Betatest av Dirty Bomb i helgen - skaffa en nyckel här!
Enemy Territory-skaparna Splash Damage vill ha din hjälp att testa sitt senaste actionspel - först till kvarn!
#splash-damage, #wolfenstein-enemy-territory, #enemy-territory-quake-wars, #brink, #dirty-bomb
Får bara blackscreen och musik...Aktivitetshanteraren säger att den inte svarar. Har fimpat FW. AV och kollat fil-integriteten.
Någon som har ett hett tips i ärendet?
EDIT: Sänkte ner allt vad integritet och säkerhet heter på systemet och kom lite vidare...men det är ju beta och jag trivs som fisken i vattnet
EDIT2: Nej...bara nej tack. Det här påminner mig bara om BRINK..*shivers*
EDIT3: Tack FZ för chansen att få vara med i betan! *Bockar och Bugar*
#PCMR
Nej. Satt mest och tittade på ölglasen. Killen i mitten såg inte så törstig ut som de andra. Han rörde ju inte sitt glas.
Annars, inget nytt. Såg ut som vilket COD/Counterstrike/Unreal som helst. Skäms!
Cod/cs/unreal är ju endå tre väldigt olika spel så vet inte hur du menar detta är negativt?
Jag kan dock säga att spelet känns mycket mer som tf2 är något av de du nämner, och man får en aning av rtcw/et i det.
Men det föll endå inte mig i smaken så jag la av för en tid sedan tyvärr. Jag är nog bara för dålig
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Jag stängde precis ner det efter 2 rundor, och det här spelet har verkligen potential till att bli något riktigt bra Dirty Bomb liknar mer Brink än vad det liknar Team Fortress 2. Det enda som jag såg i likhet med Team Fortress 2, var de snabba spelsättet och objektivläget (gå till ett fordon, laga det och var vid det, så att fordonet tas från punkt A till punkt B). Resten har de tagit från Brink.
Nej. Satt mest och tittade på ölglasen. Killen i mitten såg inte så törstig ut som de andra. Han rörde ju inte sitt glas.
Annars, inget nytt. Såg ut som vilket COD/Counterstrike/Unreal som helst. Skäms!
Cod/cs/unreal är ju endå tre väldigt olika spel så vet inte hur du menar detta är negativt?
Jag kan dock säga att spelet känns mycket mer som tf2 är något av de du nämner, och man får en aning av rtcw/et i det.
Men det föll endå inte mig i smaken så jag la av för en tid sedan tyvärr. Jag är nog bara för dålig
Jag missade att lägga till -wannabe. Att man har redan sett det tidigare, fast bättre.
(Alltså: COD/Counterstrike/UnrealTournament-wannabe.)
Och jag är också en dålig spelare. Man jag har roligt.
Originalet är alltid bäst!
autograph
Jag stängde precis ner det efter 2 rundor, och det här spelet har verkligen potential till att bli något riktigt bra Dirty Bomb liknar mer Brink än vad det liknar Team Fortress 2. Det enda som jag såg i likhet med Team Fortress 2, var de snabba spelsättet och objektivläget (gå till ett fordon, laga det och var vid det, så att fordonet tas från punkt A till punkt B). Resten har de tagit från Brink.
Eskortuppdragen fanns redan i Wolfenstein: Enemy Territory.
Dock var de mera intressanta där imo.
Om det är skaparna av Brink så skall man absolut inte köpa detta spel eller förhandsboka, se hur de lämnade efter sig brink fullt med buggar och slutade bry sig.
Inte så mycket att köpa eller förhandsboka här då det är F2P.
Hoppas Splash Damage får till det här ordentlig.
Gameplay är riktigt trevligt än så länge ivf. Snabbheten i spelet gör väldigt mycket. Det är inte snyggast men det är polerat och flyter på fint.
Betan nu är inte särskilt spännande eftersom den är begränsad båda vad gäller spellägen och innehåll.
Antalet karaktärer är bra många färre nu än vad det var tidigare i Betan men mycket har ändrats på vägen och det är fortfarande en bit kvar tills ett helt spel finns där. Speciellt utanför matcherna där mycket inte är som det ska än.
Tror också mer på "OverWatch".
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
URL: www.youtube.com/@walteriego
Efter att ha testat ett par matcher är jag besviken. Utan att läsa något om spelet i förhand hade jag hoppats på något mer likt Enemy Territory. Kommer jag ihåg rätt tycker jag nog Brink betan var roligare den med, men kör väl några matcher till ikväll så får vi se om det ändras.
Dettas hade kunnat bli bra... om SD hade gett utvecklingen till några som vet vad de gör... har spelat betan sedan oktober förra året (när man har kunnat spela vill säga) och spelet är ett bra spel, en blandning mellan ET/Quake/CS/brink. Problemet är att ee envisas med att testa ett matchmakingsystem som inte funkar och detta gör man genom att tvinga fram resutlat (matchmaking är det enda som är tillåtet för tillfället). Vad man tror man får för användbar data av detta är bortom mitt förstånd...
Vi är 5-6 klanmelemmar nu som spelar DB men vi kan inte spela tillsammans i en teambaserad shooter? För de testar matchmaking for casual games, i en teambaserad shooter? WTF do you need matchmaking casual games for...
Jag ger snart upp och väntar tills de är klara med spelet... om de nu någonsin blir det... SD är ett moddteam i bästa fall och skall nog inte stå på egna ben.... De kan helt enmket inte utveckla ett bra spel... Deras första är ju ett bevis på det RTCW:enemy territory var en för dålig expansion till RTCW, som blev ett gratis spel... och har man spelat SD:s tidigsre spel brink, Quakewars och nu DB betan några månader förstår man varför....
Ja jag vet att jag är bäst!
Efter att ha lirat ett par timmar så kan jag närmast jämföra det med senaste CoD med klasser + färdiga vapen paket med fokus på "objectives".
Ganska snabbt tempo, mer i stil med arena shooter i känsla än vad det är likt det mer "realistiska" shooters. Just nu får man bara lira matchmaking vilket är lite trist med tanke på att det är ett team baserat spel med små team som då lägger mycket vikt på att varje spelare jobbar tillsammans med det andra.
Vart ganska snabbt enformigt, inte så många klasser å begränsad tillgänglighet till utrustning, där vissa klasser var klart starkare än andra och vad jag såg bara 3 banor som inte var speciellt intressanta, och en av dom var busenkelt att försvara på i det lag att den skulle nog behövas göras om helt.
Det var ändå skönt flyt i matcherna, det enda som står ut som negativt förutom små grejer som kan fixas var på tok för mycket väntetid.
Man väntade på att en match skulle hittas, man väntad på att folk skulle låsa in sina karaktärer, man väntar på att själva matchen ska starta efter den laddas då folk inte markerar redo och efter matchen sitter man å väntar lite till.
Vore ingen fara om det inte vore för att en match lätt kunde vara över på 10 min, så man satt hälften av tiden å bara väntade.