Ligger pc-versionen av GTA V på sju DVD-skivor?

Jag som tyckte 3 skivor till Diablo 2 (PC) var många skivor när det begav sig.

Inaktiv

"Riven the sequel to Myst" hade väl 5-6 cd skivor vill ja minnas.

Medlem
Skrivet av Raid25:

Wing Commander 4, sex stycken CD skivor

Det var ett jäkla bra spel det där!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Police quest 4 swat, 4 skivor.
BG 1 och 2 plus exp, samlingsbox 4 skivor.

Medlem
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av Tobbe:

Hur svårt hade de varit att trycka in en 1 blu-ray skiva där i högen?

Visserligen så är bluray ovanligt på PC, skivspelare överhuvudtaget är inte helt vanligt längre.
Men annars så vore det definitivt det bättre alternativet.

Dom kan väl leverera spelen på USB-minnen istället tycker jag, för dom som fortfarande vill ha fysiska utgåvor. Ett sådant får ju lätt plats i ett klassiskt DVD-fodral.

Ingen av mina vänner har en optisk läsenhet i sina nya datorer, så det lutar mer och mer åt digital nerladdning för dom flesta gejmers jag känner i alla fall.


signatur
Medlem

X-files hade 7 skivor också.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Godofcheese:

UT2004 fat-box versionen
6 CD skivor, nog det största jag har köpt i cd mängd

Den var episk!

Hade glömt att jag också hade denna! Klassiker i skivmängd!

ELF
Medlem

Får känslan av att det kommer gå snabbare att ladda ned via Social Club om det går att göra det. För det tar ju inte lite tid att installera med DVD.

Mer blueray åt folket or gtfo


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

KoP
Medlem
Skrivet av eatem:

Fick en kort flashback av Monkey Island II på Amigan, har för mig att det var på 14 disketter. "Please insert disc 2".

I alla fall så tycker jag det är bra att de släpper ut de på skiva såhär, en del (som mig) har fortfarande pissdåligt internet. Bra att alternativet finns.

Det var därför man införskaffade en hårddisk till Amigan för spel som MI och Willy Beamish. Vill dock minnas att 120mb hårddisken kostade skjortan plus en arm på den tiden.

KoP
Medlem

Beneath a steel sky. 15 st. 3.5" disketter.

Medlem
Skrivet av KoP:

Beneath a steel sky. 15 st. 3.5" disketter.

www.singlebuttonjoystick.com/wp-content/uploads/2011/07/Benea...

Attans! Trodde jag skulle få säga det så talar du om det i sista kommentaren x)
Precis som någon annan sa... smått irriterande när nån av dem börja krångla

Usb idén tycker jag var smart. En del har inte optisk läsare längre men usb port har nog alla Dessutom är de väl bakåt kompatibla hela vägen?

Medlem

Varför kör PC med DVD skivor fortfarande, varför inte Bluray?!?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Varför kör PC med DVD skivor fortfarande, varför inte Bluray?!?

För att det mesta laddas ned nu för tiden.

Medlem
Skrivet av Darkflow:

Sluta gnäll om CD skivor . Var glade att spelet inte ligger på floppydiskar.

Sluta gnäll om floppydisketter.

Var glad att det inte var kassettband, en laddningstid på 20-30 minuter var mer regel än undantag.
Hade man otur så blev det error på slutet och då fick man plocka fram en liten skruvmejsel och justera tonhuvudet på bandspelaren, spola tillbaka och börja från början (och hålla tummarna)

Fejjangenerationen här inne kan ju googla på kassettband.

Medlem

DVD skivor, PC master race

Inaktiv

Spel borde börja släppas på READ-ONLY usb-stickor!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Win95 låg på 32 disketter. Det var askul att skapa dem själv, via create install disks... :/


signatur

Information wants to be free!

KoP
Medlem
Skrivet av Decado:
Skrivet av Darkflow:

Sluta gnäll om CD skivor . Var glade att spelet inte ligger på floppydiskar.

Sluta gnäll om floppydisketter.

Var glad att det inte var kassettband, en laddningstid på 20-30 minuter var mer regel än undantag.
Hade man otur så blev det error på slutet och då fick man plocka fram en liten skruvmejsel och justera tonhuvudet på bandspelaren, spola tillbaka och börja från början (och hålla tummarna)

Fejjangenerationen här inne kan ju googla på kassettband.

Och hade man kompisar hemma så var alla tvungna att sitta helt stilla medans spelet laddade annars kunde det bli error.

Medlem
Skrivet av Torakan:
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av Tobbe:

Hur svårt hade de varit att trycka in en 1 blu-ray skiva där i högen?

Visserligen så är bluray ovanligt på PC, skivspelare överhuvudtaget är inte helt vanligt längre.
Men annars så vore det definitivt det bättre alternativet.

Dom kan väl leverera spelen på USB-minnen istället tycker jag, för dom som fortfarande vill ha fysiska utgåvor. Ett sådant får ju lätt plats i ett klassiskt DVD-fodral.

Ingen av mina vänner har en optisk läsenhet i sina nya datorer, så det lutar mer och mer åt digital nerladdning för dom flesta gejmers jag känner i alla fall.

Där sa du något, jag har faktiskt haft USB-minne idén förut, det skulle även ge snabbare installationstider, då en skivläsare förmodligen är det långsammaste mediet i en modern dator, de skulle även kunna göra mindre fodral(tänk DS) och spara på hyll/frakt-utrymme också.
Vem vet om nått sånt här skulle hända kanske man skulle prova på en fysisk spelsamling igen.

Medlem
Skrivet av KoP:

Beneath a steel sky. 15 st. 3.5" disketter.

www.singlebuttonjoystick.com/wp-content/uploads/2011/07/Benea...

Ett av tidernas bästa äventyrsspel! <3


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag tror mitt rekord hittills, om man bortser från disketter, är Baldurs Gate som låg på 5 skivor, 6 med expansionen. Jag kan inte minnas att jag haft fler skivor än så under en installation.

Åhh underbar nostalgi.

Skrivet av Harakiri:
Skrivet av demagog:

Kings Quest IV kom på 7 disketter. Det var iofs 7 st 5" diskar på vardera 360 kb....och jag hade ändå ingen hårddisk så jag fick swappa en del när jag spelade. Men jag var inte bitter!

Heart of china , 12 disketter

Simon the sorcerer 14 disketter till Amiga 600


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Sälj det på USB istället? Har folk ens optiska enheter längre?

Medlem

Ja 65G blir 7,6 skivor, så lite kanske man plockar bort - DL skiva då, inte så svårt och räkna om man orkar.

Medlem
Skrivet av SunShine:
Skrivet av KoP:

Beneath a steel sky. 15 st. 3.5" disketter.

www.singlebuttonjoystick.com/wp-content/uploads/2011/07/Benea...

Ett av tidernas bästa äventyrsspel! &lt;3

Riktiga spel kommer på floppys ;P.

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av SunShine:
Skrivet av KoP:

Beneath a steel sky. 15 st. 3.5" disketter.

www.singlebuttonjoystick.com/wp-content/uploads/2011/07/Benea...

Ett av tidernas bästa äventyrsspel! &lt;3

http://www.g2shop.com/P1000199.jpg

Riktiga spel kommer på floppys ;P.

Vilka härliga bilder!
Blir riktigt avis. Får mig att drömma bakåt i tiden! Så många minnen, så många upplevelser, så många spel!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Åh, hatar lite att jag inte kan motivera ett köp av pc versionen när jag redan har det på PS3 och PS4.. Lådor med många skivor tilltalar mig. Skarpt. UT2k4 boxen med 6 skivor, Redjack med 4, Beneath a steel sky på 10+ floppys. Och säkert fler som jag glömmer av just nu!


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Åh, hatar lite att jag inte kan motivera ett köp av pc versionen när jag redan har det på PS3 och PS4.. Lådor med många skivor tilltalar mig. Skarpt. UT2k4 boxen med 6 skivor, Redjack med 4, Beneath a steel sky på 10+ floppys. Och säkert fler som jag glömmer av just nu!

Du får önska dig det till PC när du fyller år eller i julklapp eller nått


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av InfiniteTias:

Förstår fortfarande inte varför Bluray inte är standard på PC också?

För att det för de flesta intresserade går lika snabbt eller snabbare att installera över internet jämfört med optiska enheter. Slängde mina rätt tidigt någonstans när Steam och dylikt boomade..

Inaktiv

Tycker det är vidrigt att denna VÅLDSORGIE släpps så nära Witcher 3.Borde vara minst ETT år mellan dom.

12
Skriv svar