Historien om miniguns i spel

Robot
Historien om miniguns i spel

Strunta i att miniguns är jätteoverkligt och njut av historielektionen.


Skägg.
10 Chambers
Historien om miniguns i spel

(För bra för att inte använda)


signatur
Medlem

Personligen så ogillar jag denna sorts vapen i spel. Dess enorma eldkraft gör oftast att dess skada minskas för att kompensera och då känns det bara som en ärtbössa med otrolig eldhastighet (i multyplayer åtminstone) Kopplat till eldkraften är den också för okontrollerbar i både hastighet och ammo-åtgång och bytes gärna ut mot en "assult rifle".

Dock är coolhets-faktorn oförneklig och såklart skall den finnas!


signatur

Submission is for the weak

Medlem

För övrigt gillar jag inte när miniguns använder av ensamma personer i spel när det ska vara verklighetstroende.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Vadå högst overkligt!?
Arnold kan!

Medlem

Doom gjorde det rätt med sin chaingun. Minigun i Worms (det första första, har ingen större relation till de övriga spelen) gillar jag också. Funkar prima att gräva gångar med. Annars är det väl inte mitt förstaval i spel. Jag är nog mer en rifle-människa.

Medlem

Hade glömt att minigunnen i första Unreal Tournament var så jäkla cool! Hur kunde de sabba den i uppföljarna. Ljudet äger ju

Inaktiv

Rule of cool. Gällande realism tycker jag nästan det är värre med omladdningsmekanismer där magasin som är halvfulla magiskt återgår till din totala mängd patroner. Jag längtar till den dag då ett magasin med 10 skott i som du slänger iväg också innebär en förlust om 10 skott.

Medlem
Skrivet av Mainman:

Vadå högst overkligt!?
Arnold kan!

Agreed!

Medlem

Man kan inte tala om miniguns utan att nämna Raubtier. Skitbra band för övrigt.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Rule of cool. Gällande realism tycker jag nästan det är värre med omladdningsmekanismer där magasin som är halvfulla magiskt återgår till din totala mängd patroner. Jag längtar till den dag då ett magasin med 10 skott i som du slänger iväg också innebär en förlust om 10 skott.

Du behöver inte längta. Arma 3, Red Orchestra 2, Insurgency, bara för att nämna några. I verkligheten slänger man dock inte magasin, utan man behåller dem. Så också i dessa spel, så det där magasinet med 10 skott kan komma till användning när du skjutit slut på resten av dina magasin.

Medlem

Roligt klipp, är min favoritbössa sen predator kom.

Medlem

Jag vill byta jobb med FPSRussia i en vecka...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Kul med spelhistoria men vet inte om jag går med på att den är totalt orealistisk. Kanske just GE Minigun-M134. Men tanken på en portabel Gatling gun är inte det minsta orealistisk. Och de flesta vapnen i klippen vi såg är inte Miniguns. Sen om det faktiskt är en bra idé är en helt annan sak.

Medlem
Skrivet av Manqs:

Kul med spelhistoria men vet inte om jag går med på att den är totalt orealistisk. Kanske just GE Minigun-M134. Men tanken på en portabel Gatling gun är inte det minsta orealistisk. Och de flesta vapnen i klippen vi såg är inte Miniguns. Sen om det faktiskt är en bra idé är en helt annan sak.

Hur är den realistisk för militärt infanteri bruk? Stora mängder ammo är tungt. Du kan inte ha lösa band eller kassetter eftersom den snabba matningen inte gör att du har lika stor feltolerans och om du skjutit ksp vet du hur lätt det trasslar sig. Så du måste ha ett en am väska plus ett externt batteri för att driva vapnet utöver vapnets enorma vikt. Den enorma eldhastigheten med den rekylen utan stöd gör att det blir ett helt kasst vapen och sätter du ner eldhastigheten på det lägsta kan du lika gärna ha en MG3.

Orealistiskt till den grad att det inte går? Nej självklart kan du ha den handhållen men då kan vi lika gärna kalla akan för infanteribruk för realistisk för att det tekniskt sett går att bära med sig en...

Medlem

Minigun med Amp i UT99. Det var verkligen episkt.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Rule of cool. Gällande realism tycker jag nästan det är värre med omladdningsmekanismer där magasin som är halvfulla magiskt återgår till din totala mängd patroner. Jag längtar till den dag då ett magasin med 10 skott i som du slänger iväg också innebär en förlust om 10 skott.

Trodde der var fallet, när jag först började spela skjutspel som yngre. Var därför ytterst sällan jag laddade om, utan om det var illa tvunget att ha fullt magasin så sköt jag resterande kulor in i närmsta vägg.
Kändes bättre än att bara "kasta" bort dem.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

1
Skriv svar