Grin nära att gå i konkurs?

Medlem
Skrivet av ASUSEN8800GTS:

Grin hade väl nåt finger med i Ghost recon advanced warfighter 1 eller/och 2 ?

det var väl inga dåliga spel?

nej grin måste överleva vi behöver svenska spel utvecklare

Grin utvecklade helt GRAW och GRAW2 för PC, det är skitbra spel, speciellt i coop!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Dom gjorde bara skitspel i alla fall så jag saknar dom inte


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Som många andra gillade jag BC rearmed, ett av de bästa spelen på flera år, men inga andra av deras spel.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Antikvitet

Det arbetar många stora talanger på Grin och det är verkligen inget fel på det jag har sett av bröderna Bo och Ulf och deras ledarskap.

Att Terminator (som vi sa va skräp) sålde bättre än Bionic Commando (som vi sa var guld) är ett tydligt tecken på hur viktigt ett IP (alltså det namn och tema) spelet tillhör. Terminator är väldigt känt och säljer av sig självt, precis som allt som heter The Sims säljer som smör.

Om ryktena kring Grin besannas, och dessvärre verkar det inte bättre just nu, så vet jag att de duktiga medarbetarna hittar nya jobb på andra studios. Svenska spelbranschen mår inte sämre än att det finns plats över för talanger.

Personligen tyckte jag dessvärre Bionic Commando var rätt mediokert. Det kändes platt och livlöst och för mig som aldrig spelade orginalet hade det inte mycket att erbjuda. Att det sålde dåligt förvånar mig därför inte, oavsett IP.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av cags59:

För min del gör det inte så mycket, så länge inte DICE går i kk så är det lungt för mig:P

usch ja, om DICE skulle gått i konkurs så skulle det varit väldigt väldigt tråkigt. De är ju tämligen de i vissa delar av skapning av spel bäst.

Medlem
Skrivet av ThomasT:
Skrivet av Alesi09:

NEJ, jag vill ha mer ghost recon!

Det får du nog ändå. GRIN har har bara gjort PC-versionerna.

PC-versionerna är grymt mycke roligare


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Aiek:
Skrivet av cags59:

För min del gör det inte så mycket, så länge inte DICE går i kk så är det lungt för mig:P

usch ja, om DICE skulle gått i konkurs så skulle det varit väldigt väldigt tråkigt. De är ju tämligen de i vissa delar av skapning av spel bäst.

Vore väldigt tråkigt om dom gjorde det, inget kul att bli arbetslös, inte i dessa tider iallafall.

Erik


signatur

Frilansande animatör - Tidigare projekt: https://www.imdb.com/name/nm4133995/

Medlem
Medlem

Jag tror Grin gjorde ett stort misstag med att släppa Wanted och T4 spelen. Dessa två spel var av så dålig kvalite, speciellt terminator spelet, så många vågade nog inte köpa det enda bra GRIN har släppt i år, Bionic Commando? BC är ju ett riktigt bra spel, Wanted var ok men otroligt kort, och Terminator spelet var ju ett riktigt bottennapp till spel!? Så om nu GRIN går i graven, så hoppas jag andra lär sig från GRINs misstag!? SLÄPP INTE FLER ÄN ETT SPEL PER ÅR, OCH OM NI SKA SLÄPPA FLER SE TILL ATT ALLA SPELEN HÅLLER SIG TILL EN VISS KVALITE/STANDARD!?

Ifall det värsta händer, så ska jag väl bara säga R.I.P Grin!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Grin lär läsa kommentarerna på sidan så här har ni mitt bidrag:

Ni gjorde väldigt Amerikanska spel och de spelen laddar man ner för de finns för många av och det är svårt att motivera köp av ett spel som inte är speciellt. Om ni ändå ska göra spel som ser och fungerar precis som alla andra så måste ni göra det med oöverträffad kvalitet, vilket ni misslyckats med.

Medlem

Den skadeglädje som finns i den här tråden är rätt osmaklig. Många beter sig som att ett dålig spel är en personligt riktad förolämpning mot just dom.

Oavsett vad man tycker om företaget så bör man tänka på att en konkurs (om det nu är det som håller på att ske) är en tragedi för dom inblandade.

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Inget av dom tre spelena har ju sålt bra (trots att bionic commando fått bra betyg på många håll) så det kanske inte är så överraskande.

Idag får man bra betyg för vad som helst bara det är lite nytänkande och coolt dom första 10 minuterna. Bionic Commando är precis så. Utöver det begåvas spelet med 3 typer av fiender och är extremt monotont.

Medlem

Alltså dom har ju egentligen inte lyckats skapa ett enda spel helt själva, dom förtjänar fan att gå i konkurs.

Bionic Commando - Gammal nintendo titel (ej deras)
Terminator - Filmspel
Wanted - Filmspel
Ghost Recon - Uppföljare på Red Storm's spel

Se på Avalanche, Paradox och Dice
Avalanche chansar med sina spel, Just Cause blev ganska misslyckat men trots det så satsar dom på en tvåa.
Dice har alltid satsat på nyskapande och haft sina egna idéer.
Fast bland de svenska utvecklarna är Paradox min klara favorit, inte nog med att dom satsar på sina egna idéer, dom hjälper även till att ge ut titlar som andra stora utgivare aldrig skulle våga sig i närheten av.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Att Grin konkade skulle göra mitt år. Det enda dem tillfört är att ge Sverige ett dåligt namn i spelbranshen med sina värdelösa jävla skitspel. Jag kan inte tänka mig någon annan utvecklare som förtjänar en konkurs mer än Grin. Det lönar sig helt enkelt inte att pressa ut skit om man inte heter EA, Ubisoft, Activision eller Blizzard.

Så det skulle göra ditt år att se 80 pers bli arbetslösa? Du verkar väldigt engagerad att försöka snacka skit om Grin så är ju inte förvånad heller. Synd att du inte kan lägga energin på något som någon bryr sig om att höra.

Medlem
Skrivet av Trucker58:
Skrivet av kebbe:

Att Grin konkade skulle göra mitt år. Det enda dem tillfört är att ge Sverige ett dåligt namn i spelbranshen med sina värdelösa jävla skitspel. Jag kan inte tänka mig någon annan utvecklare som förtjänar en konkurs mer än Grin. Det lönar sig helt enkelt inte att pressa ut skit om man inte heter EA, Ubisoft, Activision eller Blizzard.

Så det skulle göra ditt år att se 80 pers bli arbetslösa? Du verkar väldigt engagerad att försöka snacka skit om Grin så är ju inte förvånad heller. Synd att du inte kan lägga energin på något som någon bryr sig om att höra.

80 personer arbetslösa.. Big deal.
Efter finans krisen går nästan 1 miljon svenskar utan jobb och det fortsätter att öka.

Så när ett skitföretag som Grin går i konkurs så ser jag på det med glädje. Kanske det kommer nått nytt "bättre" företag och tar Grins plats när krisen väl har passerat.

Medlem

Ja du kan ju fortsätta spela WoW i källaren. Kanske du vaknar upp en vacker dag och ser att du är 38 och bor hemma hos morsan fortfarande.

Medlem

Ganska skoj när folk använder WoW som en förolämpning, speciellt när dom själva lirat spelet.

Skriv svar