Tales of Monkey Island kapitel två ute nu

Robot
Medlem
Tales of Monkey Island kapitel två ute nu

yup.

Medlem

"yup." vadå?

Måste säga att jag inte alls är ett fan av den nya grafiken. Som ett totalt ocharmigt, känslolöst Grim Fandango-spel.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

"yup." vadå?

Måste säga att jag inte alls är ett fan av den nya grafiken. Som ett totalt ocharmigt, känslolöst Grim Fandango-spel.

Det är lite av en vanesak. Det första jag körde i serien var MI3, och jag fullkomligt älskar den stilen.
Detta är inte lika charmigt, true, men det är fortfarande en skön stil med härlig dialog etc.

Körde klart Ep1 igår natt

Medlem

dags o testa nya då =D Kört alla M.I och älskar dem


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem

Jag gillar inte heller grafikmotorn dom använder, enligt mig nådde den grafiska stilen i serien sin höjdpunkt i del 3. Men vafan, man kan ju inte sitta och klaga på det, inte ofta man får nya bra äventyrsspel i dessa dagar.

Och grim är inte känslolöst, det är ett mästerverk. Slutet i grim är är förmodligen ett av mina bästa spelminnen.

Medlem

Som jag har längtat!
Ett modernt mästerverk trots att grafiken kanske inte är toppklass. Hade kanske hellre sett att de använt något åt samma håll som i MI 3, men varför klaga?
Och till er som inte har köpt det än: TVEKA INTE! Hjälp oss hålla liv i den sista klassiska point & click-serien!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Chapter 2 höll ganska duktigt samma kvalitéer som Chapter 1. Både på gott och ont, så de är bara att spana in en recension.

I want Murray!


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

1
Skriv svar