Streamingtjänsten Onlive stänger ner – Sony köper patent

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Propy:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av Frux:
Skrivet av Törstig:

Sony kommer inte ha en chans i den här verksamheten. Google, Amazon och Microsoft är ljusår före Sony i molnteknik och framförallt infrastruktur.

Finns ju ingenting som hindrar Sony från att upphandla infrastruktur från Google, Amazon eller Microsoft om de tror att det blir bättre och billigare. Inget som behöver synas för slutkunden.

Hahaha.. Ni är väl för söta.

Upphandla infrastruktur...hahha... Sony äger ingenting och de har ingenting att komma med. Det finns ingen som vill hjälpa dem att se mer hjälplösa ut än de redan är.

Varför hatar du Sony? Äger du en krysslåda?

Måste man hata Sony för att man gillar MS? Är det religioner vi pratar om?

Strunta nu i att bråka och var istället glada för att Malmö gick upp i både SHL och Allsvenskan!

För en del är det religion.

Törstig tydligen hatar Sony trots att han vet att han skulle kunna googla på PS Now och se att Sony har en streamingtjänst som fungerar på nyare system som surfplattor, TV apparater, konsoler och mobiltelefoner.

Lul

Aldrig förstått mig på den här love/defend mentaliteten folk har för själlösa multimiljard företag, som troligtivs skulle försöka sälja mosad sälunge på burk om de kunde komma undan med det.

Sony är för mig lite som Mac, väldigt överskattade men som mycket tack vare sitt namn och sina fanatiska följare, kan leva länga på gamla meriter.

Den här gången är det väl kanske snarare konkurrentens inkometens som är avgörande. PS4 må vara en rätt dassig konsol men den är fortfarande bättre än xbox1 och Wii U spelar i en annan liga, så... win by default... yay?... Tja om nu inte hela företaget hinner konka innan den här generatione är över dvs....

Men folk blir säkert intresserade av deras nya 4k TV, när man snart kan spela streamade spel i ännu sämre bildkvalite än deras soppiga konsol xD.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Propy:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av Frux:
Skrivet av Törstig:

Sony kommer inte ha en chans i den här verksamheten. Google, Amazon och Microsoft är ljusår före Sony i molnteknik och framförallt infrastruktur.

Finns ju ingenting som hindrar Sony från att upphandla infrastruktur från Google, Amazon eller Microsoft om de tror att det blir bättre och billigare. Inget som behöver synas för slutkunden.

Hahaha.. Ni är väl för söta.

Upphandla infrastruktur...hahha... Sony äger ingenting och de har ingenting att komma med. Det finns ingen som vill hjälpa dem att se mer hjälplösa ut än de redan är.

Varför hatar du Sony? Äger du en krysslåda?

Måste man hata Sony för att man gillar MS? Är det religioner vi pratar om?

Strunta nu i att bråka och var istället glada för att Malmö gick upp i både SHL och Allsvenskan!

För en del är det religion.

Törstig tydligen hatar Sony trots att han vet att han skulle kunna googla på PS Now och se att Sony har en streamingtjänst som fungerar på nyare system som surfplattor, TV apparater, konsoler och mobiltelefoner.

Lul

https://www.youtube.com/embed/RBsnGZ64VJI

Aldrig förstått mig på den här love/defend mentaliteten folk har för själlösa multimiljard företag, som troligtivs skulle försöka sälja mosad sälunge på burk om de kunde komma undan med det.

Sony är för mig lite som Mac, väldigt överskattade men som mycket tack vare sitt namn och sina fanatiska följare, kan leva länga på gamla meriter.

Den här gången är det väl kanske snarare konkurrentens inkometens som är avgörande. PS4 må vara en rätt dassig konsol men den är fortfarande bättre än xbox1 och Wii U spelar i en annan liga, så... win by default... yay?... Tja om nu inte hela företaget hinner konka innan den här generatione är över dvs....

Men folk blir säkert intresserade av deras nya 4k TV, när man snart kan spela streamade spel i ännu sämre bildkvalite än deras soppiga konsol xD.

Skulle inte säga att Wii U är i en helt annan liga då den ligger på samma plats på som X1 just nu men om några månader mest troligt ligger efter.

Sonys tv-apparater är av mycket bra kvalité när du går upp i prisklass. En stor fördel är att många modeller har en game mode som minskar input delay väldigt mycket och det är perfekt om man vill spela på sin 4K tv.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Intressant är ju att Sony redan har köpt en annan streamingtjänst, Gaikai, för några år sen. Undrar om Onlive har några patenterade lösningar som är väldigt mycket bättre än Gaikai's var, eller om det handlar om ett strategiskt köp för att hindra något annat bolag.

Medlem

Just ja, Onlive, det kommer jag.. knappt ihåg att det existerade bara. Hade helt glömt bort att det fanns tjänster som försökte strömma spel, haha.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Skulle inte säga att Wii U är i en helt annan liga då den ligger på samma plats på som X1 just nu men om några månader mest troligt ligger efter.

Sonys tv-apparater är av mycket bra kvalité när du går upp i prisklass. En stor fördel är att många modeller har en game mode som minskar input delay väldigt mycket och det är perfekt om man vill spela på sin 4K tv.

Det jag menade var väl att Nintendo kör mer sin egna grej, medans MS och Sony är mer i direkt konkurrens med varandra. Enda som kan röra om i den grytan är väl eventuellt om steam-machines får något genomslag, men känns rätt osäkert än så länge.

Tror säkert deras TV-apparater kan vara riktigt schyst att lira på, har själv börjat kolla efter ny TV och Sony verkar vara ett rätt bra val. (Edit: och då vill man väl inte slösa massa stålar på en sådan TV genom att lira streamade spel, där man får både usel responstid och bildkvalite)

Har dock inte lika stor koll där som med dator skärmar, vet att Samsung ska komma snart med någon oled 4k TV, dock lär väl den vara svindyr och ha massa barnsjukdommar, så känns knappast lönt att tänka på just nu. Plus det företaget styrs väl knappast av några helgon heller ho ho.

Sen det stora problemet med ny grym 4k TV, som även har fullt stöd för 60hz, är ju att man inte kan nyttja dem för fem öre, speciellt inte i Sverige. Enda är väl om man nu råkar ha en väldigt kraftfull dator kopplad till den. Fast även där så föredrar jag i många fall att lira i 2k med högre framerate och responstid istället.

Alternativt kanske skaffa en riktigt bra 1080p tv med 120hz.. eller kanske 3st =D. Borde kanske gå att få tag på några 40" nu billigt så man kan lira surround... =P

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av dmn:
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av AstroCreep:
Skrivet av resoLehT:

Varsågod till tipset...

Det är nog fler personer än du på Internet som har läst denna nyhet någonstans.

..men kanske juste om FZ ger cred till tipsarna för deras del....

Det är ingen som bryr sig om vem som tipsat.

Precis. De enda som bryr sig om tipstack är de som själva tipsat pga de får så jävla lite uppmärksamhet i livet att de måste påpeka att de inte fått något tipstack.

*går och poppar popcorn*

För min del var det intressant om dom överhuvudtaget tittat på mitt tips eller sket i det (det gick 24 timmar mellan tipset och artikeln). Det är ju inte så motiverande att komma med tips om dom inte bryr sig, nyheten hade jag ju redan läst på annat håll (feber.se)...

12
Skriv svar