Grand Theft Auto V

Medlem

Själv hade man gärna vilja kunna spela spelet alls men alla start buggar som finns. Man tycker efter alla förseningar att de ska ha fixat så man i alla fall kan starta spelet 3 dagar efter launch, men icket.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av dmn:

Beklagligt att det inte finns nån intressant kvinnlig karaktär i storyn?

Vem bryr sig om sånt trams?

Skrivet av Hannu:
Skrivet av dmn:

Beklagligt att det inte finns nån intressant kvinnlig karaktär i storyn?

Vem bryr sig om sånt trams?

Endast någon trasig kulturmarxist. Bara vifta bort.

Jag tror att branschen som helhet skulle vinna mycket på att vara mer inkluderande, och ett par riktigt välskrivna kvinnor i kampanjen i ett av de största och mest framgångsrika spelen skulle sitta fint ur det perspektivet. Och sen tycker jag rent allmänt att omväxling förnöjer.

Det är förstås fritt fram att inte hålla med mig, men att slänga sig med begrepp som "trams" och "trasig kulturmarxist" lägger ju ribban för konstruktiv diskussion ganska lågt.

Att ens reflektera över och kalla det "beklagligt" att det inte finns nån intressant karaktär av det ena eller andra könet - nåt som inte spelar nån roll överhuvudtaget - är inget annat än trams.
Det blir inte automatiskt ett bättre spel om man könskvoterar karaktärerna.

Du har nog rätt att spelet kanske inte blir bättre med en kvinnlig karaktär, men jag kan inte undgå tänka mig hur det skulle kunna bli roligare med någon kvinnlig karaktär. Självklart med en bra story.

Jag hoppas det släpps dlc likt det gjorde till GTA IV fast med en eller flera kvinnliga spelbara karaktärer.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Finns det någon info om när det kommer en patch som fixar att man kan använda åäö i sitt windows? (Bedrövligt att en sån här bugg upptäcks efter lansering)

Inaktiv

I 4an halverades ju laddningstiderna om man stängde av vsync. Kanske är samma?

Medlem

Känns inte så stabilt jag hoppats på. Spelet dör efter två sekunder när det håller på starta upp. Hinner höra lite polis tut och två stjärnor uppe i höger hörn sen är det fatal crash. Fint...

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av dmn:
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av dmn:

Beklagligt att det inte finns nån intressant kvinnlig karaktär i storyn?

Vem bryr sig om sånt trams?

Skrivet av Hannu:
Skrivet av dmn:

Beklagligt att det inte finns nån intressant kvinnlig karaktär i storyn?

Vem bryr sig om sånt trams?

Endast någon trasig kulturmarxist. Bara vifta bort.

Jag tror att branschen som helhet skulle vinna mycket på att vara mer inkluderande, och ett par riktigt välskrivna kvinnor i kampanjen i ett av de största och mest framgångsrika spelen skulle sitta fint ur det perspektivet. Och sen tycker jag rent allmänt att omväxling förnöjer.

Det är förstås fritt fram att inte hålla med mig, men att slänga sig med begrepp som "trams" och "trasig kulturmarxist" lägger ju ribban för konstruktiv diskussion ganska lågt.

Att ens reflektera över och kalla det "beklagligt" att det inte finns nån intressant karaktär av det ena eller andra könet - nåt som inte spelar nån roll överhuvudtaget - är inget annat än trams.
Det blir inte automatiskt ett bättre spel om man könskvoterar karaktärerna.

Du har nog rätt att spelet kanske inte blir bättre med en kvinnlig karaktär, men jag kan inte undgå tänka mig hur det skulle kunna bli roligare med någon kvinnlig karaktär. Självklart med en bra story.

Jag hoppas det släpps dlc likt det gjorde till GTA IV fast med en eller flera kvinnliga spelbara karaktärer.

Det skulle helt klart vara intressant även om jag själv inte kan tänka mig hur de skulle få in en spelbar kvinna på ett bra sätt i GTA. GTA handlar ju typ om desperata män som är villiga att riskera allt för att stiga i den kriminella hierarkin.
Det finns ju en miljon filmer som handlar om samma sak och förmodligen en miljon berättelser från verkliga livet som handlar om samma sak. Jag har svårt att komma på en enda sådan berättelse om en kvinna.

Medlem
Skrivet av mapamapa:

Det skulle helt klart vara intressant även om jag själv inte kan tänka mig hur de skulle få in en spelbar kvinna på ett bra sätt i GTA. GTA handlar ju typ om desperata män som är villiga att riskera allt för att stiga i den kriminella hierarkin.
Det finns ju en miljon filmer som handlar om samma sak och förmodligen en miljon berättelser från verkliga livet som handlar om samma sak. Jag har svårt att komma på en enda sådan berättelse om en kvinna.

Spelet är inte verkligt på något sätt så att lägga in en karriärsugen kvinna är inte omöjligt. En modern Bonnie Parker skulle inte sitta fel.
Sedan spelar det inte heller någon roll om personen i fråga är kriminell eller inte, alla sidor av lagen är korrupt mer eller mindre.

Rockstar lyckades ganska bra med göra en kvinnlig knarklangare i GTA IV. Elizabeta Torres hade en häftig personlighet. Passar nog inte som en spelbar karaktär men hon är ett bra exempel på att Rockstar kan göra kvinnliga karaktärer.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av mapamapa:

Det skulle helt klart vara intressant även om jag själv inte kan tänka mig hur de skulle få in en spelbar kvinna på ett bra sätt i GTA. GTA handlar ju typ om desperata män som är villiga att riskera allt för att stiga i den kriminella hierarkin.
Det finns ju en miljon filmer som handlar om samma sak och förmodligen en miljon berättelser från verkliga livet som handlar om samma sak. Jag har svårt att komma på en enda sådan berättelse om en kvinna.

Spelet är inte verkligt på något sätt så att lägga in en karriärsugen kvinna är inte omöjligt. En modern Bonnie Parker skulle inte sitta fel.
Sedan spelar det inte heller någon roll om personen i fråga är kriminell eller inte, alla sidor av lagen är korrupt mer eller mindre.

Rockstar lyckades ganska bra med göra en kvinnlig knarklangare i GTA IV. Elizabeta Torres hade en häftig personlighet. Passar nog inte som en spelbar karaktär men hon är ett bra exempel på att Rockstar kan göra kvinnliga karaktärer.

Eller varför inte en kvinnlig tolkning av Falling down, kan ju bli helt fantastiskt?

Medlem

Laddingstiderna i online är sjukt jobbiga. Spelar på¨en PCI express-SSD i RAID0.

Medlem

mm rätt långa laddningstider, men fett lir


signatur

//monster

Medlem

Laddningstiderna Online är BARA pga. att ni joinar public sessions. Det tar skitlång tid att gå in i dessa.

Om ni startar GTA 5 i storymode sedan därifrån väljer Closed Friend Session eller liknande så tar det min Raptor disk bara 5-10 sec på loading. NOT SSD. Inge plats på den
Detta har jag testat jättemycket. Samt för missions och liknande så om du får någon i ditt game som har kass dator/lina så påverkar det också.

De jag spelar med har bara bra datorer och lina så våra loadingtider är helt ok. Det irriterande med loadingen är att det måste ske så ofta imo. Inte tiden det tar att vänta på det. Och tar det lång tid så är det spelet som oftast har fulbuggat.

Vad gäller karaktärerna förstår jag inte riktigt vad skribenten menar. Man har en väldigt brett spektrum för hur du vill se ut. Tatueringar, linser, kläder, gångstil etc.


signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

Medlem

Bästa spelet under hela 2000-talet.

Medlem

Aldrig fattat hur det här spelet fått så höga betyg.
Singleplayer läget har utan tvekan den sämsta storyn sedan de började med att göra sådana i något GTA spel.

Det finns heller inget annat tonläge än skrik och gap så fort det blir en cutscene.

När får man se en remake på Vice City från Rockstar gjord med GTA V motorn ?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

123
Skriv svar