Tolv minuter med Diablo III-munken
sitter och kollar på blizzcon streamen, munk verkar lite speciellt för alla attacker bygger på 3combos, t.ex. än är Charge,attack, dot som gör corpse exposion.
verkar fett roligt
Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.
Håller faktiskt med Ludolf, många verkar rata klassen av någon anledning men personligen tycker jag det ska bli lite mer intressant än att spamma whirlwind eller frozen orb (om den ens finns med, men hoppas ni förstår vad jag menar).
Ser någon kostymtävlingen? Höll fan på att falla av stolen när jag såg tjejen springa ut som en meeting stone
fan detta var inte något som jag kommer ihåg munkar gjorde på gamla dagar
Ja! Men det var inte Blizzard som utvecklade Hellfire expansionen det var faktiskt Sierra (vet inte riktigt varför). Måtte säga att jag älskade munken i Diablo: Hellfire och det lär leda till att jag kommer börja med Munk om nu inte den sista klassen (ej avslöjad ännu) visar sig vara något helt galet.
Han verkade odödlig, eller så var spelaren grym på combos...
De kör med fusk på presentationerna för att kunna visa powers och annat. Likadant när de visade Diablo 2, de kunde stå omringade av fiender och hacka för fullt utan att det hände något. Samma situation i färdiga spelet hade inneburit en säker död på 5 sekund
Tycker det var riktigt cool klass. Tyckte först de lät tråkigt, men är ju i princip den nya assassin.
Åh blev nästan sjösjuk av att titta på denna char. För att vara en melee class så hade han mer flygtid än en normal stridspilot och mer effekter än fyverkerierna på nyår.
Trodde först att jag tittade på en sorc med alla bubblor och teleport.
Hade hellre sett lite mer jordnära "tyngre" attacker i form av "vanliga" slag och sparkar som inte imploderar, exploderar eller skapar såpbubblor.
Jag blev just ganska besviken. Vilken jävla röra. Vilken jävla gröt gjord av färger och kladd. Det måste vara grafiken för jag minns att DBII inte såg ut som en enda jävla röra.
Nu är jag besviken... Men jag lär nog ge detta en chans ändå. Och då som Barbar. Ingenting annat!
All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!
hoppas att nästa klass de presenterar är paladin!
Känns inte som det mest troligaste. Citat från BlizzCons hemsida:
"While many of the monk’s influences are from traditional light and fast melee, he is indeed a holy warrior. His use of holy magic flows through each of his skills, combining martial arts with divine justice."
Monk är det nya paladin
Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.
Åh blev nästan sjösjuk av att titta på denna char. För att vara en melee class så hade han mer flygtid än en normal stridspilot och mer effekter än fyverkerierna på nyår.
Hade hellre sett lite mer jordnära "tyngre" attacker i form av "vanliga" slag och sparkar som inte imploderar, exploderar eller skapar såpbubblor.
Ja plocka bort effekterna och magin från diablo helt... låter smart...
Ja plocka bort effekterna och magin från diablo helt... låter smart...
Ja, för det var ju det han sa, eller hur?
Om tolkningen av texten måste förtydligas, så vill han att munken inte ska se ut som en sorc i närstrid med lila bubblor och fyrverkerier, utan lite mer som assassin gjorde: mer subtilt och inte flagga sin framkomst 3 kilometer runt stridplatsen.
Personligen tyckte jag monk såg riktigt tråkig ut att spela, dvs mer upprepande än någon annan klass hittills. Fast det är väl vad Diablo handlar om; evig repitition. Sista klassen måste ju bara vara någon rangeklass.
Usch vad den klassen såg enformig ut.
jo, mer som slafs slafs, kötta kötta. något hjärndöd klass.
Fattar inte charmen med Diablo serien, poppis bara för att det inte finns alternativa, bra spel.
God of War och Legacy of Kain spel räcker inte länge, synd dom slår ju Diablo med hästlängder, Diablo = spelvärldens motsvarighet till Britney Spears, säljer som mjölk men är skiiiiiiiiiiiit.