Sugen på en dokumentär om åren med Amiga?

Medlem

Helvete vad kul man hade med Amigan!


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem
Medlem

Cadaver!
https://youtu.be/VswPvqWozy4

Jösses vad tid jag la ner på det. Fullkomligen älskade det spelet.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Kommer aldrig att göra mig av med min Amiga 500! vart man ju grymt sugen på att lira Moonstone igen! Flames of freedom var ju oxå riktigt kul, Och Myth! Defender of the crown, osv! Helt klart den roligaste datorn på sin tid, Visst, Commendore C64 med Airborne Ranger var grymt

Medlem

Underbar maskin. Har en Amiga 1200 kvar hemma hos mina föräldrar. Verkligen synd att det gick åt pipan sen.

Många minnen. Skrev min examensarbete i slutet av gymnasiet som var just "Amigans historia och framtid". För ett tag fanns det fortfarande lite av en framtid med "Phase 5" som höll på med två prototyp modeller av ny Amiga modell som skulle ge ny kraft. En singel processor modell och en med fyra processorer. Tyvärr kursade de lite för tidigt. Sen var det operativ systemet som skulle uppdateras och bli modernare och nytt. Massa juridiska konflikter med mer, så det gick i stöpet det med. OS 4.0 kom sen, väldigt sent och AmigaONE. Men var väl alldeles för sent så det blev bara die-hard fans som gav sig hän till detta.
Tråkigt, men var väl mycket Commodores eget fel då de var rätt hårda med licensering och processer om inte mitt minne sviker mig helt. End of story

Medlem

Commodores Amiga500 var nog den maskin som gjorde att många ens började bry sig om att göra spel.
Jösses så många roliga timmar man hade men den här maskinen. Grym för sin tid.
Mig veterligen fanns det inte något som ens var i närheten för pris/prestanda och den stod sig i många år.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Åh, Rise of the dragon. Skulle det dyka upp en kickstarter på en spirituell uppföljare så skulle det vara risk att jag kom med på lyxfällan.

Medlem

Om ändå min Amiga såg ut som på bilden. Nu är den kraftig gul i alá nikotin i plasten.

Medlem

Får rysningar när jag ser klippen ovan. Tänk vad roligt man hade med Amigan. De dagarna och nätterna kommer aldrig åter.
Favoritspel jag minns.
Moonstone: Fasen va bra. Träskmonstret och jag var inte vänner.
Project X: Skjut och uppgradera.
Pirates Gold: Bästa piratspelet hittils. Ska det va så svårt att göra ett piratspel anno 2015, som är lika bra eller bättre?!
Agony: Grafiken!
Dune 2: Harkonnen förstörde alltid för mej.
Wings: Älskade det bara.
Eye of the beholder II: Oj va svårt, men ack så kul.
Beneath a steel sky: Vet inte vad, men roligt var det.
Dyna Blaster: 4st joysticks & spränga andra & sej själv.
It came from the desert: Minns stämmningen.
+ Många många fler som jag glömt namnet på.

Medlem

Cannon Fodder!

Hostages

North & South

Har så många roliga minnen från den tiden...


signatur

Nothing is power without Control

12
Skriv svar