Pc-utgåvan av Battlefield 1943 nästa år

Medlem

The man = EA ;_;


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

:'(


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Fyfan vad dåligt!

Medlem

Trist som fan :/ Hade inte varit dumt om man fått informationen om att spelet blir försenat lite tidigare.


signatur

snestreck woicer

Inaktiv

Aha... kul ...

Medlem

F-F-F-F-F-F-F-F-F-FAAAAAAIL FAAAAIL FAAAIL Faaaail faaail faaail..

(som monsterkill fast.. ja.. ni fattar.. )

Medlem

Som någon skrev, varför tänkte man inte på det här i det tidigare stadiet? Personligen tror jag det handlar mycket om piratkopieringstjaffs. Brukar väl vara det som fördröjer PC-versionen av många multiplatformspel.
Lite i förväg får de väl ändå tänka tycker jag.

Medlem

Oj, man tröttnar när man fått alla achievements


signatur

B lup

Inaktiv

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOooooooooooooooooooooooo.........

Medlem

Jag är inte ledsen. Tycker det ser ut som gamla Battlefield. Det är bättre de fixar buggar i Battlefield 2 eller boostar upp en Battlefield 3.

Medlem

Spelet blev en sådan otrolig succe till konsolerna så nu ska det mjölkas färdigt på den fronten först. Tror inte en sekund på svamlet att BF43 inte skulle vara färdiganpassat för PC! Suck my gun, Dice!

Medlem

Klokt beslut!
Jag hade blivit mer besviken på ett halvfärdigt spel med ett gäng påföljande uppgraderingar.

Medlem
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Är väl bara bra att de gör det ordentligt! Jävligt bra att de lägger till joystick stöd och 32 spelar läge:D

Visst, roligare med 32 än 24 spelare. Men kom igen nu, de har släppt ett stort antal multiplayerspel vid det här laget som har klarat 64-spelare, att använda stöd för 8 spelare extra och stöd för joystick (vad 17 skulle göra det så mkt svårare i frostbite!!?) som ursäkter för en 5 månaders försening är ju patetiskt!

Medlem
Skrivet av TruB:

så du tyckte att konsol spelare var omogna småungar när du körde pc, och nu när du kör konsol tycker du pc spelare är omogna småungar? vad har egentligen förändrats?

Omogna småungar kanske inte var rätt ordval, men man hade förutfattade meningar om att konsolspelare var allmänt griniga och löjliga av sig (beteendet i spel). Men det har ju visat sig att så inte är fallet, utan att det snarare är tvärtom.

Istället ser man nu att många PC-användare grinar så fort en utvecklare väljer att prioritera konsoler i första hand, vilket logiskt sett inte är så himla konstigt. Meningar som "DICE är svikare!", "Jävla sell-outs" m.m. visar ju bara vilken nivå det är på tankesättet hos många. Jag skulle då absolut inte kalla DICE för sell-outs, då de jobbar på att få den här delen i BF-serien till PC i ett bra skick istället för att bara göra en rak portning. Och dessutom har vi både Bad Company 2 och Battlefield 3 på ingång till PC. Exakt vad är "sell-out" med det?

Och till sist vill jag bara påpeka att jag absolut inte har slutet spela på PC, utan jag ser mig fortfarande trogen till den plattformen.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av TruB:

så du tyckte att konsol spelare var omogna småungar när du körde pc, och nu när du kör konsol tycker du pc spelare är omogna småungar? vad har egentligen förändrats?

Omogna småungar kanske inte var rätt ordval, men man hade förutfattade meningar om att konsolspelare var allmänt griniga och löjliga av sig (beteendet i spel). Men det har ju visat sig att så inte är fallet, utan att det snarare är tvärtom.

Istället ser man nu att många PC-användare grinar så fort en utvecklare väljer att prioritera konsoler i första hand, vilket logiskt sett inte är så himla konstigt. Meningar som "DICE är svikare!", "Jävla sell-outs" m.m. visar ju bara vilken nivå det är på tankesättet hos många. Jag skulle då absolut inte kalla DICE för sell-outs, då de jobbar på att få den här delen i BF-serien till PC i ett bra skick istället för att bara göra en rak portning. Och dessutom har vi både Bad Company 2 och Battlefield 3 på ingång till PC. Exakt vad är "sell-out" med det?

Och till sist vill jag bara påpeka att jag absolut inte har slutet spela på PC, utan jag ser mig fortfarande trogen till den plattformen.

Om du tycker PC-spelare är omogna så har du antagligen inte sett ett riktigt fanboy-tjafs mellan konsollspelare...


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Medlem

ja den bästa nyheten en riktig gamer kan få fler spelare bättre optimerat kan man hoppas på mod support

Inaktiv

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ :'(

Medlem
Skrivet av Vapendragaren:

Om du tycker PC-spelare är omogna så har du antagligen inte sett ett riktigt fanboy-tjafs mellan konsollspelare...

Jag vet mycket väl hur fanboy-tjafs kan se ut, och vad är det för skillnad på det och en diskussion som den här? Det grinas och det bökas lika mycket här som i ett fanboy-krig mellan PS3 och 360. "Konsoler är skit!", "Sell-outs!", "Hata utvecklare som gör konsolspel", "Svikare!" osv...

Tycker du verkligen att den nivån är bättre? Jag ville bara på säga att jag tycker det är fruktansvärt tråkigt att det ska hållas på och tjafsas som det gör. DICE är absolut inga sell-outs. De gör spel till både konsoler och PC. Punkt slut.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Ärligt talat?? Vem fan bryr sig om det här?? BF3 och Bad Company 2 till PC räcker för mig. Ingen jävla remake på Andra Världskriget.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

KoP
Medlem

Gnäll. Ni kan ju spela BF1942 i vänta på att det kommer.

Medlem

jävla invandrar spel


signatur

<3

Medlem
Medlem
Skrivet av Painby:
Skrivet av Tommy_h:

Är väl bara bra att de gör det ordentligt! Jävligt bra att de lägger till joystick stöd och 32 spelar läge:D

Visst, roligare med 32 än 24 spelare. Men kom igen nu, de har släppt ett stort antal multiplayerspel vid det här laget som har klarat 64-spelare, att använda stöd för 8 spelare extra och stöd för joystick (vad 17 skulle göra det så mkt svårare i frostbite!!?) som ursäkter för en 5 månaders försening är ju patetiskt!

Spelar begränsningen har inget med motorn och göra skulle jag tro! Däremot att man inte gått längre än 64 spelare än är konstigt överhuvudtaget faktist!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av jovviz:

jävla invandrar spel

lol, å särskrivning på det

Medlem

Blir Bad Company 2 för min del då...om det nu kommer


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem

alltså varför typ kasta smuts på DICE för att de försenar ett spel som var en lite bonus för oss BF fans på dator och konsol. Synd dock för de som inte köpte XBLA eller PSN verisionen men jag gissar på att DICE ger er något mer säkert någon / några maps till...

Medlem

Många kommer säkert att tröttna på att vänta och köper konsolversionen istället.
Jag sätter en testikel på att DICE/EA kommer att klaga på dåliga försäljningssiffror.

Medlem

Bögdice


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Skriv svar