Cities: Skylines – de häftigaste byggnaderna till din stad!

Robot
Cities: Skylines – de häftigaste byggnaderna till din stad!
Medlem
Cities: Skylines – de häftigaste byggnaderna till din stad!

Köpte det i morse tillsammans med Pillars of Eternity, om jag nu bara hade tid att sitta framför datorn...

Medlem

Detta spel kan jag varmt rekomendera. Har redan suttit i 18h.
EA se och lär.

Snart 70 timmar och kan inget annat än rekommendera. Lite olyckligt med gårdagens uppdatering men Colossal Order var snabba med att återställa till gamla versionen.

Om ändå EA kunde förstå...


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

Det här spelet verkar ju vara helt otroligt! Äntligen ett spel som får det att pirra lite i magen!

Medlem

Kommentarerna är övertygande. Men jag har The Witcher II att klara ut innan GTA V släpps.

Inaktiv

Ehm ska inte Globen ligga i gbg?


signatur

Macintosh, grunden till PC gaming!

Medlem

Vill snarare ha Scandinavium, Ullevi, G Ullevi, Skansen lejon och kronan samt lite andra goa byggnader.

Medlem
Skrivet av Zibbit:

Vill snarare ha Scandinavium, Ullevi, G Ullevi, Skansen lejon och kronan samt lite andra goa byggnader.

Brucan på Ullevi hade inte vart fel!


signatur

-It takes a lot to laugh but a train to cry-

Medlem

Känns lite som Paradox haft en räääätt bra Q1 2015.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Vad är poängen med det här spelet? Bygga modellstad? Har iallafall lite förståelse för Minecraft, där man kan bygga lite vad-som-helst, men vad går detta egentligen ut på?

Säger inte att det är något fel eller så, vet att det inte är min typ av spel, men vad är det som gör det här så omåttligt populärt? Finns det något slags spelläge, eller är det bara att bygga massa hus i sig?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ender:

Vad är poängen med det här spelet? Bygga modellstad? Har iallafall lite förståelse för Minecraft, där man kan bygga lite vad-som-helst, men vad går detta egentligen ut på?

Säger inte att det är något fel eller så, vet att det inte är min typ av spel, men vad är det som gör det här så omåttligt populärt? Finns det något slags spelläge, eller är det bara att bygga massa hus i sig?

Som de flesta andra city builders handlar det om att bygga stora städer men samtidigt göra alla som bor där nöjda.


signatur
Medlem
Skrivet av Ender:

Vad är poängen med det här spelet? Bygga modellstad? Har iallafall lite förståelse för Minecraft, där man kan bygga lite vad-som-helst, men vad går detta egentligen ut på?

Säger inte att det är något fel eller så, vet att det inte är min typ av spel, men vad är det som gör det här så omåttligt populärt? Finns det något slags spelläge, eller är det bara att bygga massa hus i sig?

Du drar vägar och markerar var vilka typer av byggnader får byggas (bostad, affär, industri/kontor). Det är hela grunden.

Det finns inget sätt att vinna spelet så slutmål sätter du själv - de flesta vill bygga en så stor stad som möjligt. Hinder i din väg där är ekonomi, trafik, invånarnöjdhet, brottslighet och andra faror, utbildning, m.m. Alla de olika systemen erbjuder både fördelar och nackdelar och det finns dussintals sätt att tackla alla olika scenarion. Så det finns en stor mängd utmaningar på vägen och det är väldigt kul att se sin egen stad frodas och växa fram samtidigt som man tar sig förbi problem på vägen - trafik och pengar är de två största.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Som de flesta andra city builders handlar det om att bygga stora städer men samtidigt göra alla som bor där nöjda.

Skrivet av Sebbepojken:

Du drar vägar och markerar var vilka typer av byggnader får byggas (bostad, affär, industri/kontor). Det är hela grunden.

Det finns inget sätt att vinna spelet så slutmål sätter du själv - de flesta vill bygga en så stor stad som möjligt. Hinder i din väg där är ekonomi, trafik, invånarnöjdhet, brottslighet och andra faror, utbildning, m.m. Alla de olika systemen erbjuder både fördelar och nackdelar och det finns dussintals sätt att tackla alla olika scenarion. Så det finns en stor mängd utmaningar på vägen och det är väldigt kul att se sin egen stad frodas och växa fram samtidigt som man tar sig förbi problem på vägen - trafik och pengar är de två största.

Aaah, ok, så det är iallafall mer än "bara" bygga då. Blev aldrig av att jag spelade SimCity och liknande, men jag misstänkte väl att det var något i den stilen

1
Skriv svar