Varning: Pillars of Eternity-bugg raderar din karaktärs färdigheter

Robot
Varning: Pillars of Eternity-bugg raderar din karaktärs färdigheter

Hyllade rollspelet inte utan otäcka buggar.


Medlem
Varning: Pillars of Eternity-bugg raderar din karaktärs färdigheter

Fick en bug i kungaborgen, som gjorde så att spelet crashade när man gick utomhus. Alla mina sparfiler var sparade där så jag fick börja om från början igen med en ny gubbe.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Aj då, bäst att spara flera saves med jämna mellanrum.

Releasehästryttare

Spelat det några timmar , och är så jävla less på combaten i detta spelet , ofta så står ens partner bara och tittar på närmaste vägg när man är i combat.

Sankar divinity original sins combat.

Medlem
Skrivet av Devan:

Spelat det några timmar , och är så jävla less på combaten i detta spelet , ofta så står ens partner bara och tittar på närmaste vägg när man är i combat.

Sankar divinity original sins combat.

Du får ju mikrohantera dina karaktärer för jämnan. Jag håller dock med dig - jag saknar också det turbaserade systemet från Divinity: Original Sin. Det fungerade riktigt bra.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Releasehästryttare
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Devan:

Spelat det några timmar , och är så jävla less på combaten i detta spelet , ofta så står ens partner bara och tittar på närmaste vägg när man är i combat.

Sankar divinity original sins combat.

Du får ju mikrohantera dina karaktärer för jämnan. Jag håller dock med dig - jag saknar också det turbaserade systemet från Divinity: Original Sin. Det fungerade riktigt bra.

MM hade heldre spelat en stor expantion till divinity än detta, divinity såg dessutom bättre ut visuelt.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Devan:

Spelat det några timmar , och är så jävla less på combaten i detta spelet , ofta så står ens partner bara och tittar på närmaste vägg när man är i combat.

Sankar divinity original sins combat.

Tror du missuppfattat konceptet. Pillars of Eternity har "party-based combat", vilket innebär att tanken är att du ska styra alla medlemmar i gruppen i strid, inte bara din egen. Det är förstås fine om du inte gillar det, men vi är många som väntat på att denna typ av spel ska göras igen.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Devan:

Spelat det några timmar , och är så jävla less på combaten i detta spelet , ofta så står ens partner bara och tittar på närmaste vägg när man är i combat.

Sankar divinity original sins combat.

Tror du missuppfattat konceptet. Pillars of Eternity har "party-based combat", vilket innebär att tanken är att du ska styra alla medlemmar i gruppen i strid, inte bara din egen. Det är förstås fine om du inte gillar det, men vi är många som väntat på att denna typ av spel ska göras igen.

Yep! Det här spelet är precis vad man väntat på sedan Baldurs Gate 2.

Medlem

Finns även en bugg som gör att om spelet sparas med en karaktär ifrån ditt party utanför bilden så riskerar han att bli en vit skugga och kan inte längre göra något. Vilket gör att rangers ligger i riskzonen p.g.a. sitt pet som tydligen hamnar utanför skärmen :).

Medlem

Jag testade att framkalla den här buggen. Jag blev av med alla mina active effects, utom de jag fick av min cloak, när jag dubbelklickade på en rustning. Så drag and drop är det som gäller för byte av utrustning för tillfället.

Medlem

Har stött på en del småbuggar, men inget allvarligt. Är överlag väldigt nöjd med spelet.

Medlem

Om man använder den spell med wizard som tar fram en stav och sparar när den är igång och sedan laddar så blir staven kvar... Men du slåss med knytnävarna och kan inte byta vapen. Blev tvungen att ladda en tidigare save.

Medlem
Skrivet av Devan:

Spelat det några timmar , och är så jävla less på combaten i detta spelet , ofta så står ens partner bara och tittar på närmaste vägg när man är i combat.

Sankar divinity original sins combat.

Dina partners har ingen egen combat-AI så du måste ge dem attack-kommandot och microanvända deras skills/spells.

Medlem

En bugg där ens inhyrda medhjälpare i Stronghold alltid är obetalda. Känner mig snål

Medlem

Gillar stridssystemet. Precis som i BG 2 och även i xcom apocalyps fungerar det ypperligt, blir mer flyt i spelet, och mer taktiskt, positionerna blir väldigt viktiga.

Medlem

Inte upptäckt mer än någon bugg där jag inte kan komma in i en dörr men det fanns annan väg in så det var lugnt. Galet kul spel och värdig arvtagare till BG! Äntligen spel som bygger på gameplay mer än grafik...

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Devan:

Spelat det några timmar , och är så jävla less på combaten i detta spelet , ofta så står ens partner bara och tittar på närmaste vägg när man är i combat.

Sankar divinity original sins combat.

Tror du missuppfattat konceptet. Pillars of Eternity har "party-based combat", vilket innebär att tanken är att du ska styra alla medlemmar i gruppen i strid, inte bara din egen. Det är förstås fine om du inte gillar det, men vi är många som väntat på att denna typ av spel ska göras igen.

Jag förstår konceptet men om fienden man har sagt åt de att anfalla teleporterar sig ([spoiler shadow]) så bestämmer sig karaktären direkt att inte göra något utan står kvar.
En annan sak, som hör till kontrollerna av karaktärerna men inte hur AIn fungerar, är att om en karaktär man har selectat dör så de-selectar den inte karaktären utan den selectar automatiskt PC vilket i sin tur kan orsaka orders för fel gubbe.

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Fick en bug i kungaborgen, som gjorde så att spelet crashade när man gick utomhus. Alla mina sparfiler var sparade där så jag fick börja om från början igen med en ny gubbe.

Den buggen har jag också fått, jag väntar på patchen och hoppas på det bästa. Det fanns några idéer om att ta bort "Antialiasing" men det funkade inte för mig.

Medlem

Buggiga spel ska inte accepteras och framförallt inte allvarliga buggar. Tycker FZ borde gå in och ändra om betyget till en 1 på det här spelet och Bloodborne. Något drastigt, men ändå

Medlem

Japp, ranger/pet buggen fick jag så nu kan jag inte komma ut ur området jag är i.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

alltså måste säja att spelet är bra men det betyg som det har fått tycker jag inte att det förtjänar, absolut inget nyskapande överhuvudtaget. Väldigt besviken på mitt köp faktiskt

Medlem

Har inte stött på några större buggar. Dock all gear jag plockade upp försvann men ladda en sparris och det fixade sig

Men vafan. Nu klarade ja spelet 25h30m... och då har jag sidequestat som fan, o läst all jäkla lore ja kommit över. Låter kanske klyschigt, men ja trodde de skulle va längre. De där 70+ timmarna alla pratar om, jäääklar med sidequest det måste finnas som ja missade. Att jag är en genuin BG-räv skyndande säkert på det en hel del dock ska tilläggas.

Bra spel, intressant story men ojämn svårighetsnivå.

Medlem

hmm blev av med primary vapen på min main fighter bara försvann ut i tomma luften och satt o fundera en stund varför det tog så lång tid att ta kål på en nisse duh.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

btw ifall man ställt in att man ska kunna gå in i sin kista hela tiden även under spelets gång tips kolla där ifall ni råkat kollra bort grejer dit vilket jag också märkte lol.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

phi
Medlem
Skrivet av Soothsayer:

Men vafan. Nu klarade ja spelet 25h30m... och då har jag sidequestat som fan, o läst all jäkla lore ja kommit över. Låter kanske klyschigt, men ja trodde de skulle va längre. De där 70+ timmarna alla pratar om, jäääklar med sidequest det måste finnas som ja missade. Att jag är en genuin BG-räv skyndande säkert på det en hel del dock ska tilläggas.

Bra spel, intressant story men ojämn svårighetsnivå.

Kanske är dags att dra upp svårighetsgraden från normal till Path of the Damned och åtminstone Expert Mode som oss andra infinity Engine-veteraner.

Har ca 30 timmars spelande och har väl knappt tagit mig igenom halva spelet ännu. Det har blivit ett par reloads kan jag väl tillägga.

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Fick en bug i kungaborgen, som gjorde så att spelet crashade när man gick utomhus. Alla mina sparfiler var sparade där så jag fick börja om från början igen med en ny gubbe.

Det finns två olika fixar till det där. Det ena är att du teleporterar till en annan ort via fusk, det andra att du öppnar din sparfil via ett zip-program, och sedan raderar Raedric_Ext filerna.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Soothsayer:

Men vafan. Nu klarade ja spelet 25h30m... och då har jag sidequestat som fan, o läst all jäkla lore ja kommit över. Låter kanske klyschigt, men ja trodde de skulle va längre. De där 70+ timmarna alla pratar om, jäääklar med sidequest det måste finnas som ja missade. Att jag är en genuin BG-räv skyndande säkert på det en hel del dock ska tilläggas.

Bra spel, intressant story men ojämn svårighetsnivå.

Kanske är dags att dra upp svårighetsgraden från normal till Path of the Damned och åtminstone Expert Mode som oss andra infinity Engine-veteraner.

Har ca 30 timmars spelande och har väl knappt tagit mig igenom halva spelet ännu. Det har blivit ett par reloads kan jag väl tillägga.

Haha yes kör också på svåraste. Massa reload... Hela tiden. I love it.

Skrivet av Achtung:
Skrivet av phi:
Skrivet av Soothsayer:

Men vafan. Nu klarade ja spelet 25h30m... och då har jag sidequestat som fan, o läst all jäkla lore ja kommit över. Låter kanske klyschigt, men ja trodde de skulle va längre. De där 70+ timmarna alla pratar om, jäääklar med sidequest det måste finnas som ja missade. Att jag är en genuin BG-räv skyndande säkert på det en hel del dock ska tilläggas.

Bra spel, intressant story men ojämn svårighetsnivå.

Kanske är dags att dra upp svårighetsgraden från normal till Path of the Damned och åtminstone Expert Mode som oss andra infinity Engine-veteraner.

Har ca 30 timmars spelande och har väl knappt tagit mig igenom halva spelet ännu. Det har blivit ett par reloads kan jag väl tillägga.

Haha yes kör också på svåraste. Massa reload... Hela tiden. I love it.

Var försiktig bara, jag tänkte "åh ja undrar vad nästa kapitel av spelet kommer handla om" det kom inget kapitel 2. Försöker sola med munk på svåraste (brukar vara en halvkass klass). Nu börjar de likna något, oklart om de är möjligt (för mig), har nog i genomsnitt 20-30 reloads per encounter.

1
Skriv svar