GTA V - Kapat Social Club-konto

Medlem
GTA V - Kapat Social Club-konto

Gokväll,

Efter att längtat efter GTA V hur länge som helst kom det äntligen & jag fick spela det i hela 4 dagar innan jag fick ett mail från Rockstar 19/5 att min mailadress till mitt Social Club-konto var ändrat till en rysk mailadress...
Kontaktade givetvis deras support via mail & förutsatte att jag skulle vara igång & spela igen inom 1-2 dagar. 3 dagar senare hade jag inte fått svar & mailade därför igen - fortfarande knäpptyst.

Igår hade jag lessnat på det ordentligt & återigen mailat (samt bifogat all info, produktkod osv), att jag vill att de snarast ordnar så jag har mitt konto i min ägo. Vad gör man egentligen om de fortsätter att ignorera mailen, kontaktar konsumentombudsmannen?
Fick mitt Steam-konto hackat för ett antal år sedan & deras support tog kontakt efter några timmar..

Har varit försiktigt med att ha samma inloggning, men tydligen är det många spelare som fått sina Social Club konton kapade. Rockstar hävdar dock att de inte haft något intrång.. Har inte läst i några svenska forum om detta.

Någon annan som fått kontot kapat?

Medlem

va en massa info om det för c:a 2 veckor sedan på olika siter inklusive en massa reddit trådar

http://kotaku.com/psa-update-your-rockstar-social-club-passwo...

Medlem

Jag tror på mänskligheten igen.. När jag som vanligt kollat mailen för ett ev. svar från Rockstar, kollade jag igenom skräppostlådan. I denna fanns ett mail från en ryss, men det var ämnesraden, med min mailadress & lösen, som gjorde att jag hajade till.

"Hello man!
I am from Russia.
2 weeks ago i bought Social Club account with GTA V.
Seller told me that this account (bokehult@*****.**, password: ******) was his personal.
But not so long ago admins from trading website banned him for hacking accounts!
So this is your account information for logging:
*******@mail.ru
*********
Sorry for this and for my bad english:)
Good luck!"

Så nu är mitt konto i rätta händer & Rockstar har ändrat användarid & mail, så nu kan jag äntligen spela GTA igen, tack vare denna ärliga gamer!!

Medlem

Sjukt trevlig snubbe, den där som skickade kontoinfon till dig. Behövs fler sådana som honom


signatur

I drank what?

1
Skriv svar