Sony: Döm inte PS3 ännu

Inaktiv
Skrivet av KoP:

Suck.. att folk orkar tjaffsa om vem som har "störst penis"..

hehe, min är störst förövrigt

Medlem

@
Phobos
Det där var dagens största lol, tror du ens själv på det du skriver?
Värre självberägeri får man leta efter...
Xbox har sexig mjukvara och prestandamässig hårdvara, ett grafikkort som fortfarande lämnar PS3 efter sig trotsa dess många processorer (värt Sony?!). Ingen seriös spelare spelar på trådlöst, för mycket lagg, tappad connection och låg hastighet är klockrena exempel på problem som det medför, internet via sladd, för spel och strömmande av film i full kvalité!

Sen är det välkänt att 360 enligt en majoritet har skönare kontroller än PS3, men det är knappast förvånande då Sony använder samma design som de gjorde på tidigt 90-tal medans 360 har ergonomiska och sköna kontroller av plast, samma material som PS3, dock är det långt skönare.

Snacka 5 år går ju, på 5 år är PS3 lika ute som ett Gamecube idag. Prestandan är redan idag bättre på PC-spel (grafik etc.) än på någon konsol, på 5 år är nog konsolerna patetiska i jämförelse. På nått år borde den nya generationen komma, konaolerna behöver bättre hårdvara för att hänga med i utvecklingen. Sen erbjuder ju 360 saker som hd-film och strömmande musik, samt möjligheten att styra boxen utan kontroll, det är smart. Sony är även här lite efter men då de jobbar på lång sikt så kanske man ska vänta till 2020 innan man får det man betalat för

Nintendo vann denna generation, casual och barnspel, till ett högt pris och med usel prestanda, rörelsekänslighet i all ära men vilken förlust. 360 och PS3 är mer hardcore, stabil onlinetjänst, snygga spel och brett utbud är budorden, både på kort och lång sikt..
Dopck tvivlar jag på att SOny kommer att nå MS i försäljning, ett litet glapp mellan dem lär finnas under denna generation (Sony vann ju förra så det är bara rättvist) medan Nintendo är och förblir vinnare. Oavsett vad MS/Sony gör så är en "billig" konsol med casual-inriktning det som slår, hardcore är och förblir mer för hardcore-spelare...

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Sony sluta hålla på med det här snacket "våran konsol är överlägsen ni är bara för dum att förstå det tjafset" undra hur långt datorerna har kommit om 5 år jag tror nog att de lär vara bra mycket bättre än PS3.

Vilken konsoll det är så kommer det alltid att finnas uttalanden som dessa. Varför skulle de erkänna att de är "slagna" enligt folkmassan? Tror inget företag skulle ha gått fram och säga rakt ut vad som verkligen står på spel.

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

Orkar inte tjafsa om vilken som är bäst hit och dit.
Men jag märker nog ingen skillnad på spelen mellan Xbox 360 och Playstation 3?

Playstation har många exklusiva spel men komihåg att det släpps många spel till 360/PC.

Vi får väl ta och vänta 5 år och se då.

360 har mycket mer exklusiva spel, dock brukar dom inte vara några höjdarspel.


signatur

Älskar tv-spel!

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Dopck tvivlar jag på att SOny kommer att nå MS i försäljning, ett litet glapp mellan dem lär finnas under denna generation (Sony vann ju förra så det är bara rättvist) medan Nintendo är och förblir vinnare. Oavsett vad MS/Sony gör så är en "billig" konsol med casual-inriktning det som slår, hardcore är och förblir mer för hardcore-spelare...

I nuläget så är Playstation 2 den mest sålda konsolen hittills med över 138 miljoner maskiner. Ifall Sony kunde sälja så här mycket med Playstation 2 har jag ingen tvivel om att Sony kommer att lyckas med PS3 med. Det är bara en fråga om tid och någon prisnedsänkning

Medlem
Skrivet av Vapor17:

360 har mycket mer exklusiva spel, dock brukar dom inte vara några höjdarspel.

Mycket typiskt att Microsoft ska roffa åt sig ett spel och göra det exklusivt till X360 och kanske någon gång släppa det 7-9 månader senare till PC som vanligtvis är mycket värre programmerat än den föregångna konsolen. Själv tycker jag att MS borde sluta upp med deras exklusiva X360 släpningar och fokusera mer på PC. (Statistiskt sett så har ändå PC överlägset mest användare, så problem med försäljning är absolut ingenting man kommer att klaga med ifall nu inte PC versionen är nu hemskt programmerad och annan skit)

Inaktiv
Skrivet av Mooe:
Skrivet av Grumbledock:

Dopck tvivlar jag på att SOny kommer att nå MS i försäljning, ett litet glapp mellan dem lär finnas under denna generation (Sony vann ju förra så det är bara rättvist) medan Nintendo är och förblir vinnare. Oavsett vad MS/Sony gör så är en "billig" konsol med casual-inriktning det som slår, hardcore är och förblir mer för hardcore-spelare...

I nuläget så är Playstation 2 den mest sålda konsolen hittills med över 138 maskiner. Ifall Sony kunde sälja så här mycket med Playstation 2 har jag ingen tvivel om att Sony kommer att lyckas med PS3 med. Det är bara en fråga om tid och någon prisnedsänkning

Jag tror också att sony kommer att klara av att sälja 138 maskiner. Dock så måste de börja marknadsföra sig lite mer.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

@
Phobos
Det där var dagens största lol, tror du ens själv på det du skriver?
Värre självberägeri får man leta efter...
Xbox har sexig mjukvara och prestandamässig hårdvara, ett grafikkort som fortfarande lämnar PS3 efter sig trotsa dess många processorer (värt Sony?!).

Xbox och PS3 har ungefär exakt samma grafikkort, så att säga att X360 har en mycket bättre GPU är bara skitsnack.

Skrivet av Grumbledock:

@
Phobos
Ingen seriös spelare spelar på trådlöst, för mycket lagg, tappad connection och låg hastighet är klockrena exempel på problem som det medför, internet via sladd, för spel och strömmande av film i full kvalité!

Du måste skämta. Den trådlösa aspekten i PS3 kontroller är superb. Aldrig någonsin har jag haft några problem med den här kontrollen (jag har inte fått något glapp, hack eller dålig hastighet överhuvudtaget), trådlöst eller ej. Själv så tycker jag också att självaste känslan i X360 kontroller är bättre men jag tror faktist jag håller mig till PS3:ans istället.
Och ifall du inte visste det så kan man koppla PS3:an med en nätverkskabel med.

Medlem
Skrivet av Mooe:
Skrivet av Vapor17:

360 har mycket mer exklusiva spel, dock brukar dom inte vara några höjdarspel.

Mycket typiskt att Microsoft ska roffa åt sig ett spel och göra det exklusivt till X360 och kanske någon gång släppa det 7-9 månader senare till PC som vanligtvis är mycket värre programmerat än den föregångna konsolen. Själv tycker jag att MS borde sluta upp med deras exklusiva X360 släpningar och fokusera mer på PC. (Statistiskt sett så har ändå PC överlägset mest användare, så problem med försäljning är absolut ingenting man kommer att klaga med ifall nu inte PC versionen är nu hemskt programmerad och annan skit)

Vilken värld lever du i? De flesta företag som gör spel över flera platformar rapporterar alltid att deras konsol spel genererar mycket mer vinst än deras PC titlar. Och det enda eller ett av få undantag är Valve.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Mooe:
Skrivet av Vapor17:

360 har mycket mer exklusiva spel, dock brukar dom inte vara några höjdarspel.

Mycket typiskt att Microsoft ska roffa åt sig ett spel och göra det exklusivt till X360 och kanske någon gång släppa det 7-9 månader senare till PC som vanligtvis är mycket värre programmerat än den föregångna konsolen. Själv tycker jag att MS borde sluta upp med deras exklusiva X360 släpningar och fokusera mer på PC. (Statistiskt sett så har ändå PC överlägset mest användare, så problem med försäljning är absolut ingenting man kommer att klaga med ifall nu inte PC versionen är nu hemskt programmerad och annan skit)

Vilken värld lever du i? De flesta företag som gör spel över flera platformar rapporterar alltid att deras konsol spel genererar mycket mer vinst än deras PC titlar. Och det enda eller ett av få undantag är Valve.

Det finns många sett man kan tolka den dåliga försäljningen av PC spel. Dels kan det vara för att självaste datorn inte klarar av spelet så att konsumenten måste resonera till att uppgradera den, men så finns det också piratkopiering. Enligt en del uttalanden av utvecklare så säger de själva att PC försäljningen blir starkt fördärvad pga piratkopieringen. Ifall vi räknade ihop alla de gånger ett spel har blivit nedladdat och lägger ihop det med de som har sålts i normalt vis så tror jag faktiskt att vi får en ganska så stor total summa av sålda PC versioner.

Så vad utvecklare bör göra är att sluta straffa konsumenterna (DRM, SecuROM) Valve lyssnar istället på deras community och struntar i all sorts piratkopiering och se var de har lett dem! Så fort de gjorde en helgvis rea på Left4Dead så ökade försäljningen med 3000%, en siffra som vilken spelutvecklare som helst skulle vilja uppnå.

Medlem

Inom 5 år så har Nintendo släppt en ny maskin, säkerligen med Bluray och HD-stöd. Tycker uttalandet är rätt meningslöst, tycker det verkar gå bra för alla konsolerna idagsläget och bra det. Gynnar oss gamers!

Inaktiv

Det är väl ändå bra att företagen driver oss framåt. Hade det bara funnits en konsol ute så hade priset legat högt! Skulle gärna vilja se en helt ny konsol men det blir isåfall svårt just nu.

Medlem
Skrivet av Mooe:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Mooe:
Skrivet av Vapor17:

360 har mycket mer exklusiva spel, dock brukar dom inte vara några höjdarspel.

Mycket typiskt att Microsoft ska roffa åt sig ett spel och göra det exklusivt till X360 och kanske någon gång släppa det 7-9 månader senare till PC som vanligtvis är mycket värre programmerat än den föregångna konsolen. Själv tycker jag att MS borde sluta upp med deras exklusiva X360 släpningar och fokusera mer på PC. (Statistiskt sett så har ändå PC överlägset mest användare, så problem med försäljning är absolut ingenting man kommer att klaga med ifall nu inte PC versionen är nu hemskt programmerad och annan skit)

Vilken värld lever du i? De flesta företag som gör spel över flera platformar rapporterar alltid att deras konsol spel genererar mycket mer vinst än deras PC titlar. Och det enda eller ett av få undantag är Valve.

Det finns många sett man kan tolka den dåliga försäljningen av PC spel. Dels kan det vara för att självaste datorn inte klarar av spelet så att konsumenten måste resonera till att uppgradera den, men så finns det också piratkopiering. Enligt en del uttalanden av utvecklare så säger de själva att PC försäljningen blir starkt fördärvad pga piratkopieringen. Ifall vi räknade ihop alla de gånger ett spel har blivit nedladdat och lägger ihop det med de som har sålts i normalt vis så tror jag faktiskt att vi får en ganska så stor total summa av sålda PC versioner.

Så vad utvecklare bör göra är att sluta straffa konsumenterna (DRM, SecuROM) Valve lyssnar istället på deras community och struntar i all sorts piratkopiering och se var de har lett dem! Så fort de gjorde en helgvis rea på Left4Dead så ökade försäljningen med 3000%, en siffra som vilken spelutvecklare som helst skulle vilja uppnå.

Ökad försäljning av 3000% säger mig inget då försäljning kunde nästan ha stannat helt o dom sålde 1 ex i veckan, vilket kunde likaväl slutat med 3000 sålda ex under deras rea.

Men tycker det ser ut som du snurrat in dig i ditt eget argument och vet inte vart du vill eller ska ta vägen. Du säger att dom inte kommer ha problem med försäljningen tackvare dessa "statistiska" pcanvändare och sedan börjar du skriva ursäkter till varför spelet kommer sälja mindre?

" Ifall vi räknade ihop alla de gånger ett spel har blivit nedladdat och lägger ihop det med de som har sålts i normalt vis så tror jag faktiskt att vi får en ganska så stor total summa av sålda PC versioner."

Är det du Henrik Pontén? En nerladdad kopia är förlorad vinst!!!! Detta även om nerladdaren från första början aldrig ens varit intresserad av att köpa spelet.

Medlem
Skrivet av matte89:

Allt sony bara ligger under med 7 miljoner är ju ett bra tecken på att PS3 har börjat komma igång. 360 har ju ändå varit ute 1år längre samt har den varit billigare. Själv blir det PS3 köp över 360, betalar gärna lite mer för handkontrollen, blue ray samt ett mer stabilt system. Först och främst gratis online spelande, fattar mig inte på varför man ska betala för internet tillgänglighet två gånger.

Samma åsikt här.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

7 miljoner under låter rätt mycke under enligt mig, men den skillnad kommer väl minska när de sänker priserna sen vad jag förstått (om jag inte minns helt fel). Det enda som skulle kunna öka skillnaderna enligt mig är ifall 360 skaffade gratis online, då skulle de nog kunna dra iväg en hel del....

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Är det du Henrik Pontén? En nerladdad kopia är förlorad vinst!!!! Detta även om nerladdaren från första början aldrig ens varit intresserad av att köpa spelet.

Haha, det låter som om DU är Henrik Ponén tycker jag... hur fan kan en det vara en förlorad vinst om nedladdaren ALDRIG hade köpt spelet iaf???
Möjligtvis en moralisk eller symbolisk vinst då men det tycker jag är lite väl flummigt isf.

OT: Som många sagt redan om 5 år har iaf Nintendo och säkert MS släppt nya maskiner och PC är redan överlägset PS3 i prestandan... lycka till

Inaktiv
Skrivet av simulacra:

Fan vad alla hela tiden snackar om BÄTTRE spel till 360:n jag måste bli gammal som tycker att alla lolfps som 360n har enbart gör den tråkig, på PS3an upplever jag att fler av de trevliga spelupplevelserna befinner sig, äventyra med Nate i Uncharted, rädda världen i MGS4 osv.

Jag vill fortf veta vilka spel som är "bättre" på 360, som inte är hjärndöda multifps...

Oftast sker sådanna uttalanden av fanboys, som inte vill inse sanningen. Eller så är det avundsjukan helt enkelt.

Om man ser till fakta så har inte Xbox 360 ett spelutbud som kommer att kunna matcha Sony's under 09/10.

Så som:

Agent
Final Fantasy versus XIII & XIV
God of War III
Gran Turismo 5
Heavy Rain
Last Guardian, The
MAG
ModNation Racers
Ratchet & Clank a Crack in Time
Uncharted 2

osv.


signatur

Älskar tv-spel!

Medlem
Skrivet av radiuz:

Inom 5 år så har Nintendo släppt en ny maskin, säkerligen med Bluray och HD-stöd. Tycker uttalandet är rätt meningslöst, tycker det verkar gå bra för alla konsolerna idagsläget och bra det. Gynnar oss gamers!

här kommer svaret:
lång livad konsol, = många titlar = många användare
+ att vilken konsol det än är så tar det ett tag innan folk kommer igång med väl optimerade spel, speciellt på playstation.

se ps2 för reference, grejen är den att konsollerna är så passar kraftfulla idag så det håller säkert längre nu.

Medlem

Men för i helvete, är det inte dags att skippa de här trådarna för den här typen av nyhet? Det är alltid samma sak varje jävla gång! Blir så trött på det >_>

--
PS3-fanboys:
Er konsol har bra spel och en hel del bra egenskaper, dock har även 360'n det. Det kanske känns hemskt för er att tänka på det, men så är det. Ingen anledning att vara sur för det!
Ni har er konsol, var nöjda med den. Tänk för er själva på vilka bra spel som 360-fanboysen inte får spela, såsom uncharted och ratchet & clank, men försök för allt i världen inte att övertyga andra.
Det leder bara till konflikter.
--

--
Xbox 360-fanboys:
Er konsol har bra spel och en hel del bra egenskaper, dock har även PS3'an det. Det kanske känns hemskt för er att tänka på det, men så är det. Ingen anledning att vara sur för det!
Ni har er konsol, var nöjda med den. Tänk för er själva på vilka bra spel som PS3-fanboysen inte får spela, såsom Forza och Gears of War, men försök för allt i världen inte att övertyga andra.
Det leder bara till konflikter.
--

Försök att sluta bråka nu grabbar, var lyckliga för att ni har den konsol som ni själva tycker bäst om och tänk på hur synd det är om de andra för att de inte kan spela de spelen ni gillar. De känner säkert att de missar något, men de vill inte erkänna det. Så lägg nu ner era stridstangentbord och ta varandra i hand. Om ni nu inte vill göra detta så sluta iaf upp med att hoppa på varandra.

Medlem
Skrivet av noxi:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Är det du Henrik Pontén? En nerladdad kopia är förlorad vinst!!!! Detta även om nerladdaren från första början aldrig ens varit intresserad av att köpa spelet.

Haha, det låter som om DU är Henrik Ponén tycker jag... hur fan kan en det vara en förlorad vinst om nedladdaren ALDRIG hade köpt spelet iaf???
Möjligtvis en moralisk eller symbolisk vinst då men det tycker jag är lite väl flummigt isf.

OT: Som många sagt redan om 5 år har iaf Nintendo och säkert MS släppt nya maskiner och PC är redan överlägset PS3 i prestandan... lycka till

Läs förståelse ftw? Läs om i vilket sammanhang jag sa det där.

Medlem

Största problemet är att PS3 är för dyr för att kunna sälja som Wii och 360n gör. Tror nog att dom flesta vill ha ett PS3, men som helt enkelt inte har råd och då försöker övertala sig själv om att dom gjort de bästa köpet genom att snacka skit om PS3. Detta gäller nog även PS3 ägare som slängt ut en förmögenhet och har därför inte råd att skaffa 360/Wii.

När priset gått ner så kommer fler skaffa PS3, och då kommer folk märka va dom gått miste om i flera år. Många börjar även skaffa 360 idag, tre kompisar till mig har skaffat en varsin ganska nyligen, så de ser ljust ut även för 360. Dock tror jag att när PS3s pris sänkts med 1000kr så kommer den gå om 360 och inom sin tid även Wii som börjat plana ut.

Medlem

Hur som helst så innebär de där siffrorna att PS3an har sålt mer än Xbox360 per år. 23,7 milj. på 3 år, 30 milj. på 4 år. You do the math.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Vad jag älskar konsolkrig.. Lika sanslöst som riktigt krig. Den är bättre på det, och den är sämre på det.. bla bla. "Den är bättre för att den har sålt mer".. ja, det är ju bra argument.

Har själv alla konsolerna, och alla är bra på sina sätt, ingen är bättre än den andra. Gå och gråt i ett hörn över hur bra "din" konsol är istället.

Medlem

Man kan säga vad man vill om de olika konsollerna men nintendo är den tillverkare man mest imponeras av. Konsollen kostar i stort sätt inget att tillverka för dem samtidigt som den säljer bra och för ett högt pris.. För att inte prata om nintendo ds som är rena penga maskinen. Problemet är att de inte lyckas få tillverkare att göra bra spel, deras egna studios presterar dock bra som alltid.

Medlem

Äh lägg ner konsolfantaster, spelupplevelser är bäst på pc´n alla gånger och kommer alltid att vara, åtminstånde tills precis alla spelutvecklare börjar med mainstreemdynga till pc´n också.. partyspel? på konsol? visst!, men detta kan likaväl skötas av en pc kopplad trådlöst till 52tummaren, end of discussion.


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Största problemet är att PS3 är för dyr för att kunna sälja som Wii och 360n gör. Tror nog att dom flesta vill ha ett PS3, men som helt enkelt inte har råd och då försöker övertala sig själv om att dom gjort de bästa köpet genom att snacka skit om PS3. Detta gäller nog även PS3 ägare som slängt ut en förmögenhet och har därför inte råd att skaffa 360/Wii.

När priset gått ner så kommer fler skaffa PS3, och då kommer folk märka va dom gått miste om i flera år. Många börjar även skaffa 360 idag, tre kompisar till mig har skaffat en varsin ganska nyligen, så de ser ljust ut även för 360. Dock tror jag att när PS3s pris sänkts med 1000kr så kommer den gå om 360 och inom sin tid även Wii som börjat plana ut.

Ett Wii med de tillbehör du "måste" ha kostar mer än en PS3...

Wii
Basenhet 2700:-
Wiimote x3: 1200:-
Nunchuck x3: 600:-
MotionPlus x4: 1100:-
Wii Fit bräda: 950:-
Totalt: 6550:-
+ Laddare x2: 500:- (om man inte vill lägga ut en förmögenhet på batterier)

PS3
Basenhet 3600:-
+ Handkontroll x3: 1600:- om man nu skulle vilja lira med kompisarna men det e ju inte det en PS3'a handlar om...?

Kollar man på försäljningssiffror så verkar de flesta Wii ägare köpa detta, så varför lägga så mycket pengar på Wii om dom igentligen vill ha en PS3, dom skulle tom kunna köpa en Wii och en PS3 om dom inte köpte alla "tillbehören". Kan det faktist vara så att dom vet vad dom vill och köper det dom vill??? Näää...

Medlem

Långt ifrån alla köper tillbehör, och de är på senaste tiden som PS3 gått ner i pris. Många valde Wii när både 360 och PS3 va dubbelt så dyr, idag är priserna mer jämna och fler väljer 360 och PS3.

Wiihysterin har lagt sig, folk är medvetna om att spelutbudet suger och att man måste köpa till MotionPlus för att uppleva som de va tänkt från början. Nintendo gick med förlust i senaste rapporten, och då är Wii den enda konsolen som säljs med vinst, de säger en hel del om efterfrågan. Om 3år kommer de se annorlunda ut, Wii kommer att ha förlorat sitt säljargument då både MS och Sony släpper rörelsekontroller som kommer ha mycke bättre precision.

Så alla Wii-fanboys där ute kan bara inse att Wii's öde ser mörkt ut, den kommer inte kunna sälja på något alls, lågt pris, unika kontroller, klent spelutbud, dålig grafik, ja inget säljargument kommer locka kunden. Nintendo spelade på helt fel kort för att kunna va me i leken på lång sikt.

Va andra har för uppfattning om Nintendo och Wii är helt upp till dom, tycker dom att Wii har bästa spelutbudet så varför ge upp sitt Wii? Mitt står däremot och samlar åt sig damm, tur att den är vit så de inte syns, men de blir väl till å spela igen när New Super Mario kommer.

Medlem
Skrivet av nelotsip:

Bara jag som tänkte på fps-dropsen i crysis 2 filmen när det kördes på 360? Det var mycket tydligt. Så, 360n har redan börjat få det tufft med de mest krävande spelen.

Crysis har väl alltid varit ett exempel på hur optimerade produkter får datorn att lägga sig ner och gråta?

Skrivet av simulacra:

Fan vad alla hela tiden snackar om BÄTTRE spel till 360:n jag måste bli gammal som tycker att alla lolfps som 360n har enbart gör den tråkig, på PS3an upplever jag att fler av de trevliga spelupplevelserna befinner sig, äventyra med Nate i Uncharted, rädda världen i MGS4 osv.

Jag vill fortf veta vilka spel som är "bättre" på 360, som inte är hjärndöda multifps...

För mig duger det med lika bra spel men på en billigare konsol, multiplatformarspelen kan du inte ha missat? Hur äre me de som säljs till PC och X360? Om de är acceptabla så har du ju Mass Effect?

Tales of Vesperia, Fable II & III och Crackdown I & II. Är väl de på rak hand som är truly X360 exklusiva vad jag vet som inte vidrör shootergenren så intimt.

Sen finns de ju vissa som gillar Gears of War, men de är väl också ett FPS?

Fast MGS4 måste ju vara den bästa långfilmen ever iofs, lite knasigt dock att de inte släppte de på blu-ray som går att spela i Blu-rayspelaren.

Uncharted är ju inte alls Tomb Raider med mindre bröst.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

123
Skriv svar