Metal Gear Solid-serien förvirrar Kojima

Robot
Medlem
Metal Gear Solid-serien förvirrar Kojima

Jag har typ full koll på Spelet men även jag kan få en mindfuck


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Ingen aning...

Men dem borde släppa alla gamla MGS spel på Wii Virtual Console.
Eller göra remakes på dem.

Medlem
Skrivet av reVVe:

Ingen aning...

Men dem borde släppa alla gamla MGS spel på Wii Virtual Console.
Eller göra remakes på dem.

Varför släppa dem till Wii? Jag tror att det skulle vara bättre om man släppte det till PSN. Kojima har sagt att Nintendo version av Metal Gear är hemskt.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Varför släppa dem till Wii? Jag tror att det skulle vara bättre om man släppte det till PSN. Kojima har sagt att Nintendo version av Metal Gear är hemskt.

För att det släpptes till NES. Och för att jag gillade The Twin Snakes

Sa han verkligen så? Han bad ju om att Snake skulle få vara med i SSB Brawl, jag trodde han var positiv till MGS & Nintendo.

Medlem

Det behöver nog varje regissör eller författare till viss del, om man ger sig in på serieskapande

Kojima avskyr Metal Gear till NES eftersom NES-versionen är en fullständigt slaktad version av originalet till MSX. NES-uppföljaren har förövrigt inte ens något att göra med den äkta uppföljaren som också kom till MSX.

Medlem

Bra är ju ändå att databasen till PS3:an finns så att en överskådlig bild kan fås.


signatur

Life is a game, live it double up!

Medlem

Skönt att veta att Hideo sitter i samma båt som många andra

Medlem

Är det endast jag som uppfattar detta som negativt? Killen är uppenbart dålig på att reda ut och hålla koll på sina "trådar" aka dåligt berättande.

Medlem

Har ganska bra koll på MGS serien. Men jag har så gott som ingen koll alls på MG serien förutom lite enkla saker.

Medlem

Han borde ju slutat med MGS4 kanske...

Medlem

Då ska vi inte snacka om Star Trek, tidsresor, alternativa världar och robotar som talar...

1
Skriv svar