Se The Witcher 3 i upplösningen 4K

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Hymer:

Hoppas mina GTX 980 orkar dra runt det i 4k annars får det bli Radeon 390x

Ett räcker inte. Du måste sikta på 3st och du kommer inte kunna maxa inställningar.

Tror 390x kan bli riktigt bra i 4k med sitt minne.

Du ser väl att jag har skrivit mina dvs 2st+ kort Kommer nog byta till AMD igen då Nvidia inte faller mig i smaken.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

4K och AA? Nån får sluta dricka målarfärg..

Medlem

Buuu! ingen tessellation!
majoriteten av stenarna och dylikt är ju helt platta.
Men annars så ser det riktigt snyggt ut

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Kaleid:

Marken och växterna ser väl ungefär som de gjort i varje spel i minst 5 år nu. De stora grafiska uppgraderingarna verkar ju utebli.

Tänkte precis skriva det. Konstigt att inte det förbättras. Det är klart att de fokuserar på karaktärerna och annat, men lite bättre kunde det kanske se ut.

Det trista är att allt störande lågupplöst upptäcks lättare nu pga 4Ks skarpare bild (och större än så länge). Något som även Gabe (tror ja det var) nyligen påpekat.

T.ex var det toklätt att se de lågupplösta trädstammarna och på taket står en slät plastlåda målad som en skorsten osv.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Kaleid:

Marken och växterna ser väl ungefär som de gjort i varje spel i minst 5 år nu. De stora grafiska uppgraderingarna verkar ju utebli.

Kommer krävas en riktigt bra algoritm för att det inte ska krävas en serverfarm med tillhörande fusionsreaktor. Det är svårt att göra växterna snyggare utan extrema prestandaförluster.

Som att köra spelet i 4K som en väldigt liten del har tillgång till iallafall med en acceptabel fps? Hade hellre sett högre upplösning på texturer och vegetation är nånting som jag inte kan köra iallafall. Och detta spelet skulle ju "höja ribban" för pc spel grafik. Men det verkar som de går in halvhjärtat.

Medlem

Om bilden inte är 4K med DSR-filter så är den 4K med kantutjämning... grymt snyggt hur som helst.

Men samtidigt ser det ut som att de inte maxat den aniostropiska filtreringen? Mycket konstigt beslut.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mabec:

En bild. En nyhetsartikel. Ogillar verkligen dessa sätt att länka vidare till äldre nyheter med så pass lite matnyttig information.

.
Witcher 3 är en av årets absolut hetaste titlar, bland annat för dess utseende. En ny bild som visar detta i 4K är därför väldigt "nyhetsvärdig". Vi länkar till andra artiklar för att, tro det eller ej, vi har många besökare som inte är inne dagligen och som därför missar relevanta saker.

WORD på det Carl skrev. Tack FZ för att ni länkar vidare!

Medlem
Skrivet av Mabec:

Aja. Det var mitt försök till att ge konstruktiv kritik. Trist med sådan utveckling på en favosida man följt under så många år. Kanske blev ni för stora för er egen form.

PS. Försökte besöka sidan via IE, utan några adblocks. Sidan tog 10+ sekunder extra att ladda och frös vid scrollning. Bara ett tips.

0,5 sekunder för mig i Chrome.

Förresten, om reklam är ett problem så stöd deras sida genom att bli supporter. Just nu klagar du på en sida som du inte bidrar ett skit till, varken som supporter eller via reklam. Du kostar dem bara. Samtidigt drar du upp att det är din favoritsida. Ömsesidigt förhållande du har, där du bara tar utan att ge. Att du har mage...

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av ELF:
Skrivet av Kaleid:

Marken och växterna ser väl ungefär som de gjort i varje spel i minst 5 år nu. De stora grafiska uppgraderingarna verkar ju utebli.

Kommer krävas en riktigt bra algoritm för att det inte ska krävas en serverfarm med tillhörande fusionsreaktor. Det är svårt att göra växterna snyggare utan extrema prestandaförluster.

Som att köra spelet i 4K som en väldigt liten del har tillgång till iallafall med en acceptabel fps? Hade hellre sett högre upplösning på texturer och vegetation är nånting som jag inte kan köra iallafall. Och detta spelet skulle ju "höja ribban" för pc spel grafik. Men det verkar som de går in halvhjärtat.

Förhoppningvis blir det som skyrim där du kan modda spelet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Är det inte problem att se en 4k bild på en 1k skärm?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Marken och växterna ser väl ungefär som de gjort i varje spel i minst 5 år nu. De stora grafiska uppgraderingarna verkar ju utebli.

Ja, gräset ser liksom ut som kartongkulisser....


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Ase
Medlem

Stenarna till vänster på bilden ser ut som en målad yta bara inte så imponerad måste säga att DA INQ ser bättre ut

Medlem

Men jag är väl mer sugen på att testa gameplay i openworld i Geralts universum mer än att inspektera gräs, men man utläser vad man kan av en skärmdump...


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

Jaha, bara lite större än nuvarande skärm-setup med 3 stående 16:10 skärmar i 3600x1920 och det är då inte särskilt tungdrivet.

Medlem

Dregel synd att jag inte får se det i 4k men 1440p får duga

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av ELF:
Skrivet av Kaleid:

Marken och växterna ser väl ungefär som de gjort i varje spel i minst 5 år nu. De stora grafiska uppgraderingarna verkar ju utebli.

Kommer krävas en riktigt bra algoritm för att det inte ska krävas en serverfarm med tillhörande fusionsreaktor. Det är svårt att göra växterna snyggare utan extrema prestandaförluster.

Som att köra spelet i 4K som en väldigt liten del har tillgång till iallafall med en acceptabel fps? Hade hellre sett högre upplösning på texturer och vegetation är nånting som jag inte kan köra iallafall. Och detta spelet skulle ju "höja ribban" för pc spel grafik. Men det verkar som de går in halvhjärtat.

4k kräver extremt mycket mer än tesselation eller normal-maps på marken. Eller något högre polygontäthet på växterna. Om spelet är modd-vänligt så kommer det förmodligen någon modd som gör dem mycket snyggare utan att PCn går på knäna.

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av ELF:
Skrivet av Kaleid:

Marken och växterna ser väl ungefär som de gjort i varje spel i minst 5 år nu. De stora grafiska uppgraderingarna verkar ju utebli.

Kommer krävas en riktigt bra algoritm för att det inte ska krävas en serverfarm med tillhörande fusionsreaktor. Det är svårt att göra växterna snyggare utan extrema prestandaförluster.

Som att köra spelet i 4K som en väldigt liten del har tillgång till iallafall med en acceptabel fps? Hade hellre sett högre upplösning på texturer och vegetation är nånting som jag inte kan köra iallafall. Och detta spelet skulle ju "höja ribban" för pc spel grafik. Men det verkar som de går in halvhjärtat.

4k kräver extremt mycket mer än tesselation eller normal-maps på marken. Eller något högre polygontäthet på växterna. Om spelet är modd-vänligt så kommer det förmodligen någon modd som gör dem mycket snyggare utan att PCn går på knäna.

Som jag sa. Halvhjärtat, det är inte meningen att vi som spelare ska behöva grafiken.

12
Skriv svar