18 år senare är det kanske dags för Mario 64?

Flakmonkey
18 år senare är det kanske dags för Mario 64?

Självklart var man sugen på att köpa en Nintendo 64 med Mario 64 när det begav sig, men eftersom mina föräldrar vägrade köpa TV-spel till mig och min egen budget var begränsad så fick jag "nöja mig" med en Playstation. Sen råkade det faktiskt vara som så att alla mina kompisar gjorde samma typ av prioritering vilket innebär att jag kan antalet gånger jag spelat på en Nintendo 64 utan att behöva gå över ensiffrigt.

Nu nästan 18 år senare (konsolen släpptes ju 1 mars 1997 i Europa) har jag emellertid inte längre någonting att skylla på. En N64 är införskaffad och med den följde bland annat Mario 64. Kanske skulle man ta och koppla in den redan ikväll och se om det förtjänar sin status som ett av världens bästa spel. Frågan är ju bara om man kan slita sig från mellon...

#blogg

18 år senare är det kanske dags för Mario 64?

DET HETER MELODIFESTIVALEN,,,,,sluta våldta svenskan


signatur

New life, New hope

Flakmonkey
Skrivet av kalle.lindestrom:

DET HETER MELODIFESTIVALEN,,,,,sluta våldta svenskan

Hehe det är väl ingen som hävdar att det heter mellon? Känns som att alla är på det klara med att det är ett smeknamn som vuxit fram i takt med att populariteten ökat.Brukar inte använda det själv, men här kändes det som att det passade bättre helt enkelt

Moderator | Testpilot

Inte spelat det något alls innan?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Flakmonkey
Skrivet av uberpwnage2.0:

Inte spelat det något alls innan?

Nej, inte ett dugg. Det är rätt många klassiska konsolspel jag missade främst under mina gymnasieår. Då var det mest PC som gällde och Playstation om det nu skulle spelas på konsol.

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

DET HETER MELODIFESTIVALEN,,,,,sluta våldta svenskan

Skrivet av Bojkott:
Skrivet av kalle.lindestrom:

DET HETER MELODIFESTIVALEN,,,,,sluta våldta svenskan

https://www.youtube.com/embed/de19gIYgk-o

asg..ska nog köra den om folk säger mellon...vän? eller va snackar du om:P


signatur

New life, New hope

Medlem

kalle.lindestrom: Du om någon ska väl inte klaga över att någon "våldtar" det svenska språket?

Super Mario 64 håller än! Jag spelade själv igenom det så sent som förra våren igen och blev glatt överraskad att det fortfarande höll såpass bra. Känns som plattformsspel där man får "utforska" sig fram till banans (olika) slut är ganska ovanliga idag, så fastän det är såpass gammalt kanske det kommer kännas fräscht för dig ändå. Grafiken är fortfarande rätt funktionell med, speciellt med tanke på att det trots allt är tidig 3D.

Skrivet av Bolleh:

kalle.lindestrom: Du om någon ska väl inte klaga över att någon "våldtar" det svenska språket?

skillnad på att stava illa och våldta den fina svenska språket med ord som mello, hen..osv osv


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Inte spelat det något alls innan?

Nej, inte ett dugg. Det är rätt många klassiska konsolspel jag missade främst under mina gymnasieår. Då var det mest PC som gällde och Playstation om det nu skulle spelas på konsol.

Känner igen det här. Alldeles för många "klassiker" har helt flugit förbi för att man har haft för stort fokus på några få spel.

1
Skriv svar