Jobbiga tankar

Medlem
Jobbiga tankar

Jag har ca 1 månad kvar innan jag går på föräldraledighet. Närmare bestämt 235,5 timmar av arbete. Sen väntar 9 månader med "ledighet" hemma med min lilla pojke. Ja det kommer ju bli rätt många timmar hemma med min lilla tjej också för den delen, hon är bara på förskolan 15 timmar i veckan.

Jag ska använda tiden till lite olika saker. Precis som förra gången då jag gick på föräldraledighet så hade jag anledning att fundera över mitt arbete och min nuvarande arbetsplats. Det blir liksom en naturlig paus där tankar och känslor kan få vila eller landa och då kan jag i lugn och ro bestämma mig för om jag ska se mig om eller om jag vill gå tillbaka.

Fördelen som sjuksköterska är ju att det finns många olika typer av jobb jag kan söka och många olika typer av arbetsplatser. Där jag är idag är fantastiskt. Det är bra kollegor och det är trevliga arbetsuppgifter, men med snart 5 år i branschen är det inte fel att fundera på alternativen.

Jag har kollegor som lämnar Region Skåne för andra arbetsgivare och det är lätt att dras ner när jag hör alla fördelar med ökad semester och andra förmåner och till på köpet en hiskelig löneökning! Sånt vill jag också få ta del av!!

Något som jag tror hade varit spännande är ju att arbeta inom skolan. Skolsköterskan tänker jag har ett någorlunda fritt arbete och att arbeta med ungdomar är ju fantastiskt! Med min erfarenhet från ungdomsmottagningen och med min spetskompetens inom ämnet sexualitet och hälsa så tror jag att jag hade varit en vinnare inom skolans värld. Tänk att få ansvara för sexualundervisningen och verkligen få ge något som så många ungdomar suktar efter och som så många aldrig får. BRA SEXUALUNDERVISNING!

Kein photos... nur text... over and out

#blogg

Jobbiga tankar

Det är alltid bra att fundera över livet och vilket väg man vi gå. Det är först när livet stagnerar som man bör vara riktigt uppmärksam.

Du kommer säkert hitta toppenjobb i framtiden


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Att jobba inom skolan kan bitvis vara extremt frustrerande med omotiverade, bråkiga och ibland elaka barn. Dock är känslan oöverträffad när man väl lyckas fånga deras intresse, se det lilla ljuset som går upp för dem och att de förstår samt tycker att det är kul. På de två år som jag jobbade inom skolväsendet så var dessa stunder de allra bästa och jag kommer nog alltid minnas dem.

Angående sexualundervisning så vore det väl ypperligt att ta in en sjuksköterska istället för biologiläraren? Det hade gett så otroligt mycket mer att få reda på detta av en kvalificerad expert än en 50+ lärare som i stort sett bara lär en om alla dåliga könssjukdomar. ^^


signatur

Submission is for the weak

1
Skriv svar