Uncharted 2 "omöjligt" på Xbox 360?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Det var ju microsoft som skrattade åt sony när dom skulle köra med blu ray och titta nu , vem vann kriget ? Rage ska ju komma på 3 skivor ryktas det.. rofl säger jag.

http://www.futureshopforums.ca/t5/image/serverpage/image-id/9...

Roligast var ju att folk trodde att det skulle släppas på så många skivor. ^^


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

SUBJECTIVITY, do you know it motherfuckers?

Inaktiv
Skrivet av Naughty Dog:

Du kan spela hela spelet utan några laddningsskärmar.

I accept your challenge!

Skulle kunna tänka mig att spelet laddas under mellansekvenser och sådant men om man skippar sådana så får man nog en laddningsskärm. Kanske jag ska ta ordet "kan" mycket allvarligare.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Känns skönt att man inte faller för microsofts svammel om xb360. PS3:an är helt enkelt överlägsen...

Inaktiv
Skrivet av elmackonr1:

Känns skönt att man inte faller för microsofts svammel om xb360. PS3:an är helt enkelt överlägsen...

..på vad?


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Inaktiv

är så sugen på att köpa en Ps3.Har en Xbox 360 och tycker den är grym oxå,men Ps3:an börjar få spel som jag verkligen vill ha!Keep going Sony!

Inaktiv

360 och Ps3 har stortsett samma grafiska beräkningar. Båda kör galet låg upplöst osv.

Ska vi snakka fail i dagens läge är Wii en klar vinnare, den enda konsolen som varit död för mig i säker 2 år.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av Sito:

Varför vänta, det finns redan spel som aldrig skulle vara möjliga på xboxen, tex KZ 2, MGS4, GT5p etc.
Blu-ray's överlägsna kapacitet, 100% hd-stöd samt möjligheten för SPU'n att avlasta RSX'en för grafikintensiva beräkningar gör playstation 3 tlll den solklara vinnaren.

Är inte MGS4 ett väldigt dåligt exampel när du snackar om hd-stöd när det inte ens är native 720p? Tror inte KZ2 är det heller, men kan ha fel.

Inaktiv

det finns fanboys och folk som skiter i vilket...sen finns det folk som viger sitt liv åt att klaga på fanboys på forum...vilken genre tillhör ni?

Inaktiv
Skrivet av ActOfWar:

är så sugen på att köpa en Ps3.Har en Xbox 360 och tycker den är grym oxå,men Ps3:an börjar få spel som jag verkligen vill ha!Keep going Sony!

Köp en PS3 med, riktiga gamers har _alla_ system.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Är inte MGS4 ett väldigt dåligt exampel när du snackar om hd-stöd när det inte ens är native 720p? Tror inte KZ2 är det heller, men kan ha fel.

Halo 3, och Halo 3 ODST som är MS flaggskäpp körs i SUB HD.Jo, xboxen är så himla kraftfull...
KZ2 är native 720p.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Är inte MGS4 ett väldigt dåligt exampel när du snackar om hd-stöd när det inte ens är native 720p? Tror inte KZ2 är det heller, men kan ha fel.

Halo 3, och Halo 3 ODST som är MS flaggskäpp körs i SUB HD.Jo, xboxen är så himla kraftfull...
KZ2 är native 720p.

Jaha? Vad har detta med att MGS4 inte var ett bra exempel?

Medlem

Roligt hur många av dom som uttalar sig här inte har någon som helst aning om vad som krävs för programmera dessa maskiner, eller någonting över huvud taget.

Medlem

haha, han säger att orsaken är "lagringsmediet" för att slippa laddningstider. Jahops, wow. Lite laddningstider här och var är ju inte hela grejen, vill man slippa kan man ju välja att lägga in det på 360'ns hårddisk... (så vida man har tillräckligt stor)

Detta är ren PR för Playstation, undra hur mkt pengar bolaget får för sådana uttalanden De båda konsollerna är ju typ likadana i prestanda.

Medlem

jag har ett Wii Xbox360 PS2 vad fan ska jag ha PS3 för?
hinner kanppt med de konsoller jag har.
men som nån sade Wii har slagit sony/MS så hårt på pungen att det måste kännas länge.
för bara kontrollen till Wii är ju bland det innovativaste som nånsin skapats till ett TV-SPel.
sedan att Wii inte är grafikst vidunder tror jag knappast den lider av, Wii board motion plus wii remote+nunchuck...behöver man säga mer?

grafikst är väl PS3 bäst med 360 tätt tätt bakom kule maskiner båda 2 men vem bryr sig om uncharted kommer eller inte till 360?
ett spel är ett spel finns tusen andra

Medlem

Meh.. Det sade man ju även om MGS4 och det kom ju änd..eller nej, det gjorde det ju faktiskt inte.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Jaha? Vad har detta med att MGS4 inte var ett bra exempel?

Lika lite som att du drog in Killzone 2 i det hela.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Sito:

Varför vänta, det finns redan spel som aldrig skulle vara möjliga på xboxen, tex KZ 2, MGS4, GT5p etc.
Blu-ray's överlägsna kapacitet, 100% hd-stöd samt möjligheten för SPU'n att avlasta RSX'en för grafikintensiva beräkningar gör playstation 3 tlll den solklara vinnaren.

Är inte MGS4 ett väldigt dåligt exampel när du snackar om hd-stöd när det inte ens är native 720p? Tror inte KZ2 är det heller, men kan ha fel.

Jag menade hårddisk stöd och inte bildupplösning. MGS 4 är ett bra exempel på spel som utnyttjar BD- fullt ut. Något som inte är möjligt på xboxen.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Inaktiv
Skrivet av Sito:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Sito:

Varför vänta, det finns redan spel som aldrig skulle vara möjliga på xboxen, tex KZ 2, MGS4, GT5p etc.
Blu-ray's överlägsna kapacitet, 100% hd-stöd samt möjligheten för SPU'n att avlasta RSX'en för grafikintensiva beräkningar gör playstation 3 tlll den solklara vinnaren.

Är inte MGS4 ett väldigt dåligt exampel när du snackar om hd-stöd när det inte ens är native 720p? Tror inte KZ2 är det heller, men kan ha fel.

Jag menade hårddisk stöd och inte bildupplösning. MGS 4 är ett bra exempel på spel som utnyttjar BD- fullt ut. Något som inte är möjligt på xboxen.

Om materialet komprimerats lite hade det säkert fått plats på iaf två DVD9 skivor.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

okej, jag ska inte säga för mycket om denna nyhet..
men naughty dog är väldigt pålitliga och ljuger inte allt för mycket, på 1an ljög de inte om att grafiken var bättre än vad den egentligen var..

Medlem

Äntligen får PS3 visa det dem kan. Att spela spel med hög prestanda. Om det är sant dvs.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

360 och Ps3 har stortsett samma grafiska beräkningar. Båda kör galet låg upplöst osv.

Ska vi snakka fail i dagens läge är Wii en klar vinnare, den enda konsolen som varit död för mig i säker 2 år.

Den var död för mig redan efter första gången jag spelade det.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

123
Skriv svar