS sida efter att ha läst hela intervjun.
Ja, det är taskigt utfört på ett sätt, men de trycker på och begär raka svar, och då kan man behöva vara lite av ett rövhål.
Efter att ha läst hela så tror jag även att PM fullständigt saknar självinsikt.
Det är alltid någon annans fel, utanför hans kontroll eller helt normalt att saker blir som de blir, och hans offermentalitet är bara sorglig.
Han verkar inte vara någon som medvetet försöker lura folk på pengar utan att leverera, utan mer som att han gärna lovar guld och gröna skogar utan att ha tänkt igenom och planerat sina projekt först.
En drömmare som inte kan leverera helt enkelt, och på det viset tycker jag synd om honom, men han har inget förtroende kvar i gamingvärlden.

Får jag då (artigt) fråga dig om du ärligt tycker att det är relevant att diskutera att PM sovit en natt på ett hotell och insinuera att han skulle leva i sus och dus istället för att arbeta häcken av sig med att leverera bra spel?
Tycker du de många personangreppen är relevanta och acceptabel journalistik?

Att hålla PM ansvarig för att han inte hållit sina löften och utfästelser är en sak, att från det övergå till att anklaga honom för att uppsåt att medvetet ljuga och dupera är något helt annat.

Man behöver inte alls vara ett rövhål för att få raka svar, PMs slingrande kan som sagt mycket väl vara effekten av Johns tarvliga och oförskämda sätt att intervjua på.

Med det sagt: ja han saknar onekligen självinsikt och skulle behöva ha en "partner in crime" på företaget som håller i kopplet och låter Peters medverkan stanna vid det kreativa.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Gagoff:

Jag är helt på RPS sida efter att ha läst hela intervjun.
Ja, det är taskigt utfört på ett sätt, men de trycker på och begär raka svar, och då kan man behöva vara lite av ett rövhål.
Efter att ha läst hela så tror jag även att PM fullständigt saknar självinsikt.
Det är alltid någon annans fel, utanför hans kontroll eller helt normalt att saker blir som de blir, och hans offermentalitet är bara sorglig.
Han verkar inte vara någon som medvetet försöker lura folk på pengar utan att leverera, utan mer som att han gärna lovar guld och gröna skogar utan att ha tänkt igenom och planerat sina projekt först.
En drömmare som inte kan leverera helt enkelt, och på det viset tycker jag synd om honom, men han har inget förtroende kvar i gamingvärlden.

Får jag då (artigt) fråga dig om du ärligt tycker att det är relevant att diskutera att PM sovit en natt på ett hotell och insinuera att han skulle leva i sus och dus istället för att arbeta häcken av sig med att leverera bra spel?
Tycker du de många personangreppen är relevanta och acceptabel journalistik?

Att hålla PM ansvarig för att han inte hållit sina löften och utfästelser är en sak, att från det övergå till att anklaga honom för att uppsåt att medvetet ljuga och dupera är något helt annat.

Man behöver inte alls vara ett rövhål för att få raka svar, PMs slingrande kan som sagt mycket väl vara effekten av Johns tarvliga och oförskämda sätt att intervjua på.

Med det sagt: ja han saknar onekligen självinsikt och skulle behöva ha en "partner in crime" på företaget som håller i kopplet och låter Peters medverkan stanna vid det kreativa.

Nja, det har du nog rätt i faktiskt. Personangrepp är inte ok!
Vissa saker var irrelevanta, men som helhet så tycker jag att det är bra att någon från pressen äntligen applicerar tryck på PM för att reda ut soppan.

Samtidigt så är en del av det PM säger rentav barnsligt, för att klippa in en del jag fastnade vid.

RPS: Let me just quote you from the Pocket Gamer–
Peter Molyneux: Well no, and and– Yeah, OK, you can carry on quoting me. Obviously I can see your headline now–
RPS: I don’t think you can see my headline now.
Peter Molyneux: Well I think I can.
RPS: What I want to get out of this–
Peter Molyneux: What you’re almost going to get out of this is driving me out of the industry.
RPS: No, what I want–
Peter Molyneux: And well done John, well done! And if that’s what you want, you’re going about it completely the right way.

Problemet är att han helt enkelt inte inser varför frågorna ställs, tror jag.
Han skulle nog vara jättebra som någon form av kreativ chef, speldesigner, för idéer har han, men han ska absolut aldrig hålla i tyglarna i en studio.

Medlem

Många som har svårt att släppa "fan"-ismen för Peter Mollenut. Jag tycker det är bra att vara direkt på sak i intervjuer. Visst att en personlig attack-fråga är kanske inte rätt sätt att göra det på. Men hårda och svåra frågor är nåt som alla speljournalister säkert vill höra svar på men det brukar väl oftast sluta med en avbruten interjuv eller hoppa till nästa fråga. Det verkar som Mollenut blev tagen på kanten. Titta på Nintendo till exempel. Dom är tysta som stenar när det kommer till känsliga frågor.

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Nu blev jag bara påmind att jag vill ha ett nytt Dungeon Keeper.

Det är din turdag idag! Visserligen är det bara en spirituell uppföljare och fortfarande i early access, men det beräknas vara färdigt den här månaden och ser väldigt lovande ut. De har till och med lyckats anlita berättarösten från DK2!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Gagoff:

Jag är helt på RPS sida efter att ha läst hela intervjun.
Ja, det är taskigt utfört på ett sätt, men de trycker på och begär raka svar, och då kan man behöva vara lite av ett rövhål.
Efter att ha läst hela så tror jag även att PM fullständigt saknar självinsikt.
Det är alltid någon annans fel, utanför hans kontroll eller helt normalt att saker blir som de blir, och hans offermentalitet är bara sorglig.
Han verkar inte vara någon som medvetet försöker lura folk på pengar utan att leverera, utan mer som att han gärna lovar guld och gröna skogar utan att ha tänkt igenom och planerat sina projekt först.
En drömmare som inte kan leverera helt enkelt, och på det viset tycker jag synd om honom, men han har inget förtroende kvar i gamingvärlden.

Får jag då (artigt) fråga dig om du ärligt tycker att det är relevant att diskutera att PM sovit en natt på ett hotell och insinuera att han skulle leva i sus och dus istället för att arbeta häcken av sig med att leverera bra spel?
Tycker du de många personangreppen är relevanta och acceptabel journalistik?

Att hålla PM ansvarig för att han inte hållit sina löften och utfästelser är en sak, att från det övergå till att anklaga honom för att uppsåt att medvetet ljuga och dupera är något helt annat.

Man behöver inte alls vara ett rövhål för att få raka svar, PMs slingrande kan som sagt mycket väl vara effekten av Johns tarvliga och oförskämda sätt att intervjua på.

Med det sagt: ja han saknar onekligen självinsikt och skulle behöva ha en "partner in crime" på företaget som håller i kopplet och låter Peters medverkan stanna vid det kreativa.

Nja, det har du nog rätt i faktiskt. Personangrepp är inte ok!
Vissa saker var irrelevanta, men som helhet så tycker jag att det är bra att någon från pressen äntligen applicerar tryck på PM för att reda ut soppan.

Samtidigt så är en del av det PM säger rentav barnsligt, för att klippa in en del jag fastnade vid.

RPS: Let me just quote you from the Pocket Gamer–
Peter Molyneux: Well no, and and– Yeah, OK, you can carry on quoting me. Obviously I can see your headline now–
RPS: I don’t think you can see my headline now.
Peter Molyneux: Well I think I can.
RPS: What I want to get out of this–
Peter Molyneux: What you’re almost going to get out of this is driving me out of the industry.
RPS: No, what I want–
Peter Molyneux: And well done John, well done! And if that’s what you want, you’re going about it completely the right way.

Problemet är att han helt enkelt inte inser varför frågorna ställs, tror jag.
Han skulle nog vara jättebra som någon form av kreativ chef, speldesigner, för idéer har han, men han ska absolut aldrig hålla i tyglarna i en studio.

Jag håller med dig också, PM blir väldigt barnslig under intervjun. Jag försöker dock hålla i åtanke att han redan genomlevt ett par dagar av ganska hårt drev (som för övrigt startades av John Walkers artikel på RPS) och därtill blir hårt pressad under intervjun varför han troligen var både nervös och uppstressad när det där kom, PM var då redan så långt borta från ämnet och känslorna svallade. Han hade blivit kallad för lögnare och fått frågan om han var en patologisk mytoman.

I slutändan får det dock ses som klarlagt att PM saknar förmåga att hålla i den här sortens projekt, han är ingen god organisatör utan en idéspruta. Han är också sin egen olyckas smed.

Jag kan inte låta bli att tänka på Introversion Software och deras spel Prison Architecht som hypades hur länge som helst och som nu varit i Alpha stadium i Gud vet hur lång tid. Samtidigt har de krattat in miljoner under resans gång. Hade 22 Cans kört den metoden (som ju också är en sorts crowdfunding) istället för Kickstarter så hade allt varit så mycket bättre för samtliga parter nu (utom killen som skulle bli über-Gud då).

Medlem

Kom att tänka på Daikatana!
Eller SWTOR - inte mycket som blev som utlovat där heller.
PM är inte ensam precis. Men han ÄR alltid underhållande och han HAR visioner.

Medlem
Skrivet av Komured:

Man kan kalla honom vad man vill och jag har inte haft något förtroende för honom på länge och har det definitivt inte nu heller men.. seriöst, hota honom och hans familj? Eller är även det en lögn från hans sida?

Tror inte att det är någon lögn, folk "från internet" har ju hotat personer och deras familjer för mindre.

Medlem

Bilden påminner lite om:

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Har nu läst igenom hela intervjun på RPS och jag känner mig helt förbluffad. Inte av Peters svar och kommentarer utan av "journalisten" som verkar vara en jävla skithög, kort och gott. Peters oetiska sätt att hantera Godus på gör mig förvisso förbannad men den här sortens högstadiemobbnings-fasoner hör verkligen inte hemma på en seriös spelsida.
http://www.rockpapershotgun.com/2015/02/13/peter-molyneux-int...

Första frågan var lite väl att ta i men annars ställer intervjuaren väldigt pressande men relevanta frågor. Aggressiv - Ja, men inte orelevant. Finns ju folk på SVT som beter sig värre. Inte för att det rättfärdigar någonting men så mycket värre än mycket annat var det inte.

Dessutom är killen en bedragare så han får inte särskilt mycket sympati av mig. Åhh nej, han blev kallad en psykiskt sjuk lögnare... Det är ju faktiskt lite av vad han är.

Han försöker slingra sig med att han hade fel eller var ovetande. Men visst hade har både insikt och förståelse över vad som händer i bolaget, vad han lovar och vad han tidigare sagt.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Nehcrom:

Frågan är hur långt ifrån säljare är mytoman.

På 90-talet när jag började arbeta inom IT så var det kutym att man sålde in features som inte fanns eller ens kunde uppnås för att det kunde man "lösa" sedan. Det är inte ett tillvägagångssätt som fungerar nu för tiden dock undrar jag om herr Moly inte är en kvarleva ifrån en svunnen tid och tillåts komma undan med det i modern tid.

Det är just det som vi har: Det har bara döps om till Early Access och Kickstarter.

Gemene man har inte nog kunskaper att finansiera projekt. De behärskar inte teknikerna eller verktygen som krävs för att se till att de fullföljs. De ser häftiga trailers / teasers/ screenshots och blir alldeles till sig i brallorna.
Mjukvaruföretag är notoriskt dåliga på att hålla sina projekt på mattan och så har det alltid varit men när folk greenlightar spel och produkter på STEAM m fl, så gör de knappast riskkalkyler eller någon bakgrundskontroll.
Igen, allt de ser är flashig media spin och de sväljer det med hull och hår. Naturligtvis är detta lycksökares våta dröm eftersom de kan kringå det normala systemet som kräver månadsvis av förberedelse i form av kalkyler och beräkningar och i princip få riskkapital utan någon som helst form av kontroll.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

123
Skriv svar