Trailer på Sonys rörelsekänsliga kontroll
Fruktansvärt ful demonstration. MEN, fan vad jag älskar hur dom dissar Wii.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Ser ut exakt som det man kan göra i Wii eller?
Missade du hela pressentation?
wii har alltid varit ett skämt, speciellt deras löjliga kontroll, där ja kan sitta o göra random rörelser och göra hole in one på tiger woods. Deras spelutbud är oxo ett skämt.
Men detta däremot ser grymt ut
Mmm gör random-rörelser och få hole in one i Tiger Woods PGA Tour 10 med MotionPlus så kan du när som helst bli miljonär som proffsgolfare, det lovar jag dig.
Tror knappast Sonys lilla efterapning är särskilt mycket bättre än Wiimote + mplus, det hela sitter i hur spelutvecklarna tolkar de värden de båda kontrollerna ger ut och det sköter bland annat Tiger Woods 10 RIKTIGT bra.
Däremot hoppas jag detta sätter lite mer press på tredjepartsutvecklare till Wii för att få ut lite vettiga spel, görs inte spelen ordentligt så kommer folk vända sig mer och mer till Sony, medan får vi seriösa spel som Red Steel 2 bland annat troligen blir så har dom fortfarande bra läge
Typ Natal ripoff?
dom båda presentera sina "motion" produkter på senaste e3, kan tänkas vara så att nån spion varit i farten och tjuvkikat, men å andra sida så är ps3ans kontroller mer lik wii än natal som är helt annorlunda, mer som eyetoy till playstation. så gällande din kommentar så är det fail hur eller, men ingen kan ju klandra dig för att försöka ialla fall.
wii har alltid varit ett skämt, speciellt deras löjliga kontroll, där ja kan sitta o göra random rörelser och göra hole in one på tiger woods. Deras spelutbud är oxo ett skämt.
Men detta däremot ser grymt ut
Okej, dem skulle kunna gjort Tiger Woods med 1:1 rörelser då det är möjligt med M+. Men då skulle spelet bli för svårt och bara tråkigt.. Om du nu menar PGA Tour 10?
Sedan så handlar tråden om Sony's nya kontroll, inte vad du tycker om Wii.
...med bättre precision.
This + fler registrerade rörelser.
Skillnaden mellan wiimoten och den här är väl snarast att den här kontrollen vet vart den befinner sig i rummet, det gör inte wiimoten, wiimoten vet bara hur den rör sig i rummet. Kameran ser exakt var i rummet ps3-kontrollern finns, vilket torde ge fler möjligheter än wiimoten eftersom den t ex inte kan jämföra sin position med en annan wiimote.
Nice trailer. Men jag måste få fråga vilka det är som skulle kunna tänka sig lägga ut pengar på Natal och Sonys rörelse kontroll? På konsol så sitter man med en handkontroll och lirar?
Skönare och bättre att sitta i soffan än att använda dessa? Men det finns nog folk som gillart.
Men jag måste få fråga vilka det är som skulle kunna tänka sig lägga ut pengar på Natal och Sonys rörelse kontroll? På konsol så sitter man med en handkontroll och lirar?
Skönare och bättre att sitta i soffan än att använda dessa? Men det finns nog folk som gillart.
Folk med inkomst och intresse kan nog tänka sig att köpa dessa rätt av och att sitta i soffan ger inte inlevelse på samma nivå som att faktiskt vara aktiv.
Därmed inte sagt att ALLT ska styras med viftande, vissa saker gör sig bättre med traditionella kontroller.
8)
Lägg ner de här viftkontrollerna. Det var kul 1 timme på Wii. Move on plz.
Men detta är inte samma sak som till wii din idiot. Kolla in presentationsvideon på gametrailers. Den som dom visade på E3. Tusen gånger mer precision och pricksäkerhet med denna än wii's motsvarighet.
Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2
ps3 pinnen är förvisso troligen mer precis (även natal tydligen kan vara rätt precis med en ligt eurogamer bl.a.) men att ha pinnar som wii och ps3 är begränsande också.
med natal så kan man få mer eller mindre gratis head tracking och lägga på rörelsekontroll ovanpå den vanliga handkontrollen.
ta t.ex strafening, inte så smidigt på konsol, särskillt om man ska skjuta samtidigt. med natal så kan man ha ett system där man lutar sig åt sidan för att strafea eller hukar sig något för att ducka.
eller tänk rainbow six med riktiga handgester för att skicka order till sina teammates..
möjligheterna är sjukt mycket större med natal imo, särskillt som den kommer funka till windows med.
och fyi, natal är igen ripoff och sjukt mycket mer avancerad än eye toy både hård- och mjukvarumässigt. eyetoy gjorde 2d blob tracking av klara färger, natal är i princip en motioncapture studio som sitter på tvn och som inte kräver några markeringar på användaren..