Glöm förra veckans Diablo 3-rekord - det är redan krossat med 20 sekunder!

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av kissekatt:
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av psiko:
Skrivet av Deragorn:

Detta är knappast jämförbart med att fuska. Spelet BÖRJAR i max-level. Att levla 1-70 är kul en gång.

Och detta är anledningen att jag helt tappade intresset för Diablo 3 och hellre skulle går tillbaka och spela D2:LoD 10 gånger av 10 i dagens läge.

För mig är Diablo serien spel där leveling fortfarande är en central del av spelet (tillsammans med loot såklart) och inte någon jävla transportsträcka som i ett MMO.

Spelet började ju vid maxlevel i D2:LoD också, så förstår inte skillnaden.

Vilket skitsnack. Kan lova att du aldrig haft en level 99.

Jag hade en av varje klass i lvl99 så ja...
Man klarade inte sig igenom alla svårighetsgrader innan man var maxlevel. Så det var ett måste.
Vilket gjorde att 99 var där spelet började.
Sedan att det var ett tvång på Stone of Jordan gjorde inte saken roligare.

Vad är det för bull.. Spelade igenom alla svårigheterna på D2 och LoD innan level 70.

Det fanns bra mycket mer spelglädje i levlandet och spelet i sig i D2 jämfört med D3. D3 har förvisso blivit mycket bättre sedan expansionen och inkluderingen av seasons så visst spelar man, men jag känner fortfarande mig låst av skill-systemet vilket jag inte gjort i tidigare spel.

Hur gjorde du?
Har för mig att man körde fullt på ett element för att överleva, typ frozen orb med wizard, sen på nästa svårighetsgrad så blev de immuna mot frost?

frost/eld var den enklaste kombinationen. Massivt med firewalls mot frost immun. Detta var dock innan frost+fire immune fanns.. Sedan gjorde sista frost talenten bredvid frozen orb att även Frost Immune gick att skada i början, den sänkte från Immungränsen till Max - Din skill %. Mötte man någon speciell mob man behövde komma förbi så blink eller helt enkelt restart... kom aldrig igenom Hell som Melee Sorceress :<.
Paladin var dock rätt op, Fanns inget som hade holy immune och det hjälpte mot allt som var physical immune, vilket var det enda problemet för Paladins.

Blir ju rädd för folk ibland. Jag hade 2x lvl99-sorkar i LoD 1.09 Closed Bnet Hardcore.

(tre egentligen men en blev bannad pga bottande)

Det var ett evigt jävla grindande av cowlevels, men ville vara först i kompisgänget.

lvl1-70 = 3h i 1.09 med följande setup:
1st lvl80+ novasorc
7x lvl1-chars
1) döda A1-bossen
2) nytt game med lvl1-char som öppnat till Duriel
3) döda resten normal
4) repeat på nightmare
5) repeat hell (glöm inte dmg-reduction på duriel hell)
6) 1x cowrun
7) ancients normal (nu har det gått 1h och vi är lvl25)
8) ett gäng cowruns
9) ancients nightmare
10) fler cowruns tills ni är lvl70 och kan ta hand om er själva.
11) ge fan i ancients på hell för den är bara sjuk.

//FD spelare med ~2 konton fyllda med SOJS (pre-ID), ~8 konton med div annat mfat (bottat och chesthackat) och ett gäng andra gubbar, allt HC. Detta funkade fram till 1.10 när de "sabbade" boostningen, då la vi ner. Vi körde även lvl70-90 HC-pvp både legit och med ITH-vapen (de hackade runeword-prylarna där runorna var urlyfta men statsen var kvar) och fan o hans moster.

12
Skriv svar