Flashpoint 2:s hardcore-läge förklarat

Medlem

nu börjar det likna något :D. tror inte det kommer bli lika realistiskt som arma 2 men det kommer säkert bli skit kul och bra på sitt sätt( kommer säkert att passa mig och mina polare eftersom om att det är typ bara jag som gillar simulations spel på högnivå. så något mitt i mellan som detta passar säkert

Medlem

Hah, FYFAN vad ljuden suger (i filmen åtminstone), jävla hollywood makare! Hoppas innerligt (vilket jag betvivlar) att det går att tillföra egna ljud, som man själv vill ha dem..

Sen skjuter vissa vapen heeelt käpp rent åt helsike fel. T.ex. M16 skjuter hej mkt snabbare i burst-mode i verkligheten o i andra spel.

Som sagt, om utvecklarna misslyckas så ska man fanimej ge chansen till duktiga moddare att göra spelet bättre o mer realistiskt!

Medlem
Skrivet av nptccv:

lite hardcore gameplay, varsågoda:

http://operationflashpoint2.org/2009/08/special-ops-mission-f...

instämmer - vart är kompassen? gief breddgrader!

Haha, i först filmen (4:25), rataatttattaattt x 10, sen säger han - "They know where here"! NO SHIT, var väll lite interaktionsdesign att det kommer flera soldater, lät goofy.

Nä, den demonstrationen var avtändande!


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

Bra att de har radiopratare som inte har trisomi-21 som i arma

Medlem
Skrivet av Neoxus299:

Eller hur "Hardcore" så skjuter dem med helautomat när dom siktar i acog... my ass.

Ja, eller så lyser alla fiender vitt när man kollar i riktmedlet, väldigt "hardcore"... nä, tacka vet jag Arma2,


signatur

"White Obama Wants You!"

Medlem
Skrivet av 3.14raten:
Skrivet av Neoxus299:

Eller hur "Hardcore" så skjuter dem med helautomat när dom siktar i acog... my ass.

Ja, eller så lyser alla fiender vitt när man kollar i riktmedlet, väldigt "hardcore"... nä, tacka vet jag Arma2,

Suck, idiot

Medlem

Hoppas de kollar över det hela med spårljus. Inte så vidare hardcore om man ser en massa streck ritas ut som visar vart folk ligger gömda.

Medlem

Stor respekt till de som kommer att lira hardcore-läget.

Sån cool idé det är, när slagfältet i Flashpoint/Armaspelen är så stora och öppna världar redan. Snacka om krigssimulator!

Jag älskar open-world upplägg.


signatur

Memento Mori

Inaktiv
Skrivet av nptccv:

lite hardcore gameplay, varsågoda:

http://operationflashpoint2.org/2009/08/special-ops-mission-f...

instämmer - vart är kompassen? gief breddgrader!

Av det jag såg så finns det en kompass när man drar upp ordermenyn. Detta var i de filmer du länkade till.

Det fanns även en karta så jag tror att de menade att det inte finns en minimap med kompass och annat.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Fast HUD:en borde ändå vara justerbar. Eftersom det är ett spel så borde det finnas vissa kompensationer. Som t.ex rate-of-fire och antal magasin. I verkligheten kan jag vrida på huvudet för att kolla sånt, men inte i spel.

Exakt. Vissa saker gör spelet mer orealistiskt när man tar bort, sånt man kan se på riktigt men inte i spel.

Medlem
Skrivet av Mack:

Battlefield ripoff..

Finns inte en chans i helvete att det kommer leva upp till första OPFP som ArmA har gjort. Att dom fortsätter påpeka att fans av Flashpoint kommer att gilla det och det gör mig bara förbannad. Kommer inte att köpa det här spelet, köper hellre en extra kopia av ArmA 2.

Gör det.. köp 3 ARMA 2 så blir detta spel ännu sämre..
:$


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem

Tycker själv att vapenljuden låter lite lama?? Känns inte som det är nån "tryck" i dom?? Vapenljuden är en av de viktigaste sakerna för mig i ett krigsspel/simulator. Mycket viktigare än grafik, eller animationer eller så... Hoppas ljuden blir bra till slut ändå, annars ser spelet riktigt bra ut.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Synd att ArmA & ArmA 2 redan har ett sådant "läge".

"Tycker själv att vapenljuden låter lite lama?? Känns inte som det är nån "tryck" i dom?? Vapenljuden är en av de viktigaste sakerna för mig i ett krigsspel/simulator. Mycket viktigare än grafik, eller animationer eller så... Hoppas ljuden blir bra till slut ändå, annars ser spelet riktigt bra ut."

Det är en streamad youtube video, kvalitén är begränsad såsom video och ljud.

Medlem

Varför visar det tvspelsversionen hela tiden? PC lär ju vara överlägset bäst.


signatur

| AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair 2x16GB DDR5 6GHz CL30 | Asus ROG Strix X670E-F | Gigabyte RTX 3080 OC 10GB | Samsung 990 Pro | Acer Predator Z35+ 35" | Logitech G413 | Logitech G310 | Sennheiser Game One |

Medlem
Skrivet av krukan6:

Varför visar det tvspelsversionen hela tiden? PC lär ju vara överlägset bäst.

Deras huvudmål är konsol, "då denna typ av spel inte finns där", har dom sagt. Mer "bevis" för det är att alla kontroller är designade utifrån en gamepad...


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

Åhh vad jag längtar till 6 oktober!!!!
Då ska man lira spel!!!!

12
Skriv svar