Nya Overlord är en co-op-fest för fyra spelare
Ja det kan ju vara viktigt att blicka framåt och förnya sig ibland. Men det här är ju inte Overlord längre. Visst, det har Gnarl och minions men det verkar vara långt från vad som gjorde de tidigare spelen bra. De använder sig att namnet bara för att kunna sälja lite extra.
Om man mal ned 10 pers och formar små bullar av dem så är det köttbullar men inte fan är det köttbullar!
Va fan...? Jag undrar om någon ens kommer att bemöda sig med en piratkopia av det här.
Kommer att förboka så fort knappen går online på Steam.
Det är väl så spelen av den här kvalitén överlever.
Du har inte spelat spelet, du vet inget om spelets kvalité.
Eller påstår du att ARPG oftast har dålig kvalité :)?
Gör om gör rätt.
Fast nu vill dom testa på något nytt, det kommer inte tilltala alla.
Jag ser otroligt mycket fram emot detta, vill ha något nytt innan något Overlords 3 görs.
Gör dom spelet för likt det gamla: "Vad är det här? Samma skit igen, de mjölkar."
Gör det något nytt: "Vad är det här? Det är ju inte alls likt det gamla!"
Ja, det kan inte vara lätt alla gånger.
Det är ju dock lite skillnad på att göra en regelrätt uppföljare, med samma grundkoncept men som samtidigt har nya grejer i spelet, eller ett helt nytt spel och klistra på namnet från en populär spelserie.
Det här ser ut att ha ytterst få likheter med de två första Overlord-spelen och känns därför, iallafall i mina ögon, som ett eget spel som inte riktigt klingar rätt ihop med Overlord.
Har ju iofs inte spelat spelet än, men jag är tveksam tills jag har sett mer.
Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21
En Overlord delar inte sin makt på fyra!
Vilken tur att dessa 4 inte är overlords då utan endast kandidater.
Det finns ingen overlord just nu.
Ännu värre! Varför skulle jag vilja spela som något annat än Overlord i spelet Overlord?
Jag tycker det ska bli skoj med mer story där man får veta hur den nya overlord kommer till.
Alltså en prequel till 3:an.
visste det...fpkos från spelaren upplevelse till deta...suck
va i helvete! diablo 3 klon!SNYYYFT
Så ARPGs är Diablo 3 klon? Fin logik.
Det som stör mig mest med det här, är inte att dom gör ett spel i Overlord-universumet som inte följer samma stil som de tidigare. Det gör mig faktiskt inget, och kan eventuellt vara intressant. Men jag tycker det var jävligt idiotiskt att "teasa" om något nytt i Overlord stil, utan att vara förbannat övertydlig om att det inte var Overlord 3.
Detta gör att ganska många fans av de tidigare spelen, som längtat efter ett nytt spel, reagerar med "Vad fan är det här för skit?" istället för "Hmm, vad är detta för något?". Hade också varit väldigt bra om dom nämnt något om just Overlord 3, om det är i planeringsstadiet eller något sådant. Just nu känns det bara som att dom gör detta istället för Overlord 3, ett beslut som jag personligen är, milt uttryckt, tveksam till.
Äh med gnäll här är, för mig med 1an så blev humorn och tonen det viktigaste. Visst ser det lite diablo-esque men sen så liknar flertal FPS med varandra så - meh på argumenten.
Jag ser fram emot detta i allafall, spelade bara 1an åratal tillbaka, kanske ska köpa mig ett par begagnade titlar till PS3an och 360n i serien.
PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch