Medal of Honor Allied Assault <3

Medlem
Medal of Honor Allied Assault <3

När det kommer till kungar av FPS genren, var det få som kunde stå upp mot Medal of Honor för.
Serien ligger på is nu (snälla EA, ge mig mer Medal of Honor i andra världskrigsmiljö!) men jag vill hylla den delen i serien som jag anser är bäst: Medal of Honor Allied Assault (MOHAA)

Kanske den bästa spel OST som jag har hört

Spelet har åldrats extrem väl för sin ålder och är ett måste för alla fans av andra världskrigspel och FPS. Det finns variatorn i uppdragen som man tyvärr inte ser så ofta längre i krigsspel som COD idag. En grej som skiljer MOHAA ifrån krigsfps idag, är att för det mesta av spelet är man ensam. Man är en OSS agent, och flera av uppdrag är bakom fiendens linjer. Jag fann det roligare att försöka smyga mig när jag hade chansen.
När man pratar om MOHAA, går det inte att undvika den level som är mest ikoniskt för spelet. Jag pratar så klart om Omaha beach på D-day 1944. Fortfarande idag får jag gåshud när man ska springa uppför stränden, undviker mg42 som skjuter sönder ens kamrater när de försöker komma till det skyddet som finns. Det är uppenbarligen att spelet tog stor inspiration ifrån Saving Private Ryan när det kommer till den här leveln och flera andra banor i spelet (Sniper Town anyone?) har sitt ursprung i filmen.

Väldigt lika

Om det låter som att jag är ett fanboy, är det för att jag är ett fanboy av MOHAA. Det var ett av mina första FPS som jag ägde (fick det på min födelsdag när jag var 10 år) och den har gjort ett stort intryck på mig. Tillsammans med Cossacks var det, det spelet som skapade mitt stora historia intresse. Det är därför spelet är viktig för mig. Det och att MOHAA är ett väldigt bra FPS som alla bör spela.

#blogg


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Medal of Honor Allied Assault <3

Har du köpt Humbe Origin Bundle 2 månne? Håller på och laddar ner just nu, blir till att köra igenom under helgen. PS: allied.

Medlem
Skrivet av Qrush:

Har du köpt Humbe Origin Bundle 2 månne? Håller på och laddar ner just nu, blir till att köra igenom under helgen. PS: allied.

Japp. det gjorde jag, fast jag ägde de flesta spelen. Och det verkar som att jag stavade fel. igen.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Riktigt bra spel på sin tid. Men jag tycker Call of Duty som kom året efter var bättre.

Medlem

Första COD är riktigt bra, men jag tycker att MOHAA är bättre. Smaken är som baken.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

1
Skriv svar