Bekräftat: Battlefield Hardline får olika upplösning på XBOne och PS4

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Jag sett att alla "bashar" på konsoler som kostar 3700-4000. Tycker det är helt fantastiskt att se hur en dessa konsoler levererar med tanke på priset. Man behöver inte vara kärnfysiker för att förstå att grafikkort som kostar lika mycket som en konsol, levererar bättre grafik och prestanda. Mitt 6990 för närmare 6200kr (nypris) som snart har 5 år på nacken, drar min ps4 i gruset så det bara sjunger om det. Är extremt nöjd med min ps4, men man kan inte jämföra dessa! Vissa verkar tro att en BMW M3 är samma sak som Bugatti Veyron..

Nej, utan att Microsoft och Sony gjorde uttalande om att deras spel skulle köras i 60 fps @ 1080p. Det är en stor lögn och det är pinsamt att en maskin inte orkar driva en sådan gammal upplösning som 1080p.

Kom ihåg att FZ skrev om det innan PS4 och Xbone släpptes. Man är så kritisk ändå har man båda konsolerna som nämns ovan ^

Medlem
Skrivet av TheRob:
Skrivet av elPresidente:

Jag sett att alla "bashar" på konsoler som kostar 3700-4000. Tycker det är helt fantastiskt att se hur en dessa konsoler levererar med tanke på priset. Man behöver inte vara kärnfysiker för att förstå att grafikkort som kostar lika mycket som en konsol, levererar bättre grafik och prestanda. Mitt 6990 för närmare 6200kr (nypris) som snart har 5 år på nacken, drar min ps4 i gruset så det bara sjunger om det. Är extremt nöjd med min ps4, men man kan inte jämföra dessa! Vissa verkar tro att en BMW M3 är samma sak som Bugatti Veyron..

Nej, utan att Microsoft och Sony gjorde uttalande om att deras spel skulle köras i 60 fps @ 1080p. Det är en stor lögn och det är pinsamt att en maskin inte orkar driva en sådan gammal upplösning som 1080p.

Kom ihåg att FZ skrev om det innan PS4 och Xbone släpptes. Man är så kritisk ändå har man båda konsolerna som nämns ovan ^

fast 98% av spelen körs i 1080p


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Toffelfabriken:
Skrivet av RobbinC:
Skrivet av kaealy:

Vad är meningen med att ens köpa denna generationskonsoler om de inte ens klarar av 1080p.

Kräks lite om det fortfarande finns begränsningar på antal spelare på servern. Vad var det i BF4 till konsol, 32 spelare?

För mig spelar upplösningen inte någon roll.. Så länge spelet är underhållande och känslan av att sitta och glo in i en skräm hela dagarna är vad jag är ute efter. Att spel inte körs i 1080p är inge big deal för mig. Spel ska upplevas oavsett upplösning.

900p till 1080p den lilla skillnaden gör varken eller för ögat. ifall du inte sitter 20 cm från tvn och redo att ta fram E-penisen

Men du måste väl ändå hålla med om att det är ett problem att de nya konsolerna knappt hunnit släppas förrän de börjar gå på knäna. Så vitt jag minns hade exempelvis Playstation 3 riktigt kraftfull hårdvara när den släpptes och det tog ett tag innan datorerna hann ifatt, men Playstation 4 och Xbone var ju föråldrade redan vid releasen.

Oas ska man nog inte stirra sig blind på hårdvaru-specsen. Tänk på hur de första X360- och PS3-spelen såg ut jämfört med t.ex. GTA V eller andra senare releaser.
Så jag tror absolut PS4 och XB1 kommer kunna hänga med bra och att vi kommer få snyggare och snyggare spel i ett antal år framöver.

Inaktiv

Med tanke på att en Xbone går att få för under 3000 kr så är jag ganska likgiltig till detta. Mina bästa spelupplevelser är i hälften av fallen på min Ps Vita som har en skärm på 5 tum och hårdvara som är ett mellanting mellan ps2 och ps3.
Grafik är överskattat

(och fyi: jag äger även en potent speldator, en ps4, en ps3 och en xbox 360)

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Jag tror att de resonerar lite som tv-kanalerna. Varför uppgradera till 1080 när folk knappt ens tittar på de 720p hd kanalerna de erbjuder. Nää PC ligger ljusår framför TV och så kommer det nog alltid att vara, vare sig det är konsol eller linjärt tittande.

Går knappt att köpa 720p-TV idag så jag vågar påstå att 1080p är standard. Likaså är blu-ray "ny" standard på köpfilm medan den populäraste upplösningen på Steam är 1080p. Att folk inte vill betala multum för gammel-TV:s halvsunkiga 720p "HD-kanaler" reflekterar knappast inställningen till övriga format.

Sedan känns ju 1080p undermåligt idag, QHD borde vara standard vid det här laget (och till de som skriker 4k: Man kan ju börja sträva efter 4k när det finns ett brett sortiment av grafikkort som faktiskt klarar av den upplösningen, vilket det inte gör idag).

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Mina bästa spelupplevelser är i hälften av fallen på min Ps Vita som har en skärm på 5 tum

..och pixeltätheten på din Vita motsvarar en 8k-TV på 40".

Medlem

900p & 1080p så är skillnaden väldigt minimal. Men 720p och 900p är skillnaden stor

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av TheRob:
Skrivet av elPresidente:

Jag sett att alla "bashar" på konsoler som kostar 3700-4000. Tycker det är helt fantastiskt att se hur en dessa konsoler levererar med tanke på priset. Man behöver inte vara kärnfysiker för att förstå att grafikkort som kostar lika mycket som en konsol, levererar bättre grafik och prestanda. Mitt 6990 för närmare 6200kr (nypris) som snart har 5 år på nacken, drar min ps4 i gruset så det bara sjunger om det. Är extremt nöjd med min ps4, men man kan inte jämföra dessa! Vissa verkar tro att en BMW M3 är samma sak som Bugatti Veyron..

Nej, utan att Microsoft och Sony gjorde uttalande om att deras spel skulle köras i 60 fps @ 1080p. Det är en stor lögn och det är pinsamt att en maskin inte orkar driva en sådan gammal upplösning som 1080p.

Kom ihåg att FZ skrev om det innan PS4 och Xbone släpptes. Man är så kritisk ändå har man båda konsolerna som nämns ovan ^

fast 98% av spelen körs i 1080p

Är du säker?
http://www.ign.com/wikis/xbox-one/PS4_vs._Xbox_One_Native_Res...

Medlem

Körs inte Ps3 och Xbox 360 också 720p i 30fps?

Medlem

Efter att ha spelat the order 1886, är jag inte orolig för framtiden utav någon av dessa konsoler. Då de kommer till grafik delen. Men sedan tar det tid att anpassa sig till ett helt nytt system. Samtidigt som man inte riktigt släppt de gamla konsolerna.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av TheRob:
Skrivet av elPresidente:

Jag sett att alla "bashar" på konsoler som kostar 3700-4000. Tycker det är helt fantastiskt att se hur en dessa konsoler levererar med tanke på priset. Man behöver inte vara kärnfysiker för att förstå att grafikkort som kostar lika mycket som en konsol, levererar bättre grafik och prestanda. Mitt 6990 för närmare 6200kr (nypris) som snart har 5 år på nacken, drar min ps4 i gruset så det bara sjunger om det. Är extremt nöjd med min ps4, men man kan inte jämföra dessa! Vissa verkar tro att en BMW M3 är samma sak som Bugatti Veyron..

Nej, utan att Microsoft och Sony gjorde uttalande om att deras spel skulle köras i 60 fps @ 1080p. Det är en stor lögn och det är pinsamt att en maskin inte orkar driva en sådan gammal upplösning som 1080p.

Kom ihåg att FZ skrev om det innan PS4 och Xbone släpptes. Man är så kritisk ändå har man båda konsolerna som nämns ovan ^

fast 98% av spelen körs i 1080p

Nej.

När kan vi slippa alla konsoll-troll...?

Medlem

På vilket sätt kommer ps4 och xb1 bli bättre i framtiden? Menar ni att det finns en gömd switch som utvecklarna kan slå på som ger mer kraft? Eller att det går att ladda ner hårdvara via nätet?

Konsolerna använder samma system som pc, x86. Förklara hur det helt plötsligt skapas kraft ur dessa maskiner som idag inte finns.

Min gamla pc från 2007 står i ett hörn och samlar damm i väntan på att nästa generation ska bli i spelbar ålder. Menar ni att den kommer vara avsevärt mycket bättre när jag kopplar in den och kollar efter uppdateringar om några år?

Medlem
Skrivet av ohem:

http://i.imgur.com/BDeHG8l.jpg

Varför ska man ha så mycket junk när PC kan göra allt det där?

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

På vilket sätt kommer ps4 och xb1 bli bättre i framtiden? Menar ni att det finns en gömd switch som utvecklarna kan slå på som ger mer kraft? Eller att det går att ladda ner hårdvara via nätet?

Konsolerna använder samma system som pc, x86. Förklara hur det helt plötsligt skapas kraft ur dessa maskiner som idag inte finns.

Min gamla pc från 2007 står i ett hörn och samlar damm i väntan på att nästa generation ska bli i spelbar ålder. Menar ni att den kommer vara avsevärt mycket bättre när jag kopplar in den och kollar efter uppdateringar om några år?

The order 1886 bevisar motsatsen


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

Min gamla pc från 2007 står i ett hörn och samlar damm i väntan på att nästa generation ska bli i spelbar ålder. Menar ni att den kommer vara avsevärt mycket bättre när jag kopplar in den och kollar efter uppdateringar om några år?

Om spelutvecklare hade fortsatt att göra spel för just den hårdvaran så skulle spelen se bättre ut på den om några år än de gjorde 2007, ja.

Inaktiv
Skrivet av Sille:
Skrivet av ohem:

http://i.imgur.com/BDeHG8l.jpg

Varför ska man ha så mycket junk när PC kan göra allt det där?

PC har inte uncharted, gears of war 3, killzone eller ni no kuni för att ta ett par exempel.

Medlem

Jag förstår verkligen inte vad folk gnäller på när det kommer till upplösningen.

Utvecklarna väljer själva vilken upplösning som vill stödja genom att skruva på annan grafik och effekter.
om next-gen har 50% mer kraft än förra generationen så kanske den kraften läggs på mer polygoner, partiklar, skuggor och ljuseffekter istället för att få en upplösning på 1080.

Det är exakt samma sak på pc ökar man effekterna och upplösningen så får man räkna med att kraften som krävs i maskinen ökar och man kan behöva kompromissa för att få en vettig upplevelse.
Konsol vs PC i all ära men alla har inte en super duper pc för 10 000kr och att en konsol för 3500 klarar den grafiken som den klarar det tycker jag är bra.


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Man köper inte konsoler för att mäta E-Penis utan för att man är intresserad av spelen till den


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Sille:
Skrivet av ohem:

http://i.imgur.com/BDeHG8l.jpg

Varför ska man ha så mycket junk när PC kan göra allt det där?

PC har inte uncharted, gears of war 3, killzone eller ni no kuni för att ta ett par exempel.

Det finns emulatorer....

Inaktiv
Skrivet av Sille:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Sille:
Skrivet av ohem:

http://i.imgur.com/BDeHG8l.jpg

Varför ska man ha så mycket junk när PC kan göra allt det där?

PC har inte uncharted, gears of war 3, killzone eller ni no kuni för att ta ett par exempel.

Det finns emulatorer....

Till Wii, ja, men inte till X360 och PS3 mig veterligen. Men de plattformsexklusiva spelen är egentligen inget bra argument då var plattformarna som sådana du kritiserade så här kommer ett mer hårdvarufokuserat svar:
Utan att veta något om din egen rigg som kanske smiskar min på fingrarna med råge så misstänker jag att du kanske inte kan starta hela maskinen genom att trycka på en knapp på handkontrollen. Jag misstänker att du kanske liksom jag sitter på en kontorsstol när du spelar på PC eftersom mus och tangentbord fungerar bäst när man sitter upprätt.
Ibland vill man dock spela tillbakalutad i en soffa vid TV:n och då är det väldigt bekvämt med dedikerad hårdvara som du som sagt bara startar genom att trycka på en knapp.

Jag misstänker även att din speldator är en stationär tingest men kanske är det en laptop. Jag tvivlar dock på att du kan få ned den i fickan och att du därför är hindrad från att fiska upp den och börja spela under t ex en tågresa.

Det är åtminstone i min värld relevanta skäl till att äga såväl portabla som stationära konsoler som faktiskt handlar om hårdvaran och inte om Sony-ägda IP som Killzone o dyl.
Givetvis kan man köpa ännu en dator som står inkopplad till TV:n men det är i regel mycket dyrare än en konsol, förutom då att du går miste om vissa exklusiva spel.

Medlem

Min rigg kan startas med en knapptryckning och den har handkontroll.

Den är portabel med http://shield.nvidia.com/game-stream.
https://www.youtube.com/watch?v=yislfXxSjpA
Eller skulle vara om jag brydde mig om det.

Den är även kopplad till en tv och en vanlig skärm. som jag kan komma åt från soffan och mitt lilla hörn.

En ny konsol och dess spel är dyrare än en ok dator och dess spel..

Ps. Det finns emulator för alla konsoler det gäller bara att leta, om man bryr sig.

Medlem

Ryggdunkar och oneliners raderade. "Tummen upp"-knappen finns för att vi ska slippa sådant.


signatur

Have a good time!

12
Skriv svar