Krav för Operation Flashpoint 2

Medlem

Klarar inte min dator av detta spelet på 1920x1024(?) i upplösning och "Medium" i allting i inställningar... Då tar jag och rånar en bank och köper en ny dator....


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

jävligt synd att man bara sitter på ett gammalt 8800gts kort då
sen behöver jag ju inte nämna min kassa E6400. som kommer att

börja kräkas så fort jag sätter cd:en i datorn :P.
men som tur är så ska jag uppgradera både grafikkortet och proccessorn(som verkligen är en räddare i nöden just nu när dom flesta spelen börjar kräva så jävla mycket från datorn!)

Tror inte det kommer bli några problem för min del, så länge det inte är något ArmA 2. >.>
Sen vet jag inte hur mycket man kan lita på systemkrav, oftast så är inte ens recommended nog för att maxxa ett spel, och minimum brukar vara på tok för lågt. Men detta ser ju hyfsat okej ut.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Quad core
Min lilla E8400 tjuter

Medlem

Kommer ju i5 och DX 11 kort i höst som man kommer skaffa så detta kommer ju inte vara några problem.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

hmm, börjar kanske bli dags att Quadda datorn

övervägde det först vid GTAIV, sen Arma 2... nu OFP:DR

sitter på en X2 6000+ vid 3.3GHz som klarar alla andra spel. frågan är ju: Ska man uppgradera bara för två spel (OFP:DR och Arma 2, har ju redan spelat GTAIV), när man inte vet om det kommer fler spel som kan nyttja alla fyra kärnor

Inaktiv
Skrivet av Cirap:

hmm, börjar kanske bli dags att Quadda datorn

övervägde det först vid GTAIV, sen Arma 2... nu OFP:DR

sitter på en X2 6000+ vid 3.3GHz som klarar alla andra spel. frågan är ju: Ska man uppgradera bara för två spel (OFP:DR och Arma 2, har ju redan spelat GTAIV), när man inte vet om det kommer fler spel som kan nyttja alla fyra kärnor

Antagligen kommer det mer spel som börjar utnyttja quad-core.

Inaktiv
Skrivet av TysN:

Kommer ju i5 och DX 11 kort i höst som man kommer skaffa så detta kommer ju inte vara några problem.

i5 är 2 kärninga..
http://www.sweclockers.com/nyhet/9719-fler_lynnfield_fran_int...

Medlem
Skrivet av realin:
Skrivet av TysN:

Kommer ju i5 och DX 11 kort i höst som man kommer skaffa så detta kommer ju inte vara några problem.

i5 är 2 kärninga..
http://www.sweclockers.com/nyhet/9719-fler_lynnfield_fran_int...

Släpp det där med Quad..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Hoppas det är riktigt bra optimerat, så det nog spelas en hel del av mig!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Blir nog inga problem för mig, frågan är man ska skaffa spelet


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Vad är det för värdelösa systemkrav :/


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Medlem

JAAAA! Jag behöver inte råna en bank!!

Expect the final requirements to be lower than what you might have previously seen.

/Helios
Community Manager


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

P4 3.2Ghz SINGEL Core! Med ett 6800GT, OJ OJ OJ! Kommer glida på fint detta.


signatur

Äta bör man annars dör man, Äta gör man ändå dör man //Obelix

Medlem

NHAJS!
men tror ni att det kommer flyta bra om man har en 2.8 ghz tre kärnig processor?


signatur

RROD

Medlem

Vi vet ännu inte hur fler kärnor kommer skala. Är det så att codemasters enbart lägger AIn på kärna 2 och 4 är tri/quad slöseri med pengar. Finns tyngre beräkningar (exempelvis fysiken) på core 3 och 4 blir läget mycket mer intressant och vi kommer få se ordentliga vinster med extra kärnor.

Förhoppningsvis så sänks kraven på grafikminne, 256 resp. 512 är riktigt mycket. Antingen så är texturerna högupplösta och många och därmed ockuperar mycket minne. Alt. 2 är att de är högupplösta och många, men för mycket onödigt minne lagras i framebuffern, dvs en dålig optimering. Den som lever får se, jag tror och hoppas på alternativ n2.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

Sir yes sir, My computer is ready for a totally kick ass war, SIR!!


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Bör flyta på gott!


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem

Jag såg in i framtiden. Jag såg ett betyg hos PC Gamer på minst 90%.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Kanske dags att uppdatera nyheten och skriva att det inte är de riktiga kraven eftersom de var baserade på en o-optimerad kod!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Men jisses. Offciella system-krav är alltid rent skitsnack. Har ni inte lärt er det här än?

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Men jisses. Offciella system-krav är alltid rent skitsnack. Har ni inte lärt er det här än?

Precis det jag också skrev.
Ett färskt exempel är ArmA 2. Jag passerade alla punkter av systemkraven men i verkligheten, då jag spelade spelet, så hade min datorn det väldigt svårt med spelet.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

C2Q9300 @ 3,2GHz | P5N-D | Antec Sonata III | 4GB DDR2 | GTX 275 [716/1586/2564] | 1,5TB | Vista Ultimate x64 SP2

Ser fram emot detta, men synd på att det inte verkar vara DX10, visserligen ser ju ex. Modern Warfare underbart ut trots DX9...


signatur

i7 960 TRUE|Rampage III Formula x58|FD R4|XFX 850W|DDR3 3x4GB|RTX 3060|X25-M 160GB+Crucial m4 512GB
|i7 2600k|DDR3 2x8GB|GTX 760|

Medlem

fattigt med bara dx9

Medlem

haha skapliga krav.. Vet att många kommer åka dit på pixelshadern 3.0 kraven utan att dom vet om det 3.0 kom ju i början av 2008. Sitter man där med en graffekort som har 2.0 så blir det en brutal fps loss på små jävla bagatelle skillnader av det ögat kan se

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av MortAlbin:

Har 2.2 GHz dual core fan fan

Hoppas min HD4890 orkar hjälpa till xD

Din processor är en ganska stor flaskhals till det där kortet! Och är det en AMD då är det verkligen inte kul!

Quad my ass att man behöver! Ska bli kul att se när de prestanda testar spelet, ganska säker på att skillnaden mellan en Quad och C2D är minimal!

För att jämföra lite så presterar en Athlon x2 i 3Ghz ungefär likabra som en C2D i 2,2 - 2,4Ghz

Jo, AMD X2 4400+ 2.2GHz med DDR1 minne, riktig flaskhals det här.

Saken är den att systemet först hade en X1800XT TOP (X1800XTPE), som sedan dog. Fick då HD2900XT som ersättning. För 2 veckor dog även detta kort, och jag köpte ett HD4890.. Ville inte byta ut systemet än då jag ändå maxar "alla" (finns få undantag) spel i 1920X1200 inga probs.

Väntar glatt på 6+ kärnor innan jag uppgraderar

Inaktiv

Hoppas bara spelet är ordentligt optimerat och har LOD:ar som fungerar som dom ska, hur som helst, det borde flyta på fint på min dator

Medlem
Skrivet av elPresidente:

haha skapliga krav.. Vet att många kommer åka dit på pixelshadern 3.0 kraven utan att dom vet om det 3.0 kom ju i början av 2008. Sitter man där med en graffekort som har 2.0 så blir det en brutal fps loss på små jävla bagatelle skillnader av det ögat kan se

skillnaden mellan sm 2.0 och 3.0 är väldigt stor, det är mellan 3.0 och 4.0 som skillnaden ligger mer i bakgrunden.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

123
Skriv svar