Efter fansen klagomål – Rollercoaster Tycoon World får ny grafik
Jag skulle fortfarande vilja ha Live The Life för NHL 15 på next gen. Men EA lyssnar inte.... Q.Q
Det känns som att utvecklare ofta måste förklara sig med en ursäkt som denna, att det är Pre-alpha som visats och att det inte alls är hur det ser ut nu, eller kommer att göra.
Det gäller fler utvecklare än bara Atari. Sen finns det ju flera exempel på motsatsen också, vilket jag tycker är värre. Hoppas de bättrar på spelet, det kan vara mysigt med ett nytt RCT
tror på det först när jag ser det.
Det lär du göra, eftersom det är precis vad där står, att dom uppdaterar till nya motorn.
Börjar bli tråkigt med alla copypaste om hur dåliga vissa företag är, kvittar vilken glad nyhet det än är.
Med tanke på hur låg polygon count och utsmetade texturerna var i den trailern dom visade upp så är det otroligt mycket jobb som behöver göras om från scratch. för det är inte bara att lägga in alla assets till den nya motorn och Tada! allt ser prima ut. Men som sagt jag tror på det först när jag ser det.
God is dead
Vänta lite, en seriös studio som använder Unity?
Hade varit mer imponerande om de hade gjort som i ettan och skrivit hela spelet i assemblyspråk.
EDIT: Om RollerCoaster Tycoon World floppar (vilket verkar mer än sannolikt just nu, grafikmotorbyte är inte direkt lätta saker) så hoppas jag verkligen att Parkitect lyckas istället. Vi har väntat för länge på en värdig nöjesparksbyggare redan, och jag har inget vidare förtroende för Atari. Det är ännu en alpha, men arbetet verkar framskrida rätt bra så vi får hålla tummarna för att de blir färdiga inom en snar framtid.
Slutligen vill jag heller inte stöda ett företag som håller på med sån här skit och försöker brotta till sig copyrighten till ett spel som inte ens är deras. Stick och fis, Atari.
Vänta lite, en seriös studio som använder Unity?
Cities skylines är ju gjort i Unity och det är kanonbra så jag ser knappast det som ett problem.
Åfan. Unity har fått väldigt dåligt rykte efter att ha använts av folk som pumpar ut kubikkilometer skit med motorn.
tror på det först när jag ser det.
Det lär du göra, eftersom det är precis vad där står, att dom uppdaterar till nya motorn.
Börjar bli tråkigt med alla copypaste om hur dåliga vissa företag är, kvittar vilken glad nyhet det än är.
Med tanke på hur låg polygon count och utsmetade texturerna var i den trailern dom visade upp så är det otroligt mycket jobb som behöver göras om från scratch. för det är inte bara att lägga in alla assets till den nya motorn och Tada! allt ser prima ut. Men som sagt jag tror på det först när jag ser det.
Ja men nu har du ju utvecklat ditt svar och framstår inte som en copypaster bara för att, hade du utvecklat lite mer i ditt första inlägg hade inte folk missförstått dig.
Men annars Håller jag helt med dig.
Vänta lite, en seriös studio som använder Unity?
Cities skylines är ju gjort i Unity och det är kanonbra så jag ser knappast det som ett problem.
Åfan. Unity har fått väldigt dåligt rykte efter att ha använts av folk som pumpar ut kubikkilometer skit med motorn.
Cities: Skylines är ett bra bevis på att Unity är ett fantastiskt verktyg i rätt händer.
Parkitect utvecklas också i Unity. Tycker dock att det spelet nästan är för likt RollerCoaster... vilket kan vara både bra och dåligt.
De filmklipp man sett än så länge verkar ju dock lovande... men det är långt kvar ännu innan vi får se något spelbart.
Alltså, ändå sedan jag första gången spelade Slender så har jag märkt att det alltid är Unity-spel som ser sådär extra kassa ut.
Finns det något spel(i 3d) som drivs av Unity som är vackert?

monument valley

endless legend

rochard

cities skylines

firewatch

republique

ori and the blind forest

pillars of eternity
Ett gäng av dessa är ju även före unity 5, så det är ju inte direkt ett krav eller en silver bullet för ett snyggt spel, skit in skit ut.
Alltså, ändå sedan jag första gången spelade Slender så har jag märkt att det alltid är Unity-spel som ser sådär extra kassa ut.
Finns det något spel(i 3d) som drivs av Unity som är vackert?
Bra grafiker gör bra grafik, inte en bra motor. Sen har Unity kanske 20% sämre prestanda än vad som är normalt, men anledningen till att Unity-spel ofta ser "kassa" ut är för att Unity tillåter amatörer och folk med låg budget att göra kommersiella spel, då ser dom ofta sämre ut, det har inget med Unity i sig att göra.
subterranean homesick alien