QuakeCon - Rage-film, Doom 4 dröjer

zsm
Medlem
Skrivet av beersgarden:
Skrivet av zsm:

Coolt "apophis fell". 2036 passerar apophis jorden såpass nära att risken för kollision med jorden inte är helt osannolik (däremot inte troligt), 2037 kommer den tillbaka och sen 2069. 3 chanser har den att pricka oss ^^

Coolt att dom byggt det runt Apophis iaf ;D

Det visst jag inte (att apophis var riktig alltså), tufft!:)

Aftonbladet har skrivit om det ett par gånger ^^ NASA påstår att risken är 1 på 43000 för en kollision dock Värre är det med 5 andra större objekt dom följer där risken är 1 på 3000 ^^

Medlem

Ohhh shiiiiieeeeet!! ;D Det här spelet måste man ha.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

hoppas det blir bra!

Medlem

bara det inte blir "som vanligt" med IDs spel numera -- apsnyggt och tunnt innehåll. Vänta, nu tror jag att jag har glömt storyn i Quake och wolfenstein minsann.. DET VAR INGET! Det blir nog som vanligt då.

Det är ju multiplayer som är det enda intressanta ändå, singleplayer har alltid varit B med ID.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Gott sa grisen. Detta är jag fan jävligt nyfiken på! Ser riktigt coolt ut.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Det här var bättre footage än innan, nu verkar det bättre, dock finns det vissa små likheter med STALKER i början av trailern. Tror inte det kan bli en flopp, ID är för duktiga för att göra sådanan fadäser...

Medlem

Storyn verkar vara väldigt likt Fallout 3. Men det bådar bara gott.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Vattnet vid 54 sekunder in såg ju uselt ut, samma med snubben som röker precis efter. FPS delarna såg ut som Quake 4, inte imponerad.

Hmmm oblivion vibbar direkt... undrar om man får skillpoints och allt sådant... Efter att nukekrig har pajat hela världen... jag känner igen detta...


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Mer som en störande SPELFILMS-trailer med splashiga rubriker, waow.. inte direkt konservativt. Var det id?
Denna film sänkte intresset lite faktiskt.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

påminer mig litte om Fallout 3

Medlem

Fallout 3 = Oblivion with Guns. Rage = Guns with guns.

Kan det bli fel?


signatur
Medlem

dåligt grtymt detta verkar bli då! snygg grafik bra story och gamneplay, fast bara vänta och se tills man får testa: )


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Jag skiter i om ni inte gillar grafiken, eftersom man nästan känner spelkänslan genom trailern, vilket gör att detta blir ett värdigt köp, hade inte sett ett skit utav rage innan, men nu tappade jag fanemej hakan.

ID is back!!!!

Medlem

Jag tyckte berättar rösten lät som ens far i Fallout 3

Såg iaf trevligt ut!

Medlem

Jäklar ser ju ut som fallout 3.5 eller nåt med skönare action å bättre grafik, hög vill-ha-faktor på det!

Medlem
Medlem

Det är så här fallout3 skulle ha blivit, synd med doom4 så långt bort men detta lär bli kul att spela tills det kommer.

Medlem

Å fyfan va det såg nice ut! Det måste bli sandbox spelstil till det här. Nä det blir definitivt ett köp av Rage med ett stort léende på läpparna


signatur

Game long and prosper

Medlem

Hoppas Rage kommer snart. Fick Fallout 3 blandat med Doom 3 vibbar av senaste trailern och eftersom jag älskar båda spelen så ser det ljust ut

Men HUR ska jag kunna vänta 1 år på information om Doom 4


signatur

Game long and prosper

Medlem

Kul med ID som mest (vågar inte skriva "alltid" för rädsla för påhopp) släpper spel med riktig kvalité. Jag älskade Doom 3 som enligt mig levde upp till hypen. Kul med revolutionerande spel och bra om det även kommer till Mac.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Mys såg trailern igår natt även tittat på den 2-3 gånger i rad nu på morgonen grymt imponerad av grafiken och spelkänslan man får av att se trailern. Lite ledsen på karaktärernas ögon väldigt dåligt gjorda, dom skrämmer mig men annars spelet är ett solklart köp.

verkar som om vi har lite Id software hatare här är det CS kidsen eller? nu ska jag förstöra för er här inget Quake inget halflife. halflife är baserad på Quakemotorn känn på den

Och sen började dom utveckla Rage innan doom3 släpptes så det kan omöjligt vara en Fallout/bioshock rippoff dem råkar bara vara jävligt lika :>

Medlem

Ser satans bra ut. Trist att det görs till konsol också dock. Blir sällan bra då. Men ska nån lyckas så är det Carmack.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Kul med ID som mest (vågar inte skriva "alltid" för rädsla för påhopp) släpper spel med riktig kvalité.

Påhopp, påhopp!


signatur
Medlem

Det såg faktiskt.. brutalt bra ut. Uj uj uj.... Gillar i synnerhet de stationära kulsprutorna med automatisk avfyrning.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Det hela känns väldigt sömnigt och gammalt. Tveksam till om de får till fordonsbiten på ett tillfredsställande sätt också.


signatur
Medlem

Jag gillade det. Men dom kan förbättra sina smått stela animationer lite.

Medlem

fAN vA äG!!:D

fast kommer nog inte införskaffa inom en snar framtid. har fortfarande inte kört klart fallout och så ska man ju skaffa borderlands på releasedagen:p

men såg onekligen ballt ut. bara racingen som verkar lite utflippad. killen skjuter typ ett par tre skott och motståndarnas bilar sprängs i tusen stycken:o wow......just..................wow


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Galet bra trailer.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Jag vet att jag är sjukt id-biased, men Rage ser ju fett mycket mer fett ut än Fallout3.

Varför måste du över huvudtaget jämföra? Tjänar vi något på att jämföra "den är bättre än, min är större än din, jag har mer än du"....

123
Skriv svar