Enklare avslutningar i Mortal Kombat - om du betalar

Robot
Enklare avslutningar i Mortal Kombat - om du betalar

Har du alltid drömt att utföra en kladdig fatality? Nu finns det en genväg med en prislapp.

#mortal-kombat-x


Medlem
Enklare avslutningar i Mortal Kombat - om du betalar

Hoppas de lägger in så man kan betala ca 200 spänn för att en skitbra bot ska spela och vinna åt en också! Så slipper man själv slita

Medlem

Hoppas som lägger in så att om man betalar 600 - så får man spelet också.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

"Press X-button to win-Power Up - Only $9.99"

Medlem

Förr skrev man in fuskkoder, nu skriver man in sitt Visa-nummer. Rätt ledsamt, tycker jag.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Fy fan vad lamt.


signatur

I drank what?

Medlem

Tråkigt detta. Ännu ett spel som förstörs av DLC. Jag var nästan på väg att slå till på detta, men nu går pengarna istället till nya batman collectors edition.

Plockar nog upp detta när det ligger runt 70-100kr i någon komplete edition. Knappast värt fullpris.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Förr skrev man in fuskkoder, nu skriver man in sitt Visa-nummer. Rätt ledsamt, tycker jag.

Det skulle vara mycket smidigare i nästa konsolgeneration om de helt enkelt satte en chipläsare på handkontrollen så räcker det att trycka in kortet. Inget mer knappande med siffror.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Pjotor:

Förr skrev man in fuskkoder, nu skriver man in sitt Visa-nummer. Rätt ledsamt, tycker jag.

Det skulle vara mycket smidigare i nästa konsolgeneration om de helt enkelt satte en chipläsare på handkontrollen så räcker det att trycka in kortet. Inget mer knappande med siffror.

Göra en kickstarter ?:)

Medlem

Ack, jag kommer ihåg den ljuva tonåren, när man fick hela spelet man köpt!

Medlem

Definitionen av pay-to-win? Har nog aldrig sett det så uppenbart som här..


signatur

K9
:.:

Flakmonkey
Skrivet av absimilard:

Definitionen av pay-to-win? Har nog aldrig sett det så uppenbart som här..

Nu är väl det här något du gör efter du vunnit? Det är ju inte som att du betalar för att få extra mycket hälsa eller för att det ska vara lättare att genomföra kombos under själva matchen. Då hade det varit riktigt illa.

Tycker själv att det här är lite löjligt, men iom att det inte påverkar mig som motståndare på något sätt eller vis så får väl folk lägga ner pengar på det om de vill.

Medlem

Wow, just wow. Finns inget mer att säga ^^

Medlem

Höjden av idiotiskt DLC.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Kan inte ni på FZ börja skriva P2W direkt det är någonting om DLC direkt så vi slipper folk kommentarer om p2w, kanske vi får en vettig diskussion iställe.

Medlem

Det här berör ju absolut ingen. Vad spelar det för roll? Om folk hellre lägger några ynka kronor på att slippa memorisera massor med fatalities så låt dom då göra det?

Sen tycker jag själv att hela grejen känns onödig.

Medlem
Skrivet av mantis87:

Kan inte ni på FZ börja skriva P2W direkt det är någonting om DLC direkt så vi slipper folk kommentarer om p2w, kanske vi får en vettig diskussion iställe.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag ser inte några problem med detta. Låt de folket som inte kan knappa in en enkel kombination köpa detta så även de får se lite härligt blodsprut


signatur

a.k.a fritiofsson, Jiffy

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Förr skrev man in fuskkoder, nu skriver man in sitt Visa-nummer. Rätt ledsamt, tycker jag.

Tyvärr så ligger ju en stor del av problemet i oss som konsumenter. Vi har vi visat gång på gång att vi är villiga att kasta pengar för i princip vad som helst. jag vet ju själv att jag har slösat alldeles för mycket pengar på skins till lol/dota2, skrattretande när man tänker efter att man betalar 100:- + för lite färger.

Iallafall poängen jag vill komma fram till är spelföretagen märker ju att vi betalar för vad som helst så då försöker dom ju med nya ideer med micro transactions, som detta. Vetifan om det funkar, skulle inte bli förvånad om det säljer bra.

Medlem
Skrivet av Master_johan:

Jag ser inte några problem med detta. Låt de folket som inte kan knappa in en enkel kombination köpa detta så även de får se lite härligt blodsprut

Håller med här faktiskt. Ser inte det här som något mindre ok än att köpa tex skins i spel. Det är ingenting som gör någon skillnad för spelet förutom att man får se lite extra våld om man betalar för det.
Kan vara kul för alla de som har svårt att sätta fatalities, som kan vara ganska krångliga.

Medlem

Och kolla vilken publicitet det ger dom! Smart.

Medlem
Skrivet av absimilard:

Definitionen av pay-to-win? Har nog aldrig sett det så uppenbart som här..

hur får du detta till pay-to-win? mer än att det skvätter mer blod _när_ du redan har dödat din motståndare.

phi
Medlem

Det kvittar ju. Fatalities ger ju ingen som helst fördel på något sätt.

phi
Medlem
Skrivet av mantis87:

Kan inte ni på FZ börja skriva P2W direkt det är någonting om DLC direkt så vi slipper folk kommentarer om p2w, kanske vi får en vettig diskussion iställe.

Du har uppenbarligen aldrig spelat ett Mortal Kombat-spel tidigare.

phi
Medlem
Skrivet av absimilard:

Definitionen av pay-to-win? Har nog aldrig sett det så uppenbart som här..

Och du har inte heller spelat ett Mortal Kombat-spel tidigare antar jag.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av mantis87:

Kan inte ni på FZ börja skriva P2W direkt det är någonting om DLC direkt så vi slipper folk kommentarer om p2w, kanske vi får en vettig diskussion iställe.

Du har uppenbarligen aldrig spelat ett Mortal Kombat-spel tidigare.

Jag vet vad en fatality är jag kanske skulle ha varit tydligare, det kommer folk som gärna bara skriver p2w utan att ha en aning om vad det är. Därför ska FZ skriva p2w i titeln så vi slipper såna kommentarer.

Jag vet mycket väl att det inte är någon p2w, dock förstår jag inte varför någon skulle köpa inte direkt svårt å göra fatalities.

För er som har problem å göra fatalities finns en practice mode och håll in block knappen medans du gör den

Medlem

Vänta vad snackar ni om här i kommentarerna? Detta är inte pay2win på något vis.. En fatality gör man när en redan vunnit matchen. Detta gör absolut ingen skillnad att kunna köpa lättare fatalities.

Larvigt är det dock

Medlem

"Vi hoppas och tror dock att detta går att stänga av i versusläget".

Varför? Det spelar ju ingen roll. Som många säger så gör man fatality EFTER man vunnit.

Jag är själv totalt värdelös på att knappa in combos så jag hade ju älskat det här, hade dock aldrig i hela mitt liv betalat för det.
Vill folk slösa pengar är det väl upp till de själva?

Kan ju lova att alla som kommenterat här har köpt en kebab för 60:- istället för att gå hem och laga mat för att det är för jobbigt/struligt. Mycket nytta ni haft av den kebaben såhär i efterhand. Easy fatalities får ni iallafall behålla

Medlem

När MK X verkade lovande så skulle de givetvis förstöra charmen med fatalities som är signum för serien. Om än bara för syns skull så ger det en bitter smak.
Usch.

Medlem

Kunde vara kul att tillägga att man behöver INTE betala för detta läge. Det finns tillgängligt att låsa upp i Challenge Towers som är en del i spelet. Ed Boon själv har sagt detta i en nygjord interjuv med Angry Joe. Denna betalda genväg är likadan som finns i BF och Forza osv..

12
Skriv svar