Xbox 360 Elite blir billigare

Inaktiv
Skrivet av JoJe:
Skrivet av Kaptenkundvagn:

En trevlig nyhet för alla som vill köpa ett PS3 eller Xbox360...

Förresten det är en sak jag aldrig riktigt fattat, måste man verkligen betala en utgift extra utöver internet abonnemanget för att kunna kör multiplayer online?

Jo Xbox 360 är den enda plattform som tar betalt för multiplayer och vad jag förstått är fördelen att pengarna går till att förbättra deras LIVE.

Tycker dock inte om att spela multiplayer då det går ut på att gamla spelare letar upp nya spelare och avskräcker dessa med alla trick de kan. Känner fler som flyr multiplayer av den anledningen (de har alla Xbox 360).

Kunde nu tänka mig att även köpa en Xbox 360 när den 28 augusti är rätt billig men har inte tid att spela på ännu en konsoll.

Kostar inte WOW och de mesta andra PC spel pengar för att spela online? Det är klart att det är grymt av ps3 att ha den gratis... men men. Drabbar bara fattiga och smålänningar.

Medlem

Blir att köpa en Elite och ge bort min nuvarande till farsgubben som ändå hade tänkt köpa en Premium eller vad fan det nu heter.

Medlem

Goda nyheter... för dem som vill ha en.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Jag som precis tänkte köpa en igår, detta kommer väldigt lägligt!

Medlem

Nu när PS3 är nere på tretusenkronorsnivåer så ser jag ingen större anledning att köpa en 360 Elite. Förutom om man jätte gärna vill ha 360-exklusiva spel eller att man vill ha nåt enkelt och simpelt, typ 360 Arcade.

Medlem

Hur många versioner finns de av Xbox 360, och hur många har pensionerats?

Medlem
Skrivet av Mahone:

Hur många versioner finns de av Xbox 360, och hur många har pensionerats?

Finns tre, Arcade, Premium och Elite.

Gillar att det rekommenderade priset för både Elite och PS3an är 299 dollar, fast här i Sverige så är det nästan 1000 kronor i skillnad.

Medlem

En svart hade ju varit najs som santan. Dock så fick jag min 360 för 1199 helt ny så det är ävl inte så lönt att byta. +-0 går man väl men endå. En slim ps3 hade nog varit rätt intressant dock. Eller "fat" för den e snygg som satan

gillar inte att betala för onlineläget. men LIVE är den bästa online-"saken" för konsol va? ni som spelar på det.

Medlem

Kan de inte sänka spelpriserna en aning också... tycker 700 kr per spel är sjukt mycket, just precis vid gränsen för vad jag är beredd att betala för ett spel.


signatur

Metal is best served heavy.

Inaktiv

360 låter som ett jet om man jämför med en PS3:a.
(jag har redan en modern 360)

Skulle jag välja idag så skulle det lätt bli en PS3 pga. mer värdet. WiFi, Blue-ray. Måste nästan påstå att 360:n är dyr nu.

http://www.play.com/Games/Xbox360/4-/11566349/Xbox-360-Elite-...

As bra hemsida. gratis frakt och fast pris som det står. passa på

Medlem
Skrivet av Hellsinkivampire:

http://www.play.com/Games/Xbox360/4-/11566349/Xbox-360-Elite-...

As bra hemsida. gratis frakt och fast pris som det står. passa på

skickar dom konsoler utomlands?

Inaktiv
Skrivet av Hellsinkivampire:

http://www.play.com/Games/Xbox360/4-/11566349/Xbox-360-Elite-...

As bra hemsida. gratis frakt och fast pris som det står. passa på

Important Note! We can only ship this product to United Kingdom addresses. We apologise for any inconvenience. All prices include UK VAT and delivery.
This information is based on specifications supplied by manufacturers and should be used for guidance only.

Medlem

Väntar bara på att PS3:an ska hamna runt 2500KR... så man äntligen kan skaffa en. Måste fasen ha en när GT5 finns ute.

Medlem

cdon verkar sälja ut de "gamla" 80 gigs ps3orna billigt nu...3300


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Inaktiv
Skrivet av rille_001:

360 låter som ett jet om man jämför med en PS3:a.
(jag har redan en modern 360)

Skulle jag välja idag så skulle det lätt bli en PS3 pga. mer värdet. WiFi, Blue-ray. Måste nästan påstå att 360:n är dyr nu.

Installerar man spelet på hårddisken så låter xbox kanppt något alls.
Om du har en borde du veta det.

Medlem

Vi vill ha Xbox 360 Mini!!!

Medlem
Skrivet av rille_001:

360 låter som ett jet om man jämför med en PS3:a.
(jag har redan en modern 360)

Skulle jag välja idag så skulle det lätt bli en PS3 pga. mer värdet. WiFi, Blue-ray. Måste nästan påstå att 360:n är dyr nu.

Dessa fanboys alltså...

Medlem

X360 är kung. Jag gillar iofs alla tre konsollerna starkt.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av SvenskFisk:
Skrivet av rille_001:

360 låter som ett jet om man jämför med en PS3:a.
(jag har redan en modern 360)

Skulle jag välja idag så skulle det lätt bli en PS3 pga. mer värdet. WiFi, Blue-ray. Måste nästan påstå att 360:n är dyr nu.

Installerar man spelet på hårddisken så låter xbox kanppt något alls.
Om du har en borde du veta det.

Stämmer detta? Vad jag läst så måste man fortfarande ha skivan i för att spela, och att det låter lika mycket som vanligt. Alla säger olika, funderar på att köpa en 360 igen.

Inaktiv

Ja, man måste ha skivan i för att starta (sist jag provade).
det är delvis problemet med funktionen. Sen tar det ganska lång tid att kopiera ett spel. Vill man använda boxen som DVD enhet så får man ljudisolera den först eller höja volymen ordentligt Att man sen bara kan använda MS diskar underlättar inte saken då de just nu är på max 120GB. (möjligt det finns något hack, men jobbigt) Vill man ha WiFi till sin Xbox får man just nu köpa en modul for 700kr. Så det är väl inte så mycket att snacka om att Xboxen inte är så prisvärd vs. PS3:an längre. Spelen till PS3:an är för dyra i Sverige, det är väl enda nackdelen. Beställer man från eBay så kommer man kring det.

PS: är ingen fanboy... (att det ska vara så jävla svårt ibland att diskutera saker här) Jag har alla andra konsoler sen 80-talet förutom just PS3:an så blir djupt sårad av det påståendet.

*update* Ser ut som man får beställa från Tyskland pga. Nordisk film....*suck* bra jobbat.

12
Skriv svar