MS: Xbox 360 är pålitligare nu

Inaktiv

Hmmm...Aldrig mer ett 360 för mig.
Det första jag fick, (spritt nytt) funkade inte, även fast vi nyss tagit fram den ur lådan. Den vägrade läsa skivor, så jag gissar att det var dvd-läsaren det var fel på. Så vi skickade tillbaks den och jag fick en ny. Gissa vad? DVD-läsaren pajade på den också! :@ Så den fick åka till tyskland och få läsaren bytt. Sen när jag fick igen den vågade jag knappt starta den i rädsla av att skiten skulle gå sönder igen. Så den fick stå under sängen tills jag bytte den mot en yamaha dt! :D:D


signatur

"Remember, if your computer gets fucked, don't go ape shit - just fuckin' fix it"

Inaktiv

Här sitter vi på ett forum och 25 stycken säger att deras Xbox 360 har gått sönder, långa väntetider och så vidare. Men sedan finns det också folk som har en välfungerande xbox?

Det är bra att dom har fixat problemet och kan gå framåt.

Medlem
Skrivet av Frisky:

Jag köpte min Xbox 360 Elite förra året i Augusti! Så har haft det i 1 år nu och inte haft några problem

Folk behöver bara lära sig att inte ställa den i solen eller att ställa den på skakigt underlag eller att hoppa och studsa framför den. Samt stänga av spelet innan man tar ut skivan.

Jag har haft min PS3 i i 2 år nu. Den har stått på trägolv och vibrerat, jag har hoppat i golvet previd den och rest den upp från liggande position, allt detta under drift med ett spel i. Jag råkade även trycka ut ett spel som jag spelade (hade sparat precis innan, puh!).

Just nu står den ganska instängt i en tvbänk, så det blir lite småvarmt, men den ska flyttas snart (kanske).

Den har krashat en gång, men då var det bara att starta om den.

It's made out of quality.

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

Här sitter vi på ett forum och 25 stycken säger att deras Xbox 360 har gått sönder, långa väntetider och så vidare. Men sedan finns det också folk som har en välfungerande xbox?

Det är bra att dom har fixat problemet och kan gå framåt.

Ja det var ju verkligen en opartiskt kommentar, om du kanske läser längre så ser du att nästan alla pratar om release konsolen, dom nya chipet modellerna är betydligt tystare och kallare.

Sen vart du får att det är lång väntetid ifrån vet jag inte då jag inte hart NÅGON gnälla över MS service med 360 konsolerna, till och med min polare som var en PS3 fanboy medgav att MS har bra support för konsolen.

Sen så äger jag både ett Wii och 360 och skulle antagligen ha ägt en PS3a med om inte kontrollen och spelutbudet och priset var som det är...

Annars börjar väll alla skrika fanboy bara för att man råka försvara 360n...

Ontopic så äger jag Falcon modellen av 360n och har inte haft några problem än, har haft den i ett år och är helnöjd.

Medlem

Jag är faktiskt jävligt nöjd med Microsoft support när det kommer till RROD.

Fick en ersättningsprodukt efter cirka en vecka bara. Plus en månad extra Live (som egentligen borde vara gratis =P).

Medlem
Skrivet av Zymac:

Bara för att du har haft tur och klarat dig betyder det att alla andra bara gnäller menar du? *sigh*

Eller så har NI haft OTUR. Jag har inte haft några som helst problem med min 360 heller, som jag köpte nästintill release.

Inaktiv

Köpte mig Xbox 360 20GB HDMi versionen November 2007, har inte haft problem med RROD eller liknande men man förväntar ju sig nästan att det ska hända förr eller senare när man läser här. Vet dock kompisar som är inne på sin andra och tredje Xbox 360 och detta är de nya versionerna vi pratar om.

Medlem

Köpte min några få månader efter release, men av någon konstig anledning fick jag ingen färg på bilden så det blev att byta ut den. Fick en ny inom 2 veckor och den har aldrig krånglat. Jag är åtminstone nöjd.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Gillar 360n spelar den mest av konsolerna.
Dock tycker jag det är helt SJUKT bedrövligt att man dragits med dessa hårdvarufel, totalt oacceptabelt.
Min första höll två år sedan dog den.

Visst de ersätter och fixar men ändå, de ska ju inte kunna sälja en produkt som är defekt.

Skulle knappast acceptera att man köper en bil som man vet har defekter och kommer säkerligen paja ihop, även om tillverkaren står för konstaden.

Nej usch, kul att det verkar vara fixat nu dock.
Personligen tror jag på det först när jag ser det, och räknar kyligt med att men andra 360 även den kommer behöva bytas ut i framtiden.

Nästan alla polare som har 360n har haft ring of death med.

Jag själv försvarade 360n och sa att jag haft den i ett par år och den går klockrent..sen dog min med och jag var inte så dryg längre:)

Medlem

Köpte min när den släpptes och den har funkat bra i flera år nu, den har vart på hela dagar av spelande och aldrig något problem.

Medlem

Fattar inte hur vissa kan försvara Microsoft i den här frågan? Faktum är ju att Ms medvetet släppte en produkt som var totalt värdelös kvalitetsmässigt med en som det visade sig skyhög failrate (>50%). Bara för att dom ville få ut xboxen tidigare än PS3 så skrotade dom allt vad kvalitetskontroll heter på konsumentens bekostnad. Så när dom nu 4 år efter release går ut och säger att dom tycker "att detta ligger bakom oss nu" så är det ju knappast nån tröst för dom som köpte sin xbox för 5500:- i Dec. 05.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av Sito:

Fattar inte hur vissa kan försvara Microsoft i den här frågan? Faktum är ju att Ms medvetet släppte en produkt som var totalt värdelös kvalitetsmässigt med en som det visade sig skyhög failrate (>50%). Bara för att dom ville få ut xboxen tidigare än PS3 så skrotade dom allt vad kvalitetskontroll heter på konsumentens bekostnad. Så när dom nu 4 år efter release går ut och säger att dom tycker "att detta ligger bakom oss nu" så är det ju knappast nån tröst för dom som köpte sin xbox för 5500:- i Dec. 05.

Håller med totalt!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

min 360 har hållt sedan release =D

Medlem
Skrivet av Sito:

Fattar inte hur vissa kan försvara Microsoft i den här frågan? Faktum är ju att Ms medvetet släppte en produkt som var totalt värdelös kvalitetsmässigt med en som det visade sig skyhög failrate (>50%). Bara för att dom ville få ut xboxen tidigare än PS3 så skrotade dom allt vad kvalitetskontroll heter på konsumentens bekostnad. Så när dom nu 4 år efter release går ut och säger att dom tycker "att detta ligger bakom oss nu" så är det ju knappast nån tröst för dom som köpte sin xbox för 5500:- i Dec. 05.

Faktum och medvetet i samma mening utan riktig fakta, awesome. Hade det varit både faktum och medvetet hade jag också varit en av de som skulle suttit och klagat just nu. Jag behöver ingen tröst för min funkar fortfarande, thanks very much!

Inaktiv
Citat:

Xbox 360 is pleased to maintain the title of "most played console" and the vast majority of Xbox 360 customers have enjoyed a terrific gaming and entertainment experience since their first day, and continue to, day in and day out.

Also, only 3.8% of respondents said they'd never buy another Xbox system because of the failure rates.

Måste fråga Sito varför folket fortfarande väljer Xbox 360 och inte går över till Playstation 3? Blir vi lurade eller? Får vi inte tillräckligt med information?

Sito har du inte själv en Xbox 360? Står ju så iaf på Fz här.

Medlem
Skrivet av Wingu:
Skrivet av Sito:

Fattar inte hur vissa kan försvara Microsoft i den här frågan? Faktum är ju att Ms medvetet släppte en produkt som var totalt värdelös kvalitetsmässigt med en som det visade sig skyhög failrate (>50%). Bara för att dom ville få ut xboxen tidigare än PS3 så skrotade dom allt vad kvalitetskontroll heter på konsumentens bekostnad. Så när dom nu 4 år efter release går ut och säger att dom tycker "att detta ligger bakom oss nu" så är det ju knappast nån tröst för dom som köpte sin xbox för 5500:- i Dec. 05.

Faktum och medvetet i samma mening utan riktig fakta, awesome. Hade det varit både faktum och medvetet hade jag också varit en av de som skulle suttit och klagat just nu. Jag behöver ingen tröst för min funkar fortfarande, thanks very much!

Så du menar att bara för att din fungerar så existerar inte problemet? Man kan ju undra varför MS förlängde garantin på xboxen med 3 år om det inte var något fel på den?

Citat:

Sito har du inte själv en Xbox 360? Står ju så iaf på Fz här.

Nej jag har inte haft en, jag har haft tre.... Men det var väl måndags exemplar eller nåt .... lol


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Själv har man version som kom vid premiären och still going strong Men visst en fulare skapelse till maskin är svårt att hitta.. vad tänkte MS på vid designen men kontrollen e grymm.

Medlem
Skrivet av Sito:

Så du menar att bara för att din fungerar så existerar inte problemet? Man kan ju undra varför MS förlängde garantin på xboxen med 3 år om det inte var något fel på den?

Nej, jag sade aldrig att problemet inte existerar. Vad jag menade var att du tog i så djävla hårt att man kan tro att alla konsoler lade sig på rygg och dog på en gång. Att de medvetet skulle släppa en produkt som de inte bara skulle förlora pengar på genom försäljningen, men även för att de var tvungen att byta ut flertalet av dem låter ju snarare som ett argt påhitt från din sida. Det förstnämnda är sant, men inte det andra. Det är mitt "påhitt" åtminstone.

Medlem

Det tror jag inte allt, det. Tappade min nedför trappan när jag flyttade förra veckan, och den funkar inte alls nu, det kallar jag inte pålitlig.

Medlem
Skrivet av Sito:

Fattar inte hur vissa kan försvara Microsoft i den här frågan? Faktum är ju att Ms medvetet släppte en produkt som var totalt värdelös kvalitetsmässigt med en som det visade sig skyhög failrate (>50%). Bara för att dom ville få ut xboxen tidigare än PS3 så skrotade dom allt vad kvalitetskontroll heter på konsumentens bekostnad. Så när dom nu 4 år efter release går ut och säger att dom tycker "att detta ligger bakom oss nu" så är det ju knappast nån tröst för dom som köpte sin xbox för 5500:- i Dec. 05.

Betydligt bättre än lasern i PS3-BR-läsaren på 60GB-versionerna som börjar bli utsliten och paja nu, ingen garanti afaik och får man ut någon garanti så är det en utan BC som kommer tillbaka.

MS ska ha en jävla creds för deras garanti och support, hoppas bara att den håller sig lika bra på nästa generation kombinerat med en vettig kvalitetskontroll från början.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Kan grisar flyga?

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Sito:

Fattar inte hur vissa kan försvara Microsoft i den här frågan? Faktum är ju att Ms medvetet släppte en produkt som var totalt värdelös kvalitetsmässigt med en som det visade sig skyhög failrate (>50%). Bara för att dom ville få ut xboxen tidigare än PS3 så skrotade dom allt vad kvalitetskontroll heter på konsumentens bekostnad. Så när dom nu 4 år efter release går ut och säger att dom tycker "att detta ligger bakom oss nu" så är det ju knappast nån tröst för dom som köpte sin xbox för 5500:- i Dec. 05.

Betydligt bättre än lasern i PS3-BR-läsaren på 60GB-versionerna som börjar bli utsliten och paja nu, ingen garanti afaik och får man ut någon garanti så är det en utan BC som kommer tillbaka.

MS ska ha en jävla creds för deras garanti och support, hoppas bara att den håller sig lika bra på nästa generation kombinerat med en vettig kvalitetskontroll från början.

Har hört att Sony har ett jävla krångligt garanti system med, dock inget jag har erfarit själv så...

Har inte Sony alltid haft problem med sina CD läsare på deras konsoler? har för mig man lsäte mycket om det på PS2an, var inte det ett stort problem. men det gäller kanske inte då det gäller Sony eller?

Medlem

köpte min 360 bara nån månad efter release. har fungerat felfritt fram tills för nån vecka sedan. då garantin gått ut så lämnade jag in den lokalt där GPUkylningen tightades till. har fungerat bra sedan dess.

dock är min DVDläsare på sista snurren. den avger märkliga ljud när man spelar spel direkt från hårddisken. precis som om den förväntat sig att det sitter en skiva i och spinner lös tills den fattar att den ska ladda från HDDn istället.

I övrigt är jag mycket nöjd, men det går ju inte att motsäga att MS gjort en riktigt usel prioritering.

Medlem

Min Xbox är drygt 8 månader gammal, och än så länge har den inte lidit av några hårdvarufel. Tycker dock att det är uselt att Xboxen "äter upp" skivorna om man flyttar 360'n medans den är igång, det är något de borde ha åtgärdat för länge sedan.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Tack så jäkla mycket Fladder....

Ja gud vilken spoiler alltså, nu är spelet förstört. 30 sekunder av ett 8 timmars spel.


signatur

Working as intended.

Medlem
Skrivet av reVVe:

Jag är faktiskt jävligt nöjd med Microsoft support när det kommer till RROD.

Fick en ersättningsprodukt efter cirka en vecka bara. Plus en månad extra Live (som egentligen borde vara gratis =P).

En vecka? Jag skickade in min och var utan den i tre veckor. Sen fick jag tillbaka en ny som var DOA och fick skicka tillbaka den och ytterligare tre veckor senare så fick jag hem en fungerande. Fick två månaders extra Live (vilket var en klen tröst då jag betalar Live årsvis och därmed hade förlorat i stort sett den tiden ändå). Älskar min xbox dock då det finns massor med bra spel till den och den fungerar som ett bra komplement till min PS3 och Wii. Bara dumt att nöja sig med en konsoll när man kan ha flera

/ LordDaimos

Medlem

Köpte min när Xbox 360 kom, håller än

Medlem

haft 2, ena dog efter diverse resor runt om i sverige efter ca 3 år, nummer 2 klockar fint.

Medlem
Skrivet av LuNxOr:

min kompis har den nya...den dog efter 1 månad hahaha

lol

Jag köpte min den 1:a December förra året. Har inte fått "rrod" än

Medlem

Har råkat ut för det 1 gång, fick dock en ny typ direkt pluss att de kom och hämtade den vid dörren. Det är bra service endå

123
Skriv svar