Napoleon: Total War i februari nästa år

Medlem

Hur kan de vara så oförskämda, att de påbörjar ett nytt spel i serien utan att fixa det gamla. Fy fan säger jag bara.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

säger samma sak som många här inne: fixa empire först för helvete.

Inaktiv
Skrivet av Saxit:

Men visst, Empire var en stor besvikelse men det har nog lika mycket med tidsperioden att göra som med buggarna; det blir för lite trupp-variation i den eran helt enkelt.

Truppvariation är ett av de små problemen som enligt mig inte har någon större inverkan på spelet överlag. Speciellt då de införde sjöslag som tillför variation på ett helt annat sätt. Napoleon utspelar sig i slutet av Empire: Total War, så skillnaden i historiska enheter för det spelet är små.

För mig är kampanjen det bästa med spelet, jag älskar strategi. Det är tyvärr också ETW svagaste sida, på grund av AI:n.

Tråkigt att man inte kan köra kampanj mot andra spelare. De har pratat om men inte verkar komma till skott ännu. Synd att inget av förhandsinfon om Napoleon Total War tog upp möjligheter till multiplayer utöver battles.

Medlem

Skrämmande ögon han hade i trailern...

Medlem

fixa ETW först sen kan ni ge er på Napoleon.

(lite fler gratis enheter skulle inte sitta helt fel heller)


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Frågan är nu om man får spela som Sverige i detta spel också... Även vi deltog ju i kriget mot Napoleon!


signatur

Metal is best served heavy.

Inaktiv
Skrivet av Saxit:

Kanske dags att börja fundera på hur spelutveckling fungerar? Det är ju knappast som så att alla anställda på CA sitter med buggfixar. Det betyder att resten måste ha något att göra också för inget företag vill ju ha folk som bara sitter och rullar tummarna. Troligtvis är där ett litet team som sysslar med buggarna medan resten sysslar med annat.

Det kanske jag redan gör? Vem har inte suttit på muggen och funderat ut hur sitt eget spel skulle vara. Men så pass casual gamer är jag inte att jag inte fattar hur ett spel produceras, samt tycker jag att jag har tillräckligt många spel under bältet för att veta att här kan ta mig fan det blivit bättre. Sätter CA bara 10% av sina kodare på bugg fixar och sen resten på en sequal kan ju dom dra något gammalt över sig. Det är helt inte acceptabelt, jag har sett amatör patchning ske fotrare än detta.

Detta är ett l4d stunt helt enkelt utan att änns leverera ett spel som funkar ordentligt.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Läste på deras forum i tråden som meddela spelet. Tråden var fylld av en överväldigande negativitet


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Hoppas verkligen alla seriösa konsumenter bojkottar detta skitspel i framtiden. Hur spelen kan få så höga betyg i recensionerna kan man verkligen fråga sig. Min teori är att CA är väldigt frikostiga på nåt sätt.

Medlem
Skrivet av matte89:
Skrivet av Saxit:

Kanske dags att börja fundera på hur spelutveckling fungerar? Det är ju knappast som så att alla anställda på CA sitter med buggfixar. Det betyder att resten måste ha något att göra också för inget företag vill ju ha folk som bara sitter och rullar tummarna. Troligtvis är där ett litet team som sysslar med buggarna medan resten sysslar med annat.

Det kanske jag redan gör? Vem har inte suttit på muggen och funderat ut hur sitt eget spel skulle vara. Men så pass casual gamer är jag inte att jag inte fattar hur ett spel produceras, samt tycker jag att jag har tillräckligt många spel under bältet för att veta att här kan ta mig fan det blivit bättre. Sätter CA bara 10% av sina kodare på bugg fixar och sen resten på en sequal kan ju dom dra något gammalt över sig. Det är helt inte acceptabelt, jag har sett amatör patchning ske fotrare än detta.

Detta är ett l4d stunt helt enkelt utan att änns leverera ett spel som funkar ordentligt.

Det har kanske med publishern att göra? CA har aldrig (afaik) till något tidigare spel gett ut mer än två patchar innan de släppt en expansion (som patchade ännu mer + introducerade nya buggar), pga att Activision aldrig gav dem pengar för mer än två patchar och Sega verkar inte vara bättre.

Men visst är det tragiskt när spelutvecklare inte stödjer sina egna produkter.

Inaktiv

Förvånad, fast tvärtom.

Skrivet av Saxit:
Skrivet av matte89:
Skrivet av Saxit:

Kanske dags att börja fundera på hur spelutveckling fungerar? Det är ju knappast som så att alla anställda på CA sitter med buggfixar. Det betyder att resten måste ha något att göra också för inget företag vill ju ha folk som bara sitter och rullar tummarna. Troligtvis är där ett litet team som sysslar med buggarna medan resten sysslar med annat.

Det kanske jag redan gör? Vem har inte suttit på muggen och funderat ut hur sitt eget spel skulle vara. Men så pass casual gamer är jag inte att jag inte fattar hur ett spel produceras, samt tycker jag att jag har tillräckligt många spel under bältet för att veta att här kan ta mig fan det blivit bättre. Sätter CA bara 10% av sina kodare på bugg fixar och sen resten på en sequal kan ju dom dra något gammalt över sig. Det är helt inte acceptabelt, jag har sett amatör patchning ske fotrare än detta.

Detta är ett l4d stunt helt enkelt utan att änns leverera ett spel som funkar ordentligt.

Det har kanske med publishern att göra? CA har aldrig (afaik) till något tidigare spel gett ut mer än två patchar innan de släppt en expansion (som patchade ännu mer + introducerade nya buggar), pga att Activision aldrig gav dem pengar för mer än två patchar och Sega verkar inte vara bättre.

Men visst är det tragiskt att spelutvecklare inte kan stödja sina egna produkter.

Paradox stödjer sina titlar så släng inte skit på alla utvecklare


signatur
Medlem

Riktigt dålig stil tycker jag. Jag har suttit och väntat på multiplayer kampanjen sedan spelet släpptes. AIn är inte heller den bästa, varför fixar de inte till spelet innan de påbörjar med något nytt ?

Jag kommer definitivt inte att köpa deras spel då CA har sjunkit i mina ögon.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Paradox stödjer sina titlar så släng inte skit på alla utvecklare

Det var inte riktigt meningen. Jag redigerade mitt inlägg så det blev rätt.

Inaktiv

HOI3 är ju buggit som satan, men paradox släpper expansioner av vad fansen begär. Typ all EU3 expansioner är ett resultat av feedback på deras forum, samt är dom prisvärdiga.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Napoleon var diktator, får man prova på att leka med andra saker än människoliv?

Inaktiv

Suck...
Kommer kankse bli ett köp för mig.
Alll saker som verkade så lovande i etw trailern försvann. Att man kunde sätta ut olika
staket/hinder och skydda sig bakom dem verkade ju grymt. Men nej, det kan man inte ens göra i CUSTOM battle. Där var alla kartor plana, tråkiga, och utan byggnader.

Medlem

Jag har sedan Medieval 1 demot varit en stark förespråkare för CA och TW serien. Empire var för mig riktigt efterlängtat och ett av de få spelen på många år som gett mig den där "pirr i magen" känslan när jag väntat på det.

Spelet kom, var buggigt och med dålig spelkänsla, inte närheten samma djup som jag hade blivit ledd att tro, med ett enormt fokus på Storbritannien.

Patcherna har hjälpt, men inte på långa vägar så mycket som skulle behövts, och det är inte ofta jag rör spelet längre, man blir bara deprimerad. Vet att man inte bör tro på hype men Empire var ändå mils avstånd från den, och nu kommer N:TW som en pungspark på posten.

CA kommer inte få se mer av mina pengar, tyvärr, och detta från någon som köpt alla deras tidigare TW titlar.

Medlem
Skrivet av Aeschylus:

[....] med ett enormt fokus på Storbritannien[....]

Hoppas att Napoleon också blir så, Frankrike mot Storbritannien - mumma.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

12
Skriv svar