Rockstar har börjar banna fuskare i GTA Online

Robot
Rockstar har börjar banna fuskare i GTA Online

Stor förvirring på Reddit efter speljättens kraftnedslag på moddar.

#nyhetstips


Medlem
Rockstar har börjar banna fuskare i GTA Online

jag har inte startat upp gta online än, håller fortfarande på med storyn. Någon somn vet ungefär hur långt man kommit om man är precis då den där svarta idioten som alltid fuckar upp allt han gör blir addad till crewet då dom ska stjäla bilar.(inget ont mot svarta, visste bara inte hur jag skulle beskriva honom på ett värdigt sätt.)


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Alla mod i Multiplayer som ger en själv en fördel bör bannas oavsett hur milda de än må vara.

Medlem

Anledningen till att GTA V inte släpptes samtidigt till PC som konsolerna är alltså helt enkelt så att man visste att man kommer ha fullt upp med alla fuskare mm. på PC.

Medlem
Skrivet av 92_slayer:

jag har inte startat upp gta online än, håller fortfarande på med storyn. Någon somn vet ungefär hur långt man kommit om man är precis då den där svarta idioten som alltid fuckar upp allt han gör blir addad till crewet då dom ska stjäla bilar.(inget ont mot svarta, visste bara inte hur jag skulle beskriva honom på ett värdigt sätt.)

Det ska gå att kolla när man pausar spelet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Geeks Gaming

Jag väntar på dom ska fixa online läget så man hittar folk att spela med och när man väl hittar någon att spela med att de inte tar 20 min att connecta

Medlem
Skrivet av 92_slayer:

jag har inte startat upp gta online än, håller fortfarande på med storyn. Någon somn vet ungefär hur långt man kommit om man är precis då den där svarta idioten som alltid fuckar upp allt han gör blir addad till crewet då dom ska stjäla bilar.(inget ont mot svarta, visste bara inte hur jag skulle beskriva honom på ett värdigt sätt.)

Kanske namnet på karaktären?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av 92_slayer:

jag har inte startat upp gta online än, håller fortfarande på med storyn. Någon somn vet ungefär hur långt man kommit om man är precis då den där svarta idioten som alltid fuckar upp allt han gör blir addad till crewet då dom ska stjäla bilar.(inget ont mot svarta, visste bara inte hur jag skulle beskriva honom på ett värdigt sätt.)

Du hade ju kunnat skriva hans namn istället. Bara ett exempel.

Inaktiv

Det är en knepig fråga det där. Jag vill gärna kunna spela med Oculus Rift i framtiden med mina vänner utan att gå pissnödig över bannhammaren.

Inaktiv

Idioti, en annan får ju ont i huvudet direkt eller efter 20 min spelande om dom inte har stöd för FOV.

Medlem

Fan vad bra! har redan anmält två fuskare. Tur att det finns passive mode

Medlem

Det är väl lite overkill för att banna folk för en FoV mod?

Trodde mest att dom skulle banna alla som teleporterar, super snabba, odödliga, oändligt med ammo, one shottar etc etc.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

BRA! På dem bara! Noll tolerans mot fuskare!

Sen kan ni fixa laddningsskärmarna och man "disconnectar" titt som tätt och blir den enda kvar på "servern".


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av 92_slayer:

jag har inte startat upp gta online än, håller fortfarande på med storyn. Någon somn vet ungefär hur långt man kommit om man är precis då den där svarta idioten som alltid fuckar upp allt han gör blir addad till crewet då dom ska stjäla bilar.(inget ont mot svarta, visste bara inte hur jag skulle beskriva honom på ett värdigt sätt.)

Du hade ju kunnat skriva hans namn istället. Bara ett exempel.

Kanske för att han inte kommer ihåg namnet?
Heter Lamar för övrigt.

Medlem

Så man kanske slipper möta folk med god mode på dm nu?

Hade vart skönt, då det typ hänt var 3dje match nu 2 senaste dagarna.

Medlem

Jisses, vilket skämtföretag....


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Fan vad nice. Fick förövrigt en youtube länk av en snubbe igår om hur man lätt fixade pengar. Visade sig vara ett fusk som gav en good sport varannan/varje sekund
Hoppas innerligt att han får ban

Inaktiv

De högsta FOV-inställningarna i förstapersonsläget går inte tillräckligt högt.

Medlem

FoV mod skulle få vara, för inte vårat fel att dom inte slängde med tillräkligt hög FoV i spelet i sig

Medlem

Så de bannar alltså. På riktigt. Inte Dice-bans som är "ajabaja" och så får man vara med och leka igen...

Det gillar vi,


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Var in en sväng idag, då började en spelare att kasta penga säckar över mig, och innan han hade ihjäl mig hade jag 24 miljoner på banken, vad ska jag göra nu? Vågar inte handla någonting, hoppas det rättar till sig =/


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Natrium:

FoV mod skulle få vara, för inte vårat fel att dom inte slängde med tillräkligt hög FoV i spelet i sig

Jag får se vad som händer med en kompis som har fixat högre FOV med hjälp av widescreen fixer. Det är rätt så underligt att folk som vill ha högre FOV möjligtvis kan bli bannade. Tycker att Rockstar Games borde ge lite mer information om vad man kan göra och inte göra med mods. De som har mer än en bildskärm har automatiskt högre FOV . Jag tycker att mods som hjälper att ha ett bredare synfält inte borde vara något problem.

Medlem

Tror ni det är okej att använda en xbox360 controller emulator online?(måste använda en sådan då spelet inte hittar min gamepad)

Medlem
Skrivet av secuda:

Idioti, en annan får ju ont i huvudet direkt eller efter 20 min spelande om dom inte har stöd för FOV.

Skrivet av Tapiwen:

Det är väl lite overkill för att banna folk för en FoV mod?
Trodde mest att dom skulle banna alla som teleporterar, super snabba, odödliga, oändligt med ammo, one shottar etc etc.

Skrivet av Raklödder:

De högsta FOV-inställningarna i förstapersonsläget går inte tillräckligt högt.

Skrivet av Natrium:

FoV mod skulle få vara, för inte vårat fel att dom inte slängde med tillräkligt hög FoV i spelet i sig

Skrivet av Freffo:

Jag får se vad som händer med en kompis som har fixat högre FOV med hjälp av widescreen fixer. Det är rätt så underligt att folk som vill ha högre FOV möjligtvis kan bli bannade. Tycker att Rockstar Games borde ge lite mer information om vad man kan göra och inte göra med mods. De som har mer än en bildskärm har automatiskt högre FOV . Jag tycker att mods som hjälper att ha ett bredare synfält inte borde vara något problem.

FoV-moddar ska (?) visst vara tillåtna. Jävligt otydligt fortfarande, men...

Spana in detta: https://imgur.com/a/l79co

Avstängd

Skapa "GTA Online - Closer Friends session for Mods" där man kan lalla runt och leka hur man vill. jisses, har de glömt vad GTA IV var för roligt spel för PC spelare som körde Online på PC? Jo, det fanns ett separat läge för Online de med fusk de med icke fusk.

Medlem
Skrivet av Juuso:

Anledningen till att GTA V inte släpptes samtidigt till PC som konsolerna är alltså helt enkelt så att man visste att man kommer ha fullt upp med alla fuskare mm. på PC.

Marknads strategi hörredudu. GTAV var så efterlängtat på alla plattformar så att släppa ett spel i taget gör att dom tjänar multum, och att vara tyst om PC gör att fler köper ps4/xboxOne spelen istället för att vänta. Att PC är mer komplicerat och med mer fuskare vet nog Rockstar om.

Medlem

Helt sjukt att mods tillåts i online-läge, helt jävla obegripligt, oavsett spel. Och permanent online-ban på kontot för alla spel på livstid.
Men detta kommer ju såklart aldrig att hända, eftersom pengarna styr.

Edit: ska det tillåtas mods så ska spelare med samma mods spela på egen server.

Medlem

Ska man spela online så ska man ju spela vanilla. Är man så pass hjärndöd att man inte spelar Clean install online så är jag bara glad över att se dessa personer bannade för de har ändå inget att tillföra på en server.

Tummarna upp för Rockstar Games! De gör sjukt bra spel och samtidigt så slipper vi hjärndöda spelare!

Medlem

Våga vägra spela online. =D


signatur
Medlem
Skrivet av Juuso:

Anledningen till att GTA V inte släpptes samtidigt till PC som konsolerna är alltså helt enkelt så att man visste att man kommer ha fullt upp med alla fuskare mm. på PC.

Va?
Hur tänkte du nu..

Det är knappt några fuskare som blir bannade överhuvudtaget det är främst sådana som blir rapporterade direkt till Rockstar med video som får smaka på hammaren.

Pengar, spawn och allt annat möjligt är fortfarande fritt fram att utföra då det inte finns någon backend som sätter stopp.

Om dom väntade med släpp för dom visste att det är mycket lättare att fuska på PC så hade dom ju fixat sin jävla service så man inte kan editera sina filer via P2P och serven blankt säger:
"okej, du säljer alltså denna bilen för $999.999 som egentligen bara kan vara värd 9.000 men visst här har du dina pengar"

Roligt att FZ och PC Gamer väljer att ta nyheter från en subreddit där personen i fråga som postade att han blev bannad senare raderade sin egen post när han blev påkommen att han bara snackade bullshit.

Men det är väl dagens journalistik.

12
Skriv svar