Fordonsfilm från OFP 2

Robot
Medlem
Fordonsfilm från OFP 2

Överdriven Color correction, färgerna ska inte vara STYLISH OCH FUNKY FRESH.. det är ju för fan en simulator! go arma!

Medlem

Verkar lovande!

Medlem

Älska alla filmer från OFP <3


signatur

The King is Back

Medlem

Synd på Hollywoodspecialeffekterna (explosionerna från Mk19 är ett bra exempel. Explosioner kan vara häftiga utan att det är B-filmseldklot), men verkar skapligt lovande med laseravståndsmätare och skoj. Förhoppningsvingsvis behöver man inte själv kompensera för avståndet dock ^^

Medlem

Ser bra ut.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem

Vad dom har fläskat på med Anti-aliasing!

Medlem

Hmm såg mer ut som en bf2-trailer. tråkigt med helikoptrar som bara exploderar och faller ned med. vore lite skoj om de vore som i Arma och började spinna ifall man träffade rätt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Mikzarn:

Vad dom har fläskat på med Anti-aliasing!

Lite klumpigt av dom, det är ju steg nr1 när man filmar in-game att slå på AA.

Medlem

Svinigt grym musik iaf.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Gäsp-varning på detta. Sitter fan bara och tänker BF2 när jag ser det, följt av "Been there done that". Det enda som fattas är den där BF-jinglen på slutet

Medlem

Fn fick också bf2 känslan över det =/


signatur

The King is Back

Inaktiv

bf2 ripoff! men snyggt!

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Gäsp-varning på detta. Sitter fan bara och tänker BF2 när jag ser det, följt av "Been there done that". Det enda som fattas är den där BF-jinglen på slutet

winwin då och givet köp?

Medlem

Vilket whine det var här då. Får inte sim-spel vara snygga nu heller? Tycker det är bättre att vänta tills man kan spela den färdiga produkten själv innan man dömmer det. Läs förhandstitten, den gav mig hopp om att det kan bli bra. Sen har ni sura oldschool ofp-älskare erat arma, så varför klaga.

(avgudade själv OFP för var det var en gång i tiden, men nu är det lite för gammalt, och arma 2 blev gammalt långt innan det var färdigt...)


signatur
Medlem

ArmA2 har klart bättre spelmekanik/dynamik men detta ser för tusan mycket bättre ut.
Dock så ser det ut som om det är skymning hela tiden...


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av Shimo:

ArmA2 har klart bättre spelmekanik/dynamik men detta ser för tusan mycket bättre ut.
Dock så ser det ut som om det är skymning hela tiden...

Grafiskt är det långt efter ArmA2.
Ladda ner videon från http://www.codemasters.com/flashpoint/ istället så ser du hur dåliga texturerna och modellerna egentligen är. Det är ju nästan så att spelet ser ut att vara DX8 då det knappt finns några shaders. Parallax mapping kan jag inte se ett spår av.

Medlem

Jaha, ingen M1A2 eller T90 ?

Vore skoj om de lagt in MLRS och några fler godbitar.

Inaktiv
Skrivet av GarfieldPower:

Jaha, ingen M1A2 eller T90 ?

Vore skoj om de lagt in MLRS och några fler godbitar.

Amerikaner och chineser använder inte T-90;)

Medlem
Medlem

Ingen riktig badass tank?


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Yay fordons film, äntligen! Men var är flygplanen?

En sak som jag har reagerat på, efter sett de flesta filmer, är...(fordon=check, med denna trailer) inga civila eller ambient life. Hela "ön" verkar vara en "...shot everything you see...", Bad Company stuck, fast utan förstörbara miljöer, gotdamnit give me DEMO b4 I get bannanas...


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem
Skrivet av TruB:

winwin då och givet köp?

Är jag ute efter en nostalgi-kick så spelar jag hellre orginalet Den typen av gameplay lockar inte längre ändå.

Medlem
Skrivet av Baxalasse:

Yay fordons film, äntligen! Men var är flygplanen?

Finns inga flygplan. Vilket jag personligen tycker är ett bra designval då det inte passar i ett så småskaligt spel (säger samma sak om ArmA2. Jag tycker det kunde varit utan flygplan).

Medlem

Dock i uppdrag i singeplayer så säger jag inte nej till att man kan se AI flyger förbi i flygplan i något uppdrag där dem ska bomba eller ge understöd.


signatur

The King is Back

Medlem
Skrivet av scodriem:
Skrivet av GarfieldPower:

Jaha, ingen M1A2 eller T90 ?

Vore skoj om de lagt in MLRS och några fler godbitar.

Amerikaner och chineser använder inte T-90;)

Jaha man möter kineser, trodde man möter ryssar som i de gamla spelen därav T-90.

Amerikanerna använder bl.a M1A2 Abrams och M2 Bradley IFV.

Vad kineserna använder vet jag inte direkt men använder inte de gamla tanks från USSR eller har de uppgraderat ?

Medlem

Ser jättenice ut! Visst är det BF2 över det, men jag har längtat efter ett BF2 med singeplayer så för mig är det bra. ARMA2 var aldrig roligt (och såklart buggigt till den grad att det mer var plågsamt att spela) vilket jag tror detta är. Tvivlar på att detta blir särskilt buggigt också.

Medlem

Hm... jaha... blir kul som shooter betraktat men... ja, det ser inte ut som en värdig uppföljare till OFP. :-/

Får mer BF2-vibbar av det jag sett.

Hoppas editorn är bra.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Medlem

Trevligt, snygg grafikmotor...

123
Skriv svar